Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1316
Jeg vurderer å kjøpe en bolig og har nylig blitt kjent med begrepene "leie til eige" og "slowflip"
Jeg har en spesiell interesse i å kjøpe en bolig og deretter leie den ut ved hjelp av en leie til eie-kontrakt. Jeg har imidlertid begrenset kunnskap og erfaring på området, så jeg håper at noen her kan dele sin innsikt og erfaringer.

Jeg er interessert i å høre om deres erfaringer med leie til eige.
Hva har vært de positive og negative sidene ved å ta denne tilnærmingen? Hvordan har prosessen vært, og har dere støtt på noen utfordringer underveis? Har prisingen og vilkårene vært annerledes sammenlignet med vanlig boligkjøp?

I USA so har dei et lignende fenomen som heite slowflip.

Jeg setter stor pris på all informasjon og erfaring dere kan dele med meg.
Leie til eie virker veldig shady ut. Hvis du ombestemmer deg så har du betalt verdens dyreste leie.

Er interessert i å høre erfaringer jeg også da, det kan jo være at det ikke er så ille som jeg har forestilt meg.
De fleste som driver med leie til eie er stor aktører som Obos, firmaer med dype lommer.

At du som privat person skal få lov til å bedrive leie til eie, ser jeg på som vanskelig. Ville nok sjekket nøye regler og slikt sa dette er en form for lån/finansiering og hva gjør du hvis leietaker/fremtidig eier vil flytte?
Finnes flere tilbud hvor du kan kjøpe en leilighet med ferdig utleie del.
Bakdelen er at du da har to leiligheter, kjøkken og bad.

Når det er betalt ned , hva da?
Skal du bo i hele har du nå mye jobb.
Rive veggen til utleiedelen…, for å få større plass , fjerne ett bad og kjøkken etc etc.
Vanskelig dilemma, da det er de dyreste rommene.

Virker litt skumt.