Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2105
Jeg lagde en tråd for et par dager siden som handlet delvis om det samme. Men jeg ønsker å vite, gjerne fra noen som har erfaring med bruk av subutex i hvor stor grad det fucker opp toleransen til full-agonist opiat/opioider. Jeg er en rekreasjonell bruker av opiater, jeg bruker ikke så veldig ofte, men har Ganske høy toleranse, dvs. baseline-toleransen når jeg IKKE har brukt på mange uker/måneder er ganske høy, typ 120 mg oxycodone. Så det siste jeg vil i verden er å gjøre den ENDA høyere kan man skjønne! Jeg har ikke brukt opiater siden sommer i fjor helt til for noen dager siden da jeg brukte 24 mg subutex på 2 dager. Idiotisk ja jeg vet.. grunnen til den ekstremt høye doseringen var pga. jeg først tok 4 mg uten å kjenne en dritt, etter fulgt av 12 mg fordi jeg tenkte at det skal vel gå an å bli rusa på sub når jeg har gått så lenge uten å bruke noe.

Jeg vet at jeg må gå sikkert minst en uke pga. halveringstiden til buprenorfin før jeg kan bruke noe som helst opiat for rus. Men er det noen som kan svare på om jeg sannsynligvis har fucka opp toleranse min helt for bruk av opiater i fremtiden? Så vidt meg bekjent så er vel 4mg buprenorfin cirka tilsvarende litt mer enn 100 mg oxycodone, så da har jeg vel fått i meg en mengde tilsvarende cirka 600mg oxycodone, kanskje enda mer, på 2 dager. Etter min logikk så har jeg sannsynligvis hamra løs på opiatreseptorene, og vil sannsynligvis få problemer med ENDA høyere toleranse, muligens permanent? Tidligere tøleransebygging/reseptornedregulering har i hvertfall verdt permanent på meg, og det ved bruk av vanlige opiater som oxy, morfin og hero. Tør ikke tenke på hva buprenorfin gjør med toleransen!

Jeg vet veldig godt at subutex er en antagonist ved høyere doseringer, likevel så gjorde jeg det, bare sånn i tilfelle noen lurte!
Tviler på at du har fucka med toleransen din noe særlig på dette. mener at 1mg buprenorfin tilsvarer 40mg morfin (oralt) å 24mg subutex tilsvarer vell 640mg oxy. reseptorene blir ¨mettet¨ på ca 16mg buprenorfin, så usikker hvor vidt doser over dette øker toleranse noe spesielt.
skjønner hva du mener med ¨permanent¨ toleranse å har det ganske sånn selv. (til en viss grad vel å merke) uansett tenger du nok ikke å vente en ukes tid for ruseffekt av opiater, 2-3 dager så får hvertfall jeg fin effekt etter jeg har inntatt buprenorfin.

tok et lite søk, å subutex har effekt i opptil 60 timer. det har 5 timers halveringstid på effekt, selv om halveringstiden på at stoffet går ut av kroppen er 20-70. så vent 3 døgn så skal du nok få 100% effekt siden buprenorfinen har forlatt reseptorne.
Sist endret av Passiv; 9. mars 2020 kl. 15:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Når hjernen er mettet med subutex øker bare virkningstiden ved videre dosering, men du har et lite toleranse problem ja. Hvor mye heroin bruker du når du tar det? Jeg tror ikke en dum tabbe kan ødelegge deg for altid, men drit i subb fra nå, for virker det så dårlig, så hva er vitsen? Jeg ville prøvd metadon heller om du vil bli skikkelig stein lenge, sånn to døgn, men husk sjekk opp doserign i forhold til toleranse, og aldri redoser før det har gått to tre gode timer for det ar virkelig så lang tid før du er på topp. Jeg går på metadon i lar, som er bare rævva, men før jeg fik høy toleranse elsket jeg å ta det blandet med speed og benzo. Ser når venner som er lavere i tolernase en meg og ikke helt avhengig bllir mer stein andre dagen på metadon av en eller annen grunn, uten ny dose den dagen.

Tenk deg om før du tar det hvertfall, det er heavy shit.

s
Har aldri skjønt vitsen med å prøve å ruse seg på subutex o.l andre medikamenter som brukes i LAR. For det første så er subutex et medikament forbeholdt rusmisbrukere for å gi de et så verdig liv som overhode mulig, og for det andre så er ikke rusen noe nevneverdig god, kvalme er også noe som man må ta i betraktning, det siste du vil er å bli hekta på sub’en! Gå heller for oxy og lignende andre morfinpreperater om du først skal kose deg med opies.
Sitat av Imawesome Vis innlegg
Har aldri skjønt vitsen med å prøve å ruse seg på subutex o.l andre medikamenter som brukes i LAR. For det første så er subutex et medikament forbeholdt rusmisbrukere for å gi de et så verdig liv som overhode mulig, og for det andre så er ikke rusen noe nevneverdig god, kvalme er også noe som man må ta i betraktning, det siste du vil er å bli hekta på sub’en! Gå heller for oxy og lignende andre morfinpreperater om du først skal kose deg med opies.
Vis hele sitatet...
hvorfor ikke? subutex kan gi en ok rus spesielt om man er opioid naiv, og metadon er jo kjempedigg synes jeg. oxy gir en mye bedre rus en subutex. mener du det er bedre å være hekta på oxy da? vil nok si det er bedre å være hekta på sub en oxy, da sistnevnte har mye kortere virkningstid å du må fylle på ofte for å ikke gå i abstinens, overdosefaren øker også betraktelig.
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
har dere erfaring med å slutte på subutex?? Har selv trappet ned fra 16 mg til 2 mg og det har gått greit. Er redd for resten.
Jeg ble avhengig fordi jeg kun skulle prøve noen ganger. Nå har jeg vært i LAR i 7 år. Det er skumle saker. Det kan være vanskelig å få med seg hvor hekta man blir før man er det. Verste er nesten at man er like hekta selvom man ikke merker rus. Jeg har ikke kjent rus på sub på åresvis. Likevel hver jævla dag streber jeg etter å få en liten eufori
Sitat av Passiv Vis innlegg
Tviler på at du har fucka med toleransen din noe særlig på dette. mener at 1mg buprenorfin tilsvarer 40mg morfin (oralt) å 24mg subutex tilsvarer vell 640mg oxy. reseptorene blir ¨mettet¨ på ca 16mg buprenorfin, så usikker hvor vidt doser over dette øker toleranse noe spesielt.
skjønner hva du mener med ¨permanent¨ toleranse å har det ganske sånn selv. (til en viss grad vel å merke) uansett tenger du nok ikke å vente en ukes tid for ruseffekt av opiater, 2-3 dager så får hvertfall jeg fin effekt etter jeg har inntatt buprenorfin.

tok et lite søk, å subutex har effekt i opptil 60 timer. det har 5 timers halveringstid på effekt, selv om halveringstiden på at stoffet går ut av kroppen er 20-70. så vent 3 døgn så skal du nok få 100% effekt siden buprenorfinen har forlatt reseptorene.
Vis hele sitatet...

Skjønner. Ja Buprenorphine er jo en partial antagonist, så jo høyere dose man administrerer, jo mer fremtredende blir den antagoniserende effekten på μ-opioid-reseptorene. Denne mekanismen gjør at den får en ceiling effekt som offisielt sett er på 32 mg, men har funnet ut at dette er veldig individuelt, aahar anekdoter på folk som merker ceilingen på 6, 8, 16mg etc. Før i tiden kunne jeg skyte en halv ubåt og fikk en upåklagelig effekt, nå er effekten på det beste sub-par (pun actually not intended, hahah! I can't believe it's not a pun!), eller sub-tramadol kan man kalle det, meget dårlig effekt altså. :P Bare at jeg nesten ikke kjenner det!

Du hadde ganske rett ja, Opiat-toleransen var sånn for all intents and purposes det samme fant jeg ut i går, altså sånna mellom 120-160 mg oxycodone. Altså, "ingen" toleranse, og med det mener jeg det som er min baseline-toleranse, da å si ingen toleranse naturligvis blir feil per defionisjon. Tok nemlig OxyContin i går, 160 mg i tilfelle toleransen var blitt høyere og ville ha garanti for å få bra effekt.. og effekten var meeeget satisfactory.

Og dette var faktisk bare cirka et døgn etter at jeg tok 8mg buprenorfin! Hadde nemlig en ubåt igjen så eg ville teste en siste gang i et håpløst forsøk på å se om det er mulig å få noe rus av subber i det hele... kjente NADA! Subutex SUCKS! Oxycodone er heldigvis like digg som alltid!

Sitat av saviour Vis innlegg
Når hjernen er mettet med subutex øker bare virkningstiden ved videre dosering, men du har et lite toleranse problem ja. Hvor mye heroin bruker du når du tar det? Jeg tror ikke en dum tabbe kan ødelegge deg for altid, men drit i subb fra nå, for virker det så dårlig, så hva er vitsen? Jeg ville prøvd metadon heller om du vil bli skikkelig stein lenge, sånn to døgn, men husk sjekk opp doserign i forhold til toleranse, og aldri redoser før det har gått to tre gode timer for det ar virkelig så lang tid før du er på topp. Jeg går på metadon i lar, som er bare rævva, men før jeg fik høy toleranse elsket jeg å ta det blandet med speed og benzo. Ser når venner som er lavere i tolernase en meg og ikke helt avhengig bllir mer stein andre dagen på metadon av en eller annen grunn, uten ny dose den dagen.

Tenk deg om før du tar det hvertfall, det er heavy shit.

s
Vis hele sitatet...

Nei, det har du nok rett i! Og veldig godt spørsmål du stiller. Jeg har abnormalt høy toleranse. Og ja, jeg bruker mye heroin, men da mener jeg altså høye doser, ikke at jeg har hyppig bruk av heroin. Opiater generelt er favorittstoffet mitt, men jeg bruker det bare ved noen få anledninger i året, det varierer litt.

Gjerne så gjør jeg et innkjøp på Oxy en gang i måneden, eller heroin ikke minst om jeg finner. Noen perioder bruker jeg det flere dager på en uke, rusfri neste uke, også på'n igjen. Men så har eg systematisk alltid perioder der jeg er HELT rusfri i opptil 3-4 måneder, før eg bruker igjen, jeg mener det er VELDIG viktig for meg å være helt rusfri av og til, og LENGE når jeg først gjør det, jeg tar veldig godt vare på min fysiske helse, styrketrening er noe jeg elsker og setter pris på nesten like mye som rusmiddel, og det er noe som hjelper meg utrolig mye da jeg sliter veldig psykisk, som absolutt er delvis grunnen til mitt bruk av rusmidler, smatidig som det dog er rekreasjonelt av natur også. Jeg er ganske nevrotisk, har ekstrem OCD, og sliter med angst, ikke noe man forventer av en som skyter heroin og metamfetamin av og til haha.. det er egentlig ganske sykt når jeg først eksplisitt nevner det!0

Men sånn generally, så blir det vel opp til kanskje cirka 7 anledninger i året der jeg bruker mange dager på rad og noen ganger av i noen uker. Med 1 anledning, så mener jeg altså ikke det å bruke "en gang", jeg tenker på det mer som "en periode". Og sub har jeg nå lagt fra meg! Rusen er dårligere enn til og med tramadol, så det skal jeg love deg jeg har slutta med! Dessuten er jeg klar over at det er ment for avvvenning. Eneste grunnen til at jeg brukte det var fordi jeg trodde jeg kunne få en rus av det da jeg ikke har brukt noe særlig opiater på ganske lenge. Jeg har nemlig opplevd å få rus av subb før, men nå er det bare noe dritt! Ferdig med driten! Det gir nok rus hos opioid naive folk, og for all del, da gir det en ganske bra rus faktisk, så sub er undervurdert sånn sett, men i de fleste tilfeller der man benytter opiater regelmessig, eller rett og slett har monstertoleranse som meg, så er sub faktisk dårligere enn TRAMADOL. EEEEEW... tramadol...

Takker for dine konstruktive innspill og tips, men Metadon blir det nok heller ikke, da mitt bruk er rekreasjonelt av natur, eller selvmedisinering, if you will! Sånn litt begge deler, men det er, for all intents and purposes, for å oppnå en rus. Har faktisk aldri vert fysisk avhengig av opiater, tro det eller ei , da jeg har perioder der jeg går måneder uten som sagt, og dette er viktig for min del da jeg slutter å sette pris på ting om det blir en vanlig daglig kost. Når ting begynner å bli vanlig, så slutter man gradvis å like det og sette pris på det. Når det er er sagt så er jeg derimot PSYKISK avhengig, definitivt. I den forstand at jeg er psykisk avhengig av å ha noe som gjør at jeg setter pris på bare å leve, og noe å glede seg til. Og derk ommer jeg frem til hvorfor det er viktig for meg å ta en lang pause med druigs iblant.

Sitat av Imawesome Vis innlegg
Har aldri skjønt vitsen med å prøve å ruse seg på subutex o.l andre medikamenter som brukes i LAR. For det første så er subutex et medikament forbeholdt rusmisbrukere for å gi de et så verdig liv som overhode mulig, og for det andre så er ikke rusen noe nevneverdig god, kvalme er også noe som man må ta i betraktning, det siste du vil er å bli hekta på sub’en! Gå heller for oxy og lignende andre morfinpreperater om du først skal kose deg med opies.
Vis hele sitatet...

Er HELT enig i bunn og grunn! Jeg har fått rimelig bra rus på subb før, men nå er det drit, dårligere enn tramadol til og med. Jeg har definitivt lagt ubåter på hylla for godt denne gangen! Men jeg bare må prøve alt som finst, hehe Replyet til noen andre i samme tråd her der jeg har skrevet ganske utfyllende FYI! Holder meg til oxycodone, mitt favorittrusmiddel. Eller heroin i blandt, om det dukker opp, men er en sjeldenhet her for meg faktisk!
Sist endret av Deagleflyndre; 11. mars 2020 kl. 10:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Passiv Vis innlegg
hvorfor ikke? subutex kan gi en ok rus spesielt om man er opioid naiv, og metadon er jo kjempedigg synes jeg. oxy gir en mye bedre rus en subutex. mener du det er bedre å være hekta på oxy da? vil nok si det er bedre å være hekta på sub en oxy, da sistnevnte har mye kortere virkningstid å du må fylle på ofte for å ikke gå i abstinens, overdosefaren øker også betraktelig.
Vis hele sitatet...
For å være dønn ærlig, ja det er mye bedre å være hekta på oxy, subutex gir grusomme abstinenser å er vanskelig å slutte med ettersom man må trappe ned over flere måneder.
Subb er ikke en leke opiat, selv om den føle sånn...... Før tok folk 0,4mg temegsic med god virkning, en eller to stk om gangen med sprøyte, så kom subben som er tyve termiser i en tablett, og ALLE ble mye er avhengig.

s