Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1905
Hei!

Har laget en "filmlåt" vet ikke helt hvordan sjanger det går under.
Uansett så er det mitt første forsøk på slik type musikk, og håper noen kan komme med tilbakemelding på prosjektet.

Laget dette uten skikkelige monitorer så er ikke sikkert alt er helt perfekt.
FL Studio renderte også sangen med en ekstremt lang slutt så ignorer det.

https://soundcloud.com/leoutty/leo-u...rfalls/s-LQNWj

Setter pris på alle tilbakemeldinger
Lengre av hver takt/oppbygging for melodien er fin,
Forsøk gjerne å få inn enda flere strykere i stykket ditt, føler det mangler litt dybde.
Kunne du sett enda litt mer på oppbyggingen. Altså hvor lang(hvor mange takter) introen bør være og hvor lang bridge/outro bør være. Virker som du har hentet mye inspirasjon fra inception.. kan dette stemme?

Ellers spennende og fint, men lag lengre
Turntableist
iColdman's Avatar
Trådstarter
Takk for feedback det skal jeg se på!
Tror jeg skal ta å lese litt teori angående slik musikk, vet du om noen bøker/guider angående det?

Lagde dette uten noe form for inspirasjon faktisk, satt meg ned en kveld å laget det (er noen uker siden). Har i ettertid hørt en god del på slik musikk (Hans Zimmer) og han er en stor inspirasjon nå vertfall
Sist endret av iColdman; 24. januar 2016 kl. 03:30.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Kult! hørtes mer ut som electronica enn filmmusikk (selvom de 2 godt kan være intermingled).
Minte liiitt om daft punk møter vangelis, møter philip glass.
Hadde jeg vært deg så ville jeg brukt en mer klassisk fremgangsmåte, men det finnes forskjellige filmstiler og det kan være at en elektronika versjon er det du er ute etter. Uansett, jeg syntes det blir ganske repetativt. Starten fungerer helt greit (hadde nesten tenkt til å ta deg for plagiat av en annen filmmusikk som bruker akkurat samme melodi, men husker ikke navnet) - du burde prøve å bygge på litt mer enn de samme akkordene / oktavene du bruker nå. Det er fint å ha en 'guideline', men når du bruker den gjennom hele sangen og kun legger til nye instrumenter og lyder så blir det fort utvannet.
Turntableist
iColdman's Avatar
Trådstarter
Sitat av The Riddler Vis innlegg
Hadde jeg vært deg så ville jeg brukt en mer klassisk fremgangsmåte, men det finnes forskjellige filmstiler og det kan være at en elektronika versjon er det du er ute etter. Uansett, jeg syntes det blir ganske repetativt. Starten fungerer helt greit (hadde nesten tenkt til å ta deg for plagiat av en annen filmmusikk som bruker akkurat samme melodi, men husker ikke navnet) - du burde prøve å bygge på litt mer enn de samme akkordene / oktavene du bruker nå. Det er fint å ha en 'guideline', men når du bruker den gjennom hele sangen og kun legger til nye instrumenter og lyder så blir det fort utvannet.
Vis hele sitatet...
Er enig, som jeg sa tidligere er jeg helt ny i denne sjangeren så takk for slike tilbakemeldinger hjelper å bygge videre da!
Har forsåvidt ikke kopiert noe da jeg lagde denne mens jeg var på havet uten tilgang til Internet, men er jo selvfølgelig mulig at den er lik en annen sang. I såfall hadde det vært kult om du kunne linket den/sendt på PM hvis du kommer på hvordan sang det var.

Uansett takk for feedback