Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1344
Heisann, hva er den letteste måten å få utlevert en fin sum av NAV på? Av ren nysgjerrighet så lurer jeg på hva dere tenker dere måtte gjort? Er merkelig bare hvordan en venn av meg sitter i en veldig rar situasjon og han får utlevert ca 7500 i mnd.

Mener at han ikke møter opp til noe som helst, hva er dette kalt?

Spent på å høre deres meninger.
den letteste måten er å ha et ordentlig problem, slik at du ikke gjør livet mye kjipere for de som faktisk trenger hjelp.. de må kjempe et system med krefter de ikke har takket være folk som misbruker nav.
Spør kompisen din , eller slutt å legg deg opp i andres problemer. Er som regel gode grunner for at folk får forskjellig støtte fra nav, og det har du ingenting med.
Sikkert livsopphold! AAP eller kvalifiseringstønad gir mye mer utbetalt f.eks!
Høres ut som dårlig oppfølging. Du vil virkelig ikke være stuck på nav. Det kan være ekstremt vanskelig å komme av nav igjen.
Sitat av Hjelm1 Vis innlegg
Høres ut som dårlig oppfølging. Du vil virkelig ikke være stuck på nav. Det kan være ekstremt vanskelig å komme av nav igjen.
Vis hele sitatet...
Sant, før jeg kom inn i Nav system, så hadde jeg vanlig jobb i flere år men firmaet ble outsourcet etterhvert og alle ble sagt opp. Nå har jeg vært i systemet i 5 år og har vært innom forskjellige tiltakene som nav tilbyr, men en eller annen grunn får jeg ikke jobb. Får gode tilbakemeldinger fra forskjellige praksisene med lovnad for fast stilling, men plutselig kunne de ikke gi meg jobb likevel pga økonomi eller en annen idiotisk grunn! Dette er bullshit, de brukte meg som gratis arbeidskraft og nav kunne pynte på statistikken sin "i arbeid" greiene.

Skulle ønske at jeg fant en jobb rett før outsourcingen.
Tokis : takk, det samme har jeg opplevd. En runddans av forskjellige saksbehandlere, forskjellige tiltak uten varige løsninger. Sto på veldig selv for å forsøke å få jobb på egen hånd. Tross gode skussmål var det umulig. Ikke artig å sitte der og bli fortalt av en saksbehandler at man er en vanskelig sak når alt man ønsker er å være i jobb uten navs innblanding.

Folk i tiltak ser bra ut på papiret, da er man i aktivitet. Håper 2020 blir ett mer virkelighetsorientert år for den etaten.