Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1360
Hei!

Har laget enda en sang. Den går i 100 BPM. Brukt synther og lekt med fantasien. Prøvde å lage noe ikke-kommersielt men samtidig catchy og fint.
Håper dere kan komme med tilbakemeldinger på den!

https://soundcloud.com/dj-dialyz/leo...r-original-mix

Håper dere gidder å høre here sangen da den er ganske "treg"
Jeg gadd å høre hele sangen !
Den var egentlig ikke " treg " som du antydet....men, kanskje litt lang. Kutte ned til 4 minutter ?

Syntes den dominerende syntlyden du bruker er litt for skarp/skjærende...kunne ned hell blitt editert gjennom låta. Ble litt spilledåse/Casio-aktig ?
Editert = bruke synthen din...du har tusen muligheter.
Hvis du bruker feks AbletonLive, finner du et utall fx både for MIDI og audio.
Men dette vet du sikkert !
Viktigst at du har det gøy !

Kan du fortelle litt om hvaslags DAW og hardware du bruker ?
Turntableist
iColdman's Avatar
Trådstarter
Ja vurderer å lage en kortere versjon av den. Og det at synten er skarp kjønner jeg godt. Har ikke ordentlige monitorer (bruker PC høytalere) så finjustering er litt vanskelig.
Akuratt nå bruker jeg FL studio. Av hardware er det vel egentlig bare PC'en og høytalerene. Men skal få kjøpt meg ett midi-keyboard og studiomonitorer så snart jeg får råd
Sist endret av iColdman; 15. mars 2015 kl. 16:21.
En kul ide, eller et kult konsept, tilsvarer ikke nødvendigvis en god låt. Du liker det, først og fremst fordi du lagde det, men også fordi du har hatt en ide, og så har du gjennomført den. Du har oppnådd målet ditt, men det er det ingen andre i hele verden som bryr seg om.

Det er litt vanskelig å formulere poenget mitt, og jeg prøver virkelig ikke å støte noen. Poenget mitt er at på et tidspunkt er det kanskje greit å finne et ålreit kompromiss mellom "eksperimentell musikk med mange kule ideer" vs "ikke-så-veldig eksperimentell musikk med litt færre kule ideer". Det er ingen som bryr seg om at man må høre hele låten for at den skal gi mening. Jeg vet hvordan det er, jeg har vært der selv, men du kan ikke lage låter og fortelle deg selv at "Det her går greit fordi de som hører låten kommer til å lese teksten jeg skrev først, de kommer til å forstå" Det fungerer bare ikke sånn, ass.

Hvis du bare lager musikk for din egen del så kan du jo gi helt faen, men du lenker jo låten din her så jeg regner med at du ønsker at andre skal like den, om ikke annet.

TL;DR
Metoder og formler som fungerer, fungerer av en årsak. Det er ikke nødvendigvis en negativ ting at en låt høres "mainstream" ut.

Derimot blir låter ofte litt for litt for mainstream igjen, og da er det kult å jazze dem opp ved å prøve nye ting og eksperimentere.

Lykke til videre! Beklager hvis jeg var for krass!
Turntableist
iColdman's Avatar
Trådstarter
Skjønner hva du mener, vet ikke omd et kom godt nok fram, men ønsket tilbakemelding på det "tekniske" ved låten. Altså miksing og mastering osv altså hvordan jeg skal forbedre kvaliteten på den. Musikken lager jeg for min del, så om andre ikke liker ideen min er ikke så nøye, men veldig morsomt om noen synes det er kult da. Jeg lager ikke musikk for å bli kjent så derfor har det strengt tatt ikke veldig mye å si for meg. Lager for meg selv først og fremst