Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 5210
Hei. Hører at Breath of the Wild er "generasjonens beste spill" og tenker at jeg må få sjekket det ut. Er det noen som har en Nintendo Switch allerede? Er den verdt prisen sin? Både med tanke på spillene som er ute i dag, og spillene som vil være ute i fremtiden?
Jeg har en Nintendo Switch, og for meg var den verdt pengene. Men du må nesten selv vurdere om den er verdt det for deg.
"Øko-Terrorist"
Botw og mario kart 8 er verdt prisen alene mener jeg. Kjøp en pro kontroller og, mer behagelig og hendig for stue gaming.
Sist endret av tr80r; 4. august 2017 kl. 21:59.
Da stoler jeg på dere
Botw er alene verdt 3k. Beste spill opplevelsen jeg har hatt i mitt liv.
Av ren nysgjerrighet. Har dere som skryter så høyt av botw spilt feks Witcher 3? Hadde en samtale med noen venner om de to spillene her om dagen.
Har du en kraftig prosessor med høy klokkefrekvens (opp mot 4GHz), 16+ GiB RAM og et skjermkort fra de siste 3-4 årene så kan BOTW emuleres på PC med Cemu. Jeg spiller det med en Xbox 360-kontroll. Lønner seg å laste ned en ferdig shader-cache, så du slipper å måtte oversette disse mens du spiller. BOTW er låst til 30 fps, så det er ikke et ekstremt krevende spill. WiiU er heller ikke en ekstremt kraftig plattform, spesielt på GPU-siden.

Du må selvfølgelig få tak i selve spill-filene på en lovlig måte, men jeg har hørt det finnes alternativer her også.
Sist endret av Dyret; 5. august 2017 kl. 00:23.
Sitat av Berre_ein_fyr Vis innlegg
Av ren nysgjerrighet. Har dere som skryter så høyt av botw spilt feks Witcher 3? Hadde en samtale med noen venner om de to spillene her om dagen.
Vis hele sitatet...
Jepp, har spilt meg gjennom Witcher 3. Må nok si at jeg til tross for dette foretrekker Zelda.
Qon
Praise the Most High
Qon's Avatar
Det er jo en veldig praktisk konsoll. Har en selv. Bruker den ikke så mye fordi jeg er lei av gaming. Kjøpte den for å prøve å få tilbake gaming-gleden. Angrer ikke. Kommer til å bruke den mer utover høsten og når det kommer flere spill. BOTW er heftig. Har også Fast RMX og Minecraft. Skal kjøpe det meste kule som kommer. Jeg anbefaler den.
"Øko-Terrorist"
Sitat av Berre_ein_fyr Vis innlegg
Av ren nysgjerrighet. Har dere som skryter så høyt av botw spilt feks Witcher 3? Hadde en samtale med noen venner om de to spillene her om dagen.
Vis hele sitatet...
Har spilt witcher 3 ja, og de fleste andre "store" rpg spill de siste 15 åra, vanskelig å si at det er det beste jeg har spilt, men det ligger veldig høyt oppe.
Oppdatering: kjøpte den.

Så langt er jeg veldig imponert. Føles veldig premium og kjapp i responsen. Gleder meg til å begynne å spille!
Sitat av Berre_ein_fyr Vis innlegg
Av ren nysgjerrighet. Har dere som skryter så høyt av botw spilt feks Witcher 3? Hadde en samtale med noen venner om de to spillene her om dagen.
Vis hele sitatet...
Det har jeg, og før botw var det witcher som tronet øverst på listen!
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Du vil ikke angre. Er selv dedikert Nintendo-gamer, men har vært så skuffa over utvikling de har hatt siden Gamecube at jeg ikke så noe poeng i å kjøpe flere Nintendo-konsoller. Men nå som jeg ser at de endelig har gått tilbake til konseptet med en vanlig kontroll i henda, og ikke noe "innovativt" piss som trekker lenger vekk fra de gamle klassikerne, pluss en lang liste spill som faktisk er noe å glede seg til, kan jeg nesten ikke vente med å kjøpe en (når jeg har råd). Anbefaler deg virkelig å kjøpe Xenoblade Chronicles 2 når det kommer ut. Også selvfølgelig Super Mario Odyssey
vist du har en noenlunde grei gaming pc

Cemu 1.10.0 Full Setup Guide | Zelda BOTW | Everything You Need

https://www.youtube.com/watch?v=wkK9IVQAjXc
Sitat av Kongesnerp Vis innlegg
Det har jeg, og før botw var det witcher som tronet øverst på listen!
Vis hele sitatet...
BOTW fikk vell ikke supergod kritikk på gamer.no:
https://www.gamer.no/artikler/anmeld...he-wild/377909

Hva i kritikken er du uenig i/hva mener du gjør at dette er et så bra spill?
Det ble faktisk fnyst av som useriøst på totalbiscuits co-optional podcast. En av de dårligste kritikkene det har mottatt fra et offentlig magasin om man kan kalle det for det.
Angående gamer.no-anmeldelsen synes jeg det er en interessant diskusjon i tråden under denne anmeldelsen – som jeg synes er en både god og behagelig skrevet anmeldelse.