Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  176 10620
Nydelig.
Nå kommer de kanskje til å se litt blidere på oss som klarer å bruke det fornuftig også?
Ble jo litt OT dette da, men her er enda en gledelig nyhet: http://www.ctv.ca/servlet/ArticleNew...4109538512_57/.
Fra rune sin artikkel:

"I want to stop seeing the waste of resources, our resources, taxpayers' resources"

Hvorfor finnes det ikke flere som Larry Campbell?

<offtopic mengde="ille">
På tide å starte en ny cannabistråd så vi ikke søpler til denne enda mer?
"It's time to take the marijuana industry out of criminals' hands."

Den hadde jeg spesiellt sansen for.
Enig. Endelig en som har skjønt at marijuana er penger og ikke synd.
Bless him
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
For å dra det hele litt mer mot topic, noen som har hørt noe mer fra gutta bak espdb.no?
Ser ganske stille ut på de traktene der, synes faktisk hele greia var unødvendi, da de fleste med litt mellom øra burde skjønne at ikke makta ville gått med på det i lengda uansett... uansett hcordan du snur på det brukes det som et rusmiddel, synes heller ikke arbeide bak holder, dvs. bruksanvisninger på dyrking og delvis spising...

Ellers lurer jeg på hvorfor det kommer fra Nederland? er det ikke en eller anna blant fire mill. som klarer å kultivere sopp? dette synes jeg er ganske fattig.......
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Helvete, jeg har ett problem..

Bestillte growkit(Stropharia cubensis) fra espdb.no 2 dager før de ble arrestert..
Det fungerer HELT greit, men jeg lurer på ett par ting..

I bruks anvisningen for grow kit sto det at soppen skulle plukkes før Hatten spretter opp, senest før det hvite vevet under soppen beggynte å sprekke.Det sto også at jeg skulle plukke soppen i klynger..

Tingen er at noen av soppene ser HELT ferdi ut, og mange ser ut som de ikke er ferdig i det heletatt..
Ettersom det står at den skal plukkes i klynger og før hatten spretter opp blir jeg litt usikker..

Noen av soppene vokser inni hverandre og noen av soppene har ikke hatt, mens på noen andre vokser hatten nedi grow kit`et..
så jeg har altså ikke peiling på når man skal plukke dem. og om at det går greit at man plukker èn og èn og ikke kun i klynger..
Også lurer jeg på hvor lang de skal bli før jeg plukker dem, om det er noe fasit svar på det..

Lesing fra Erowid gjorde meg ikke klokere ettersom det kun er bilder av fritt voksende sopp, og dette handler om ett grow kit, som skal brukes om igjen x3.. så vil "kaken" være oppbrukt og eg må kaste det..Men for at det skal være mest mulig funk i dette kittet flere ganger, tror jeg det er viktig akkuratt det der med hatten og når de skal plukkes..

Det sto at hvis det kom sopp rester nedi boksen ville innholde i boksen fortære og avlingen ville ikke svare til forventningene..

Håper det er noen andre enn meg som har bestillt kit her da, hvis ikke får jeg bare ta de når jeg tror de er ferdig...
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg bestilte desverre ikke kit i første omgang, og nå ser det ut som jeg må vente litt før 2. omgang kommer .

Uansett, kan du ikke legge ut et bilde eller to her eller på norshroom.org? Jeg er sikker på at noen kan ser når soppen er ferdig, og dermed kan ta avgjørelsen du selv ikke har lyst til å ta.
Speq, jeg tok min første avling når jeg følte for det, var bare en femten gram, men funka det, kan plukke litt etterhvert og poenget med å plukke i klaser tror jeg bare er at du skal få med deg hele "rota" står vel at den bør skrus ut....

Når det hvite sløret under soppen løsner slipper den sporer, disse kan føre til urenheter eller no, er hvist ikke bra.. derfor bør de tas cirka akkurat når de åpner seg... høyde varierer mye fra dyrkesett til dyrkesett..

Vi bestilte 5 dyrkesett, fikk tre forskjellige, et var råttent det første jeg satt har gått seint, med små sopp.. har vel produsert 50 gram på 10g dager, det siste har jeg akkurat satt, men det kompisen min "bee" har satt, så veldig bra ut

Har litt problemer med sopprester, blant anna sopp som vokser opp på sidene er vanskelig å få opp å lager derfor "spot" som kan se litt skumle ut. etter det jeg skjønner kan det være ganske fali med urenheter i grow kitta...?

Er noen bilder av mine her, http://home.no/myhomegrown/

Tias tror nok ikke det blir noen second wave med den soppen, men det er lov å håpe
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Oppdateringer på siden:
Politiet har altsaa stanset salget vaart, og tatt beslag i alle vaare produkter og papirer. Retten vil avgjore om de faar beholde beslaget for selve saken kommer opp for retten. Da faar vi en forste pekepinn paa hvordan Norge ser paa handelslovene. De er helt klare, og politiet har gjort en stor feil. Vi kommer med en uttalelse fra EU-kommisjonen saa snart vi har faatt det fra Brussel.
Fersk, rekreasjonell sopp er ikke narkotika, det er bestemt av nederlandsk høyesterett. Fersk sopp og dyrkesett er dermed lovlige handelsvarer i det indre marked, som Norge er en del av gjennom EØS-avtalen. At politiadvokaten(e) ikke har kjennskap til handelslovene er rystende.
Vis hele sitatet...
Håper de kan sette igang salg snart igjen da.

Fine bilder Lucifer.
Sist endret av ZODORiX; 20. mai 2004 kl. 17:44.
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Noe som irriterer meg så inforjævlig er media i denne saken, viser at de er like uvitende som polititet, henviser spesielt til utrykket "Narko-Sopp" blir brukt. Noen andre en meg som synes dette er krenkende?
Psilocybin står jo på narkotikalisten. Da er jo dette definert som narkotika, så hvordan kan utrykket "narko-sopp" være ille. De prøver å skille fra ikke rusgivende sopp, til rusgivende. Ikke alle vet sopp kan gi deg rus.
TilSkrekkogGru
Schizoma's Avatar
Om du vil kalle virkningen en rus så....
Ikke hør på kriss, han er tydiligvis en kristen fanatiker,
og tilhører gruppen Det levende ord




De kunne godt kalt det noe annet, cuba flein, eller magisk sopp.
Narko sopp blir for negativt ladet.
Det blir akkurat som om de skulle kalle øl narko saft, siden det er et narkotisk middel.
Opprinnelig postet av Schizoma
Om du vil kalle virkningen en rus så....
Vis hele sitatet...
hvis du ikke kaller det rus så tror jeg at du har spist feil sopp. (kanskje du spiste sjampinjonger?)
Opprinnelig postet av !alex!
hvis du ikke kaller det rus så tror jeg at du har spist feil sopp. (kanskje du spiste sjampinjonger?)
Vis hele sitatet...
Kanskje han mener at det er noe annet enn bare en rus, mer som en innsikt i noe større ?
Men vi er alle enige i at det er en rus!?
Opprinnelig postet av Schizoma
Noe som irriterer meg så inforjævlig er media i denne saken, viser at de er like uvitende som polititet, henviser spesielt til utrykket "Narko-Sopp" blir brukt. Noen andre en meg som synes dette er krenkende?
Vis hele sitatet...


------------------------------

ENIG !!
Hvorfor settes det som gir en rus automatisk på narkolista?
Ikke er det narkotisk av den grunn, og ikke er rus noen grunn til at det burde være forbudt.

Og Narko-Sopp?
Må bare le av den.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Hater begrepet narkotika, og alle derivater av det... "Narko-sopp" høres bare helt... ÆÆÆÆÆÆÆ ut!
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Lucif3r:

Første avling vokste sammen i flere klynger,klaser eller klumper om du vil..
VI fikk ca. 40-50g fersk sopp forgje lørdag.. delte det på 3 og var drønnet i kroppen i en 6-7 timer ,hadde halliser i 12-14 timer.. Funket helt greit, men jeg synest rusen var STRESSENDE i forhold til tripper eller flein sopp..

Mandagen begynte det å vokse sopp igjen, og nå har settet begynt å produsere store fine sopp som veiger 1,5 g pr sopp..og de fleste soppene vokste oppover(i mot settning til første avling som vokste nedover og på skrå og jah,,alle veier..

Uansett, ser ut som mitt sett vil produsere en 3 gang(forhåpentligvis)
skal få lagt ut noen bilder når det lir på..

Tenkte at 3 gang skulle jeg la soppen vokse HELT ut og la hatten sprette opp, er det noen som har betenkligheter med det? Tror du det har noe å si på psilocybin innholdet i soppen?
såvidt jeg har fått med meg øker visst ikke soppen i potens etter at cap'en har åpnet seg, kun i størrelse.. men du får jo noen fine sopper da :P
Tror heller ikke innholdet av psilocybin blir noe høyere, soppa blir jo størretough..

Går ann å bruke kaka om igjen, knuser den oppi hirse eller no rug greier, folka på norshroomer har litt peil. på hvordan det gjøres, skal testes ut hvertfall...
Hva om folka som mekker flein hadde brukt gene-manupilasjon på dem. Da hadde det sikkert holdt med en diger sopp