Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1565
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, som tittelen sier så trenger jeg hjelp til å finne en psykolog eller noe lignende.

Problemet er at med min jobb (statlig organisasjon) så ser jeg helst at det jeg sier, eller prater om ikke er noe som blir journalført, da jeg tror det vil koste meg jobben.

Innsett at jeg trenger hjelp men mine problemer (en del personlige, alkoholmisbruk og skikkelig rævkjørt meg selv økonomisk) men er viktig for meg å beholde jobben, mister jeg den har jeg rett og slett ingenting igjen.

Vet ikke om dette er rette plassen å spørre men folk hær bruker å ha erfaring med det meste
Det er ikke slik at psykologen din journalfører det dere snakker om. Så lenge du ikke har planer om å begå noe kriminelt(i kveld skal jeg drepe naboen), forblir alt mellom dere to.

Det er ikke slik at psykologen rapporterer at du sliter med alkohol til arbeidsgiver. Eller hva tenkte du?

Snakk med fastlege om henvisning og ta en skikkelig rolleavklaring i første møte med psykologen.
Sist endret av reklame; 30. desember 2017 kl. 17:49.
Psykolog har plikt til å journalføre faktisk. Statlig ihvertfall. Det kan jo være litt ymse, noen skriver veldig detaljert, noen skriver bare stikkord.

EDIT: Hvis du skal ha henvisning fra fastlege, og snakker om alkoholmisbruk risikerer du å miste lappen, spørs på legen din.
Sist endret av huehuehue; 30. desember 2017 kl. 18:51.
Anonym bruker
"Forelsket Grindhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
ja er det jeg er redd for, kan ikke miste lappen eller jobben da er alt håp ute.
Kan si så mye som at jeg for tiden har en befallstilling i forsvaret og at hverken alkoholmisbruk eller drepresjon er noe jeg vil prate om med noen som har med forsvaret å gjøre.

Er ikke der at jeg lurer på om jeg skal smake på rifleløpet, men har hatt det tøft i det siste og trenger noen å prate med som ikke kjenner meg, eller er en del av min omgangskrets
Mad Scientist
Nizada's Avatar
Okei, jeg er ikke psykolog, men har hvert gjennom en del selv, og har hjolpet folk ut av depresjon og selvmordstanker en del ganger før. Om du har lyst til å snakke kan du velge et forum eller chatteprogram som du føler deg trygg og anonym på, så kan jeg lytte til deg og komme med råd utifra hva du sier.
Jeg kommer ikke til å spørre om navn eller noen annen personlig info, sånn at du kan være anonym. Når du føler at du har fått det du ønsker kan vi si hade og du trenger ikke høre fra meg igjen senere.
Vil tippe at privat psykolog er stedet å gå. Si alt på forhånd, og spør hva slags rutiner/regler de har i forhold til dine problemer. Jeg spurte min (statlig) angående meldeplikt osv, og fikk vite nok til å vite om det funket for meg. Det går ofte på skjønn, men de kan gi deg en pekepinn på hva de må melde inn, vil TIPPE(vet ikke) at private psykologer ikke har like strenge regler for hva de må melde inn.
Psykologer har plikt til å melde fra om rusmisbruk. Ville vært veldig forsiktig hvis du er redd for førerkortet.

mister-lappen-fordi-de-drikker-for-mye-uten-at-de-har-kjort-bil
19-arig-jente-sokte-hjelp-hos-psykolog---ble-fratatt-forerkortet