Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 713
Hei, har en ødelagt mikrofon kabel (pc) og lurte på om gikk å bruke en hodetelefon kabel for å lime den i sammen igjen? Dro fra hverandre ledningene og så at hodetelefonen hadde to kabler og mikrofonen en, så da var egentlig bare planen å brette dem i sammen, men da så jeg at mikrofonen hadde en knøttliten ledning på siden, så ble veldig usikker. Har 0 peiling på dette.

http://imageshack.us/photo/my-images/15/ledning.jpg/
Sist endret av Thriller; 14. juni 2012 kl. 15:02.
Det er vanskelig å se på bildet ditt, men når en lydkabel har to ledninger betyr det at den er stereo (høyre+venstre), hvis det er en ledning er det mono. Hvis du vil koble en stereokabel til mono så kan du bare koble til begge ledningene på samme sted. Skjermingen, altså kobbertrådene som er tvinnet runt ledningene skal festes sammen når du skjøter kablene og går til "skaftet" på jacken mens lydsignalet skal til tuppen.

Jeg ser som sagt ikke noe på bildet ditt, men den knøttlille ledningen kan være til f.eks en bryter på mikrofonen din.
Thriller's Avatar
Trådstarter
Takk Det er vel ikke mulighet for å ødelegge pcen her? Da prøver jeg meg litt frem.