Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 5222
Hei,
Sitter her med en klump hasj. Jeg klarer absolutt ikke under noen omstendighet å røyke det, jeg blir like kvalm og dårlig (av smaken) hver gang jeg prøver.
Tenkte å spise det, har noen noe tips til å spise det HELT uten at jeg kan smake det? Bare et spor av smaken er alt som skal til for at jeg må kaste opp pga. kvalme og uvelhet. Jeg tenkte egentlig å ta det som en pille, vil det være mulig å pakke det inn i papir e.l og svelge det? Kunne vel sikkert ordnet noen ordentlige piller på apoteket og hatt det i de, men bor et stykke unna.
Tror det passer dårlig å ha det i smør da det passer dårlig med bosituasjonen min.
Setter pris på tips!
Hvis du har så lite handlingsrom at du ikke engang kan bruke 5 minutter ved en kokeplate, så tror jeg du like godt bare bør droppe hele prosjektet.
Hm, ta inspirasjon fra navnet ditt og bland canna-olje og ha i lapskaus :P

Eller så kan du jo sjekke ut tråden om cannabis-kapsler? Har selv laget cannabis-kapsler med hasj oppløst i kokosolje. Jeg brukte dog kapsler som var i minste laget, som gjorde at jeg underdoserte litt de første gangene. Til opplsyning burde du kjøpe 00 kapsler da det er de største

God fredag forresten

(tips, skaff deg en primus ellerno, så kan du gjøre oppvarmingen på rommet ditt med låst dør )
Sist endret av Person_navn; 20. november 2015 kl. 18:52.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Hvis du har så lite handlingsrom at du ikke engang kan bruke 5 minutter ved en kokeplate, så tror jeg du like godt bare bør droppe hele prosjektet.
Vis hele sitatet...
Bor i bofellesskap med folk jeg kjenner dårlig og tror ikke de setter pris på synet eller lukten av hasj.

Sitat av Person_navn Vis innlegg
Hm, ta inspirasjon fra navnet ditt og bland canna-olje og ha i lapskaus :P

Eller så kan du jo sjekke ut tråden om cannabis-kapsler? Har selv laget cannabis-kapsler med hasj oppløst i kokosolje. Jeg brukte dog kapsler som var i minste laget, som gjorde at jeg underdoserte litt de første gangene. Til opplsyning burde du kjøpe 00 kapsler da det er de største

God fredag forresten
Vis hele sitatet...
Haha! Tross navnet kan jeg ikke fordra lapskaus.
Yeah, fant ut at 00 var de beste! Tror det får bli en annen gang med kapsler.
Sist endret av Lapskau5; 20. november 2015 kl. 18:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du kan jo også bare pulverisere den og droppe med dasspapir/rizla, men da må du muligens justere opp dosen litt
Du kan ta med deg en kjele kokende vann inn på rommet ditt, og senke en liten smørkjele ned i vannet. Det kalles et vannbad, og er en teknikk man ofte bruker for å unngå for høye temperaturer. Rasp hasjen opp på forhånd, og bland med smør i smørkjelen. Når det er ferdig blandet kan du avkjøle smøret til det blir hardt, og fylle det på gelatinkapsler. Bon appétit.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Du kan ta med deg en kjele kokende vann inn på rommet ditt, og senke en liten smørkjele ned i vannet. Det kalles et vannbad, og er en teknikk man ofte bruker for å unngå for høye temperaturer. Rasp hasjen opp på forhånd, og bland med smør i smørkjelen. Når det er ferdig blandet kan du avkjøle smøret til det blir hardt, og fylle det på gelatinkapsler. Bon appétit.
Vis hele sitatet...
Ja, okay det høres egentlig ganske greit ut. Har laget det slik før, men trodde dette var noe man måtte bruke 30+ minutter på. Når det er sagt så skal jo alt oppi kapslene så da har det jo lite å si hvor godgjort smøret er.
Enda bedre hvis du smelter smøret på forhånd på kjøkkenet. Da bruker du mindre tid og energi på å overføre varme fra vannet, og prosessen vil fungere mer effektivt.

Jo mer finraspet hasjen er, jo raskere vil den smelte inn i smøret. Med skikkelig varmt smør, kokende vann og hasj i pulverform, så bør det ta rimelig kort tid å smelte alt fettet sammen.
Sist endret av mentalmelt; 20. november 2015 kl. 19:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Vannbad og kremost. Bland inn stasjet, la det stivne igjen og kombiner med anna ost og kjeks. Aldeles orgasmisk for smaksløkane.
Sitat av h4ppyg0lucky Vis innlegg
Aldeles orgasmisk for smaksløkane.
Vis hele sitatet...
Ikke hvis smaken av hasj fremkaller brekninger.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Ikke hvis smaken av hasj fremkaller brekninger.
Vis hele sitatet...
Det er vel rimelig sjølvsagt at ein lyt blande det godt ut, og gjerne i smakssterk ost. Smeisa du det i hop med eitt utvalg krydder/grønsaker/frukt eller lignande (som i høgste grad er vanleg i samband med ost og kjeks-munchies), så skal det noko til at det vert så heise at magen slår seg vrang.
Folk som spyr og brekker seg av en smak, har en lei tendens til å kjenne det minste spor av den smaken. Hasj smaker veldig sterkt. Det er generelt en vanskelig smak å kamuflere. Derfor tror jeg det beste er å ikke fylle munnen sin med stoffet overhodet, når det engang har seg slik at man reagerer på den måten.
Lag smøret, kjøp noen digre sprøyter og filtrer som faen
Sist endret av TrippyKing; 20. november 2015 kl. 19:56.
Om omgivelser eller ressurser jobber imot deg, få det opp i mindre biter, pakk det inn i mange små biter dasspapir, svelg med melk. Bruk så lite papir som mulig og del opp rutene før du begynner så du bare jobber med eit lag
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Lag smøret, kjøp noen digre sprøyter og filtrer som faen
Vis hele sitatet...
Hva skal det være godt for?
Filtrere ut planterestene sikkert?
Men hvorfor?
Cannabis bør varmes opp med fett for å få cannabisen til å enklere bli tatt opp oralt. Det kalles også kapsler, forresten, ikke piller.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Men hvorfor?
Vis hele sitatet...
Vet ikke jeg.. for å fjerne mest mulig av smaken sikkert. Tror det var det TS spurte om
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Vet ikke jeg.. for å fjerne mest mulig av smaken sikkert. Tror det var det TS spurte om
Vis hele sitatet...
Hasjen i seg selv smaker vell sterkere enn planterestene. Støtter fremgangsmåten til #mentalmelt, kjapt, enkelt og null smak (Dette vil heller ikke gi fra seg noe lukt som de andre i bofellesskapet vil reagere på).
Sitat av Doktor Vis innlegg
Om omgivelser eller ressurser jobber imot deg, få det opp i mindre biter, pakk det inn i mange små biter dasspapir, svelg med melk. Bruk så lite papir som mulig og del opp rutene før du begynner så du bare jobber med eit lag
Vis hele sitatet...
Sweet, takk. Blir nok dette.
Men som dei andre sei så vil det bli dårligere opptak oralt om ikkje du får det binda til noko fett først. Men då vil eg tru det er ein høgare risiko for smak. Du veit jo kor lenge for eksempel fettsmaken til pinnekjøtt heng igjen. med tanke på det du skriv tvilar eg på du har toleranse nok til å "trenge" å bry deg om optimalisering av opptak.
Sitat av Doktor Vis innlegg
Men som dei andre sei så vil det bli dårligere opptak oralt om ikkje du får det binda til noko fett først. Men då vil eg tru det er ein høgare risiko for smak. Du veit jo kor lenge for eksempel fettsmaken til pinnekjøtt heng igjen. med tanke på det du skriv tvilar eg på du har toleranse nok til å "trenge" å bry deg om optimalisering av opptak.
Vis hele sitatet...
Men best biotilgjengelighet er fremdeles lurt selv om en ikke har høy toleranse. Kanskje han kan bli høy 10 ganger for 150kr istedet for 2 ganger?
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Vet ikke jeg.. for å fjerne mest mulig av smaken sikkert. Tror det var det TS spurte om
Vis hele sitatet...
Ikke meningen å terpe på det, men jeg skjønner ikke hva du surrer med. Du svarer som om du ikke vet hvorfor man bør gjøre det (filtrere med sprøytefilter), men det var jo du som foreslo det, så du må jo vite hvorfor.
Sist endret av mentalmelt; 21. november 2015 kl. 20:30.
Ta hasjen inni et rizla papir, og skyll ned med appelsinjuice
Hvor vanskelig kan det være? Lag pulver/småbiter av det å legg det i rizla, dopapir eller koranen om du vil. Alternativt kan du jo gjøre som folk flest å bruke kapsler.
Hent deg en skje fra kjøkkenet, legg en bit smør/olje og hasjen oppi og varm blandingen til det blir flytende med en lighter. Da har du en ferdiglaget brun suppe du kan tilsette til hva som helst.

For å maskere smaken må du jo egentlig bare blande den godt ut i noe som har mye smak i seg. F.eks en stor yoghurt eller en stor kake etc. Blandingsforholdet er vel det du er ute etter. Hjelper ikke å tilsette en grammer i ett lite kakestykke, siden smaken av hasj er ganske distinkt.
Sitat av Doktor Vis innlegg
Om omgivelser eller ressurser jobber imot deg, få det opp i mindre biter, pakk det inn i mange små biter dasspapir, svelg med melk. Bruk så lite papir som mulig og del opp rutene før du begynner så du bare jobber med eit lag
Vis hele sitatet...
Hasjen er ikke løst i melkefettet selv om man svelger det med melk. Denne metoden er ganske meningsløst.

Sitat av fleins0pp Vis innlegg
Ta hasjen inni et rizla papir, og skyll ned med appelsinjuice
Vis hele sitatet...
Sitat av Hater Vis innlegg
Hvor vanskelig kan det være? Lag pulver/småbiter av det å legg det i rizla, dopapir eller koranen om du vil. Alternativt kan du jo gjøre som folk flest å bruke kapsler.
Vis hele sitatet...
Poenget er at hasj ikke tas veldig godt opp i fordøyelsessystemet. Det må løses i en mykere fettmasse for å tas opp skikkelig. Å bare droppe det slik dere foreslår innebærer å kaste bort en god del av virkestoffene.
Gjør som det blir beskrevet over smelt det invannbad. Vet ikke om det har noe og si, men bruk så lite smør som mulig.
Har ingen anelse om dette har blitt gjordet før eller hvor bra det fungerer. Trekk smøret med hasjen opp i en pumpe ( er du helt blank er en pumpe en sprøyte, men da uten noen nål) og kjør alt opp i ratata. Da slipper du ihvertfall smaken. Men om du er villig til og og desperat nok til og gjøre det er en annen sak.

Dumt forslag men for satt et forsalg
Sitat av Kastrup Vis innlegg
Trekk smøret med hasjen opp i en pumpe ( er du helt blank er en pumpe en sprøyte, men da uten noen nål) og kjør alt opp i ratata. Da slipper du ihvertfall smaken. Men om du er villig til og og desperat nok til og gjøre det er en annen sak.

Dumt forslag men for satt et forsalg
Vis hele sitatet...
Vil bare kverulere litt for ordens skyld, sprøyte er nemmelig spissen, ''pumpa'' kalles en kanyle. Tror også det å skulle drite smør etterpå ville være enda mer ekkelt en smaken. Men ideen din virker ganske dugbar om en fyller gelatinkapsler med innholdet, dette er gjort før her på bruket. Medfølgende en guide.
Sist endret av Relevant; 22. november 2015 kl. 03:38.
Sitat av Relevant Vis innlegg
''pumpa'' kalles en kanyle. guide.
Vis hele sitatet...
En kanyle er en sprOytespiss da. Og en sprOyte er selve pumpa. (det ligger jo litt i ordet.)
Sist endret av A-tillah; 22. november 2015 kl. 04:42.