Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2554
Hei,

Jeg er en gutt på 19 år som kom i en uheldig situasjon med en pss-vakt forrige helg. Han var aggressiv og brukte mye makt da han ville ha meg ut av lokalet. Jeg ba han flere ganger om å slippe armen min slik at jeg kunne gå ut selv, og da han ikke slapp tak, da vi var kommet ut av lokalet dyttet jeg han bort og begynte å skjelle han ut. Jeg ble da lagt i bakken, iført håndjern og han kontaktet politiet. Jeg ble me politiet til et lite kammer der de forklarte situasjonen, at vakten ville anmelde meg og jeg kunne forvente en bot og kanskje rettsak. Jeg godtok ikke noen bot den kvelden,(annet enn muntlig), og de kjørte meg bare hjem. Så spørsmålet mitt er om jeg kan forvente en bot, da det har gått 1 uke og jeg ennå ikke har hørt noe?
Ja, det kan du regne med. Ring og spør om saken?
Ring ned på den lokale politistasjonen og hør om noen har anmeldt deg. Da får du ja/nei svar.

Edit; Ninja'd
Sist endret av SoppVandreren; 30. januar 2018 kl. 02:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
4 3
Nokså sikker på at det ble en anmeldelse,ja. Men vil det isåfall si at jeg 100% vil bli pålagt en bot?

Ringer imorgen!

Jeg skjønner bare ikke grunnlaget vakten har anmeldt meg på, da jeg kun dyttet han for å komme meg bort... ikke var det hardt heller.. ://
Sist endret av 1time; 30. januar 2018 kl. 02:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nei, det er ikke 100% sikkert. Hvis du faktisk er anmeldt, så vil jo politiet etterforske saken og ta en avgjørelse om det du gjorde er straffbart eller ikke, og deretter får du bot eller ikke. Det er umulig for andre enn deg og politiet å vite noe om dette, men du bør faktisk regne med å få bot uansett, for det første så er politiet drittsekker og gjør alt for å straffe deg. For det andre, det er en positiv overraskelse om du forventer bot, men får henleggelse isteden. Det er bedre enn å håpe på henleggelse istedenfor bot, og så får du bot... Ha en fin natt videre

Og ring de imorra!
Sist endret av Rusmisbrukeren; 30. januar 2018 kl. 03:11.
Trådstarter
4 3
Høres fornuftig ut! Tusen takk for svar, jeg ringer imorgen!

Så får du selv ha en fin natt videre
Sitat av 1time Vis innlegg
Jeg skjønner bare ikke grunnlaget vakten har anmeldt meg på, da jeg kun dyttet han for å komme meg bort... ikke var det hardt heller.. ://
Vis hele sitatet...
Du glemmer fort?

Sitat av 1time Vis innlegg
Hei,

Jeg er en gutt på 19 år som kom i en uheldig situasjon med en pss-vakt forrige helg. Han var aggressiv og brukte mye makt da han ville ha meg ut av lokalet. Jeg ba han flere ganger om å slippe armen min slik at jeg kunne gå ut selv, og da han ikke slapp tak, da vi var kommet ut av lokalet dyttet jeg han bort og begynte å skjelle han ut. Jeg ble da lagt i bakken, iført håndjern og han kontaktet politiet.
Vis hele sitatet...
Trådstarter
4 3
legg merke til "jeg skjønner ikke". Dvs. at jeg ikke forstår at det er grunnlag nok til å anmelde ... Betyr ikke at jeg har glemt mine handlinger i situasjonen.
Du sier bla. att du skjellte han ut og dytta han. Litt avhengig av hva du sa og hvordan du skjellte han ut, så kan jo det også danne grunnlag for en anmeldelse, og i hvertfall i kombinasjon med att du dytta. Gjør du det samme med snuten vanker det ofte en bot.
Dytting er Kroppskrenkelse og straffbart.
Du har opptrådt så teit at du blir lagt i håndjern og frakta vekk av ordensmakta. Og du skjønner ikke at du kan bli anmeldt og få tukt..?
At du mener det hjelper deg veldig lite.

Vakta kan være drittsekk som fy, men det er ekstremt lite å vinne på å gjøre et nummer ut av det. Så utelivsvakter behandles som de alltid har rett.