Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 570
Hei,

Opprettet tidligere i vår/sommer et enkeltpersonsforetak for utleie av el-sparkesykler, fordi jeg hadde en "flåte" med el-sparkesykler. Nå som den tid snart er over ønsker jeg å jobbe innfor for Budbil bransjen (freelance).

Er jeg da nødt til å opprette et nytt enkeltpersonsforetak, eller går det fint selvom det står at bedriften min på proff.no holder på med en helt annen virksomhet enn "Budbiltjenester"?
Du er vel egentlig pliktig til å holde registerinformasjonen så korrekt som mulig til enhver tid. Det sagt så er det langt fra uvanlig at bransjekodene ikke stemmer hos foretak.

Det enkleste er vel bare å ringe brreg og spørre hvordan du gjør endringer i bransjekoder. Kanskje kan du gjøre det digitalt med bankID og da er det jo super smooth og tar deg bare noen minutter. Om ikke så må du kanskje printe ut et skjema, fylle det og og poste det til Brreg. Fortsatt overkommelig.

At bransjekodene stemmer for ditt foretak vil jo hjelpe deg i kontakt med både klienter og kunder for da fremstår du mer seriøs.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Du kan endre dette selv hos BRREG: https://www.brreg.no/enkeltpersonfor...personforetak/