Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1471
Anonym bruker
"Stum Varg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har dessverre alt for lett for å ty til benzoer når jeg sliter med konsentrasjonen, er urolig eller bare kjeder meg. Jeg har bestemt meg for å redusere inntaket, og kun bruke det i nødstilfeller, da jeg merker jeg begynner å få et usunt forbruk.

Alkohol var det lett å kutte ut, ettersom jeg blir så dårlig - både fysisk og psykisk. Benzoer blir jeg ikke dårlig av på noen måte, og det gjør det så klart litt verre.

Er det noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre dersom jeg kjenner "sug" etter benzoer? Hvordan kan jeg ha bedre kontroll, og spare de til nødstilfeller?
Problemet med avhengighetsskapende medisiner som benzodiazepiner, er som regel akkurat slik du beskriver de.

Man prøver å roe ned forbruken, tenker kanskje «ok, bare i dag, så starter jeg å bare bruke når det er høyst nødvendig». Neste dag gjør du akkurat det samme, attributter og finner unnskyldninger for at dagen i dag krever hvertfall at du tar en dose, «men i morgen skal jeg ikke».

Jeg tror at dersom du tar benzoer når du kjeder deg har du beveget deg inn i et destruktivt rusbruk, du kan være på toppen av en spiral som du kanskje etterhvert vil bruke mye energi på å komme deg ut av.

Mitt tips er derfor å snakke med legen din om en eventuell nedtrapping og alternative medisiner.
Unnskyldninger for å spise benzo regelmessig og ha det tilgjengelig, det er alt det er.

Er en del av oss om har vert ned den gata der, med akkurat samme mentalitet.
Spiser de jo ikke til vanlig lenger, har de bare sånn for sikkerhet skyld.
Sånn i tilfelle.
Tilfelle hva da?

Jeg kunne komme alle mulige slags svar til dette spørmålet, alt fra angst, tannlege, nav, møter, bruke som downers når man er litt for høyt oppe, sove medisin, smerte lindring, bare en halv en på morgenen og ellers alt mulig, var mye som kunne regnes som et nødstilfellet og det ende jo med at man hadde et lager med forskjellige benzodiazepiner til forskjellige anledninger.

Det kunne faktisk gå uker imellom hver gang jeg spiste noe, trengte egentlig ikke det, var bare avhengig av å ha de tilgjengelig til en hver tid, en halv i pengboka, en halv i jakkelomma og en halv på badet, bare sånn i tilfelle liksom
Det var jo veldig betryggende for psyken å en easy fix til enhver tid??
Nei, det var veldig ødeleggende for når det gikk opp for meg så var det blitt en vane og det tok lang tid å venne seg til å gjøre ting på den vanlige måten og dra steder uten benzo på lomma.

Det gjør bare vondt verre uansett hvordan du snur mynten.
Slutt med de så fort du kan, benzo abstinenser er veldig heavy, typ ukontrollerbare muskel spasmer i hele kroppen, så ille at du letter ifra bakken mens du ligger der å rister i smerter og det gnistrer i hjernen din.

10/10
Would not recommend
Har du noen du kjenner du kan alliere deg med? Tenker da på venner, familie, bekjente og kanskje kolleger om du kjenner dem godt? Sett deg en maks kvote på hva du kan bruke i uken/måneden, og la andre personer besitte pillene dine, for så å ikke gi mer enn denne kvoten du setter selv.
Sitat av Selex Vis innlegg
Har du noen du kjenner du kan alliere deg med? Tenker da på venner, familie, bekjente og kanskje kolleger om du kjenner dem godt? Sett deg en maks kvote på hva du kan bruke i uken/måneden, og la andre personer besitte pillene dine, for så å ikke gi mer enn denne kvoten du setter selv.
Vis hele sitatet...
Dette, hvis du nå må ha de.

En dag våkner du opp og benzo gjør deg ikke bare dårlig, det føles som du skal dø hvis du ikke får en tablette med hjernedød ro.