Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 846
Hei.

Jeg ser etter noen gode tips til hva jeg burde gjøre med pengene mine. Jeg er ingen super riking, men sitter greit i det med minimale utgifter å en helt ok lønning.

Jeg eier huset jeg bor i, har bil, utleie leilighet som gir en inntekt på 10.000 kr mnd. har ikke lån, er uføre som gir meg 34.000 før skatt i trygd. Investerte i krypto som per dags dato er verdt ca. 100.000 kr. ( Bitcoin, Etherium, Cardano og XRP. ) og har ca. 250.000 på brukskonto som jeg har lyst å gjøre noe med.

Noen som har noen gode ideer å tips til hva jeg burde gjøre?

Takker for svar.
Sett alt på aksjefond. Global indeks. Vil gi minst 15% avkastning eller mer i året.
Sist endret av something; 14. juni 2023 kl. 20:25.
Sitat av something Vis innlegg
Sett alt på aksjefond. Global indeks. Vil gi minst 15% avkastning eller mer i året.
Vis hele sitatet...
Jeg håper du kødder nå? Ingen garantier for fonds avkastning. Du kan se historikken på fond, men det er et dårlig parameter til å benytte for vurdering. For det er jo nettopp det, historie.
Hvis man vil ha sikret avkastning er global indeks veien å gå. Det er det alle eksperter anbefaler og global indeks er det fondet som klarer seg best under resesjon. Det vil gå opp og ned, hvis det går ned er det bare å vente til det går oppover igjen. For at alle pengene skal bli borte må alle selskapene gå konkurs samtidig, noe som er umulig. TS spør hvor det er best å sette pengene, han har ingen lån eller noe. Da er global indeks det beste hvis man skal spare i noen år.
*Rister på hodet*

Du lovte 15% avkastning.
Ok, å sikre 15% avkastning var kanskje å ta i litt, men det blir i hvert fall en del tusenlapper i året hvis han setter inn alt i global indeks.