Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 827
Hei!

Husker jeg brukte et program tidligere for å kunne se videoer som ikke var tilgjengelige i Norge. Problemet er at jeg er litt i tvil om jeg bør bruke et slikt program nå, da jeg sitter på nettverket til jobben.

Skal se en dokumentar-serie, som jeg åpenbart ikke kan laste ned, da jeg som nevnt over sitter på jobb. Og vil helst ikke tukle med noe DNS / IP programmer osv.

Prøvde "hidemyass" men det funka ikke. Noen som er oppdatert på en enkel fiks på dette? Kunne gjort nattevakta mi utrolig mye bedre!
▼ ... over en uke senere ... ▼
Kan du ikke bare bruke en VPN løsning?
Det er mange VPN løsninger som lar deg endre IP til IP fra forskjellige land, feks IP fra USA for streaming.

Da skal du ikke trenge å gjøre noen endringer på ruter eller i nettverket, alt skjer på din pc.
Om du bruker jobb-pc så kan du jo bare slette/avinstallere klienten etter bruk.
En enkel løsning du kan bruke(Om du bruker firefox) er en addon ved navn FoxyProxy. Der kan du enkelt skru av og på proxyserver, du kan også stille inn slik at du kun bruker proxy på enkelte domener og lignende.. Det finnes en del gratis proxy servere på proxy-listen.de som du bar trenger å trykke på en knapp ved siden av proxyserveren(Med foxyproxy sin logo) som automatisk konfigurerer foxyproxy til å stille inn den serveren. Her kan du også se hvilke land serveren er i osv osv.. Ellers kan du også lese på foxyproxy sine sider for å finne andre proxy's.. Men dette er en fin og enkel løsning, men den fungerer kun i nettleseren, men dette er jo fint når du skal sitte på jobben(spessielt siden du kan stille den inn til kun å fungere på enkelte sider, da f.eks sidene du ser på film fra) Legg merke til at noen av proxyne er mer ustabile enn andre(Når det gjelder de som er gratis)

Det er også haugevis av andre konfigs jeg ikke har nevnt.. (Verdt å sjekke ut!)

Håper dette var til noe hjelp
Sist endret av Lunar; 8. oktober 2012 kl. 02:05.