Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 3150
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei! Jeg er en mann i 20-årene som snart skal på jobbintervju. Jeg tenkte at å dra til frisøren først kan gi en fordel på førsteintrykkket jeg gir, men hva slags frisyre skal jeg velge? Det høres kanskje dumt ut, men det er en reell problemstilling. Jeg har langt blondt hår og kan derfor velge hvilken som helst frisyre.

Tl;dr : Hvilken frisyre mener du gjør at mennesker ser profesjonelel ut?
Er så lett att du kan gjøre det hjemme, bare legg en glassbolle på hodet og barber med maskin rundt kanten.
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vær deg selv = mer confidence = større sannsynlighet for at du får jobben:-)
Har du tykt eller tynt hår?
Hva med krølltang?
Det har ingen ting å si hvilken frisyre du har. Det eneste jeg kan tenke meg til, er at langt hår kan bli sett på som feminint av enkelte.
Det kommer jo veldig an på hvilken stilling du skal på og øvrig framtoning.

Kortklipt på sidene med håret på toppen trekt mot en side. Da ser man kanskje mest clean ut.

Velstelt tror jeg uansett nøkkelordet er.
Særeste av de sære
shallabajs's Avatar
Frem med maskinen! Gjorde det selv her om dagen. Veldig befriende!
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er ikke slikt at alle med langt blondt hår vil gi det samme utrykket med den samme frisyren. Utseende ditt er ''dynamisk'' eller skal vi si en del av et nettverk, bitene av uttrykket ditt jobber sammen for å danne en refleksjon av hvem du ønsker å fremstå som. Prøv deg frem, gjerne med innput av andre hvis du ikke stoler 100% på din egen dømmekraft. Det er også viktig at du føler deg komfortabel i stilen din. Dersom stilen din er en ryddig presentasjon av personligheten din kommer du langt. Føler du deg i et kostyme så føler du deg ukomfortabel og det vil vises og bli sett på som usikkerhet. Det er heller ikke et godt tegn at omslaget ikke stemmer overens med innholdet. Da ser det ut som om du prøver for hardt og ikke er komfortabel i din egen hud. Så kan en jo lure på hvorfor. Finn din stil, det er nemlig mange variasjoner av den du kan velge. Lykke til.
Crimea River
Alec's Avatar
Frisøren kan hjelpe deg med akkurat det du spør om her, og jeg mener det er nesten kun frisøren som kan hjelpe deg med det.
Kanskje ikke frisørene som klipper for en hundrelapp og de store kjedene, men jeg opplever at de mindre frisørene er mye flinkere på akkurat dette og spesielt når man har flere ønsker til hvordan man ønsker å bli klipt. Selv om de kanskje er litt dyrere (400-600 kr mener jeg er passe for en typisk klipp for menn (og evt kvinner..!) med passe kort hår)

Fortell hva du skal og hva du ønsker å oppnå.
F.eks:
- Jeg vil se litt rocka ut
- Jeg vil se seriøs ut
- Jeg vil se smart ut
- Jeg vil se morsom ut
- Osv
Det går fint med en kombinasjon av flere ting.
Hva slags stilling er det du søker? Hvilket selskap, hvilken bransje, vet du noe om sjefen, ..., ..., ...?
Jeg ville gått for en klassisk herrefrisyre utført av en flink herrefrisør. Ikke alle frisyrer passer til alle (subjektivt blabla jada jada, men la oss si sannheten er hva majoriten ville ansett som fint), så gå gjerne for en som passer til ditt ansikt og hår (rådfør deg gjerne med frisøren).

Din eventuelle arbeidsgiver driter lang marsj i om du er konform eller ikke, så dropp rosa hanekam eller dreads. Jeg tror en ryddig frisyre som er midt mellom stelt og ustelt er hva du burde gå for. Ikke kom med sovesveis som glinser av svette. Google litt, søk litt rundt, finn ut hva du kan tenke deg, også formidler du dette til frisøren din.

Prismessig betalte jeg 250 kr for den hårklippen som jeg anser som den beste jeg noen sinne har fått, og rundt 400-500 kr for noen av de dårligste. Det gjelder å være litt heldig om man skal finne en frisør som kan sakene sine, og de finner du både på dyre og billige hårsalonger. Av erfaring har de med mest utstråling av selvsikkerhet vært noen av de beste, det tar jeg ofte som et tegn på at de kan sakene sine (og det har tilfeldigvis vært menn i mine tilfeller).
Sist endret av pmprsrgr; 30. januar 2018 kl. 22:05.
Så lenge du har nyvasket hår, ikke kjører Trump-frisyre og er ren i tøyet bør det gå bra.
Hvis du allikevel skal til frisør, kan du jo spørre dem?
Business up front and party in the back!
Dama sier at det kommer an på ansiktsform, men roper osgå dreads. Hun er frisør.
Gå til en frisør og forklar at du er på et jobbintervju. En god frisør vet hva han skal gjøre da.
Spørs som nevnt tidligere hva slags jobb. Men med mindre du har høy utdanning, administrasjonsstilling eller er selger(generelt alle jobber som går ut på å gi godt inntrykk på folk)
trenger du ikke gå til frisøren for å lande en jobb
Det som er mye viktigere er å være deg selv, og være ærlig etter min erfaring. Har akkurat vært på intervju som gikk strålende, men hadde du dømt meg ut ifra kun frisyre, ville du vel trodd jeg var en boms

Sitat av instinktinnsikt Vis innlegg
Dama sier at det kommer an på ansiktsform, men roper osgå dreads. Hun er frisør.
Vis hele sitatet...
Hæææ? Hu anbefaler ikke blonde dreads til et jobbintervju?
Det er jo en flott måte å oppfordre arbeidsgiver til å spørre deg ut om rus. I tillegg er ikke dreads kjent for å være veldig lett å holde rent, noe som er viktigere enn å se hipp ut når man skal ut blandt folk som ikke har lyst til å lukte kollegaen sin 30 sek før han er der og 5 min etter han var der.

Nei, jeg sier ikke at dreads nødvendigvis være uhygienisk, men hvordan er dette ett godt råd?
Sitat av knert1 Vis innlegg
Hæææ? Hu anbefaler ikke blonde dreads til et jobbintervju?
Vis hele sitatet...
Jeg ville tro det betydde at hun ikke anbefalte dreads.
Sitat av PVestlandia Vis innlegg
Jeg ville tro det betydde at hun ikke anbefalte dreads.
Vis hele sitatet...
Greier ikke skjønne det ut ifra teksten, men nå er vel jeg under gjennomsnittet på å fotstå en spøk og, spesielt over tekst
Stikkordet er velstelt ja, men som nevnt hvis du vil ta den social engineering-greia helt ut, finner du ut hvordan sjefen(e) ser ut og fikser samme stil. Like barn leker best.