Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  183 36778
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Og uansett om dere liker eller misliker makeoveren, jeg håper ikke at det er designet som gjør at dere bruker forumet, men heller innholdet.
Vis hele sitatet...
Om det ikke blir forandring i designet kommer det ærlig nok til å bli mindre freak på meg fremover. Øynene mine takler ikke kontrastene.
Minus -
* Savner og se hvem startet innlegget
* Savner muligheten å hoppe til siste side uten å trykke seg inn på innlegget.

Liker:
* Forum som skiller seg ut!
* Mere lesestoff på forsiden!
* Farge kombo er rar, men også et særpreg !

Skremme vekk nye brukere? nFF fokusere ikke på vekst, men kvalitet.
Hadde vært veldig flott om vi kunne velge den gamle designen i innstillinger da
Er det mulig å ordne, uten nevneverdig stress for admins? Hadde vært digg for oss som får fucka øyer av å se den nye
Sitat av Relevant Vis innlegg
Sier vel nok at jeg trodde datamaskinen fikk problemer med å laste inn siden skikkelig.
Vis hele sitatet...
Hehe, trykka som en gud på F5 tasten

Sliter litt med at det er litt for lyst, ble litt slitsomt for mine øyne.

Nå har de jammen gjort noe her mens jeg skrev innlegget. Mye bedre

Men hvit fargen og det grønne er alt for skarp/lys? Siden synes jeg egentlig er bra design på.
Sist endret av Jens1; 7. april 2016 kl. 21:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jøss, trodde det var noe rart noe siden jeg (tilfeldigvis) surfet på freak i privat-modus på iphonen.

Antar at designet i seg selv er ok, syntes dog det er merkelig at dere har valgt så mørke gråtoner, spesielt på bakgrunnen. Blir litt sånn nitrist. Og kræsjer helt med grønnfargen på knapper/trådverktøy-menyene.
Jeg vil ha ''gå til siste side'' på fremsiden av forumet.

Jeg er virkelig alt for lat til å måtte første åpne en tråd for så å gå til siste side.
Blir jo sliten i musepekefingeren av all den trykkinga..

Utenom det så har designet vokst på meg en liten stund nå og det ser ikke så grusomt ut som førsteinntrykket skulle ha det til.
Sist endret av Bombasa; 7. april 2016 kl. 23:58.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Jeg vil ha ''gå til siste side'' på fremsiden av forumet.
Vis hele sitatet...
Funker fortsatt.
http://i.imgur.com/kaW3XS8.png
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg skulle gjerne ha kunnet hoppe til siste innlegg i en tråd, selv om det ikke er nye innlegg siden sist, men det er vel en vanesak.
Vis hele sitatet...
Sitat av Tyrkeren Vis innlegg
Og savner "siste side" linken til trådene på forsiden!
Vis hele sitatet...
Sitat av Dongerino Vis innlegg
Kjipt å ikke lengre kunne hoppe til siste side av en tråd fra forsiden, men jeg overlever.
Vis hele sitatet...
Sitat av fågelwrap Vis innlegg
* Savner muligheten å hoppe til siste side uten å trykke seg inn på innlegget.
Vis hele sitatet...
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Jeg vil ha ''gå til siste side'' på fremsiden av forumet.

Jeg er virkelig alt for lat til å måtte første åpne en tråd for så å gå til siste side.
Blir jo sliten i musepekefingeren av all den trykkinga..
Vis hele sitatet...
Svar fra tidligere i tråden:
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Du har fremdeles to små, svarte ikoner. En helt til venstre som er "hopp til første uleste innlegg" og en til høyre ved siden av nicket, som er "hopp til siste innlegg i tråden".

Er dog enig i at de gjerne kunne vært litt større og lettere å finne med musa, men hvordan få til det uten å ødelegge designet er jeg usikker på.
Vis hele sitatet...
Sitat av Deadlock Radium Vis innlegg
Hvis du trykker på den lille, svarte pilen til høyre for brukeren som postet sist i tråden kommer du til siste post.
Vis hele sitatet...
Jeg vil gjerne at under neste update at dere kan gjøre det enklere med siteringsfunksjonene. Kan hende jeg bare er dum, men det er slitsomt å måtte kopiere og paste [QU0TE] [/quote] hele tiden. Spesielt når det kommer flere navn inn i bildet i en diskusjon, eller om en skal sitere noe som ikke kommer fra en bruker eksempelvis fra en offentlig person, eller en kilde så må en fysisk gå inn å taste =sitatets eier midt imellom E og ] i første quote. Er det en enklere måte å drive debatt eller er det jeg som har oversett noe?
Sitat av Realist1 Vis innlegg
*Hundre sitater*
Vis hele sitatet...
Dette burde nesten bli stickyet, men med mindre nso har implementert en funksjon for stickying av innlegg i en post, så tviler jeg på at det er mulig.
+Liker veldig godt oppsettet på førstesiden!
-Jeg får vondt i øynene av fargene eller kontrastene.
Sist endret av Spirituell; 8. april 2016 kl. 00:24.
Vanskeligere å surfe freak på mobilen nå. Alt er blitt så smått, ellers liker jeg utformingen godt på pc skjerm.
Sitat av Round Vis innlegg
Funker fortsatt.
http://i.imgur.com/kaW3XS8.png
Vis hele sitatet...
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Svar fra tidligere i tråden:
Vis hele sitatet...
Bre jeg som er litt treg tydligvis.
Takker og bukker Realist og Round som gadd å mate meg med teskje idag og.
Sist endret av Bombasa; 8. april 2016 kl. 00:31.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Jeg vil gjerne at under neste update at dere kan gjøre det enklere med siteringsfunksjonene. Kan hende jeg bare er dum, men det er slitsomt å måtte kopiere og paste hele tiden. Spesielt når det kommer flere navn inn i bildet i en diskusjon, eller om en skal sitere noe som ikke kommer fra en bruker eksempelvis fra en offentlig person, eller en kilde så må en fysisk gå inn å taste =sitatets eier midt imellom E og ] i første quote. Er det en enklere måte å drive debatt eller er det jeg som har oversett noe?
Vis hele sitatet...
Nå vet jeg ikke om jeg misforstår deg, men dersom du trykker på den lille ruten med "+" til høyre for "Siter", så kan du velge flere å sitere slik at de blir satt opp i rekkefølge av når du trykket på denne knappen. Beklager knotete formulering.

Det jeg pleier å gjøre i slike situasjoner da er å bare kopiere den første quote-bracketen for brukere hvis jeg skal dele opp sitatet deres, og deretter dele opp quoten deres skikkelig. Slik som dette (Jeg bruker spoiler tags fordi det følgende bidrar null og niks til diskusjonen, men skal bare demonstrere):

SPOILER ALERT! Vis spoiler
Sitat av Relevant Vis innlegg
Jeg vil gjerne at under neste update at dere kan gjøre det enklere med siteringsfunksjonene.
Vis hele sitatet...
Sitat av Relevant Vis innlegg
Spesielt når det kommer flere navn inn i bildet i en diskusjon, eller om en skal sitere noe som ikke kommer fra en bruker eksempelvis fra en offentlig person, eller en kilde så må en fysisk gå inn å taste =sitatets eier midt imellom E og ] i første quote. Er det en enklere måte å drive debatt eller er det jeg som har oversett noe?
Vis hele sitatet...
Sist endret av Deadlock Radium; 8. april 2016 kl. 00:35.
Må si meg enig med at det nye designet er skarpt og slitsomt for øyene
men grønnfargen i "Side 4 av 4 " nederst til høyre er behagelig lol. Samme med "Nytt Svar" ikonet til venstre.
"Trådverktøy og Søk i denne tråden" oppe til høyre er også veldig godt å se på iforhold til resten av siden
Likte bedre gode gamle freak designet. Jeg kan igrunn prøve å beskrive følelsen av å lese her:
Hvis jeg kun sover et parr timer, våkner opp drit trøtt og sliten, labber ut. Sola skinner veldig sterkt og det har ankommet hauger av snø. Bakken er helt hvit og jeg har øynene halveis oppe. Får litt sånn følelse av det nye designet. Veldig "diskant"
Crimea River
Alec's Avatar
Enig med de over om kontrastene mellom lyst og mørkt.
Ellers likte jeg forsiden med mange poster. Jeg husker ærlig talt ikke hva som var under postene på forsiden tidligere..
Sitat av Round Vis innlegg
Funker fortsatt.
Vis hele sitatet...
Mener den som var her før, som viser 1,2,3.. sider eller siste siste. Har helt ærlig aldri lagt merke til den du viser nå "Round"

http://bildr.no/image/N1A4SG91.jpeg
Liker det nye, men ikke det at framsiden har så mange tråder, blir sliten og vond i auga.
Flyttingen av reklame-banneret gjorde susen, ekstremt deilig makeover nå.
Forsidepostene trenger mer luft, f.eks. med 0.75em padding som her:



Blir en lenger liste, men folk klarer vel å scrolle i 2016?

Ellers syns jeg ikke kontrastfargen som mange reagerer på er så ille, men føler andre aspekter med designet ikke er helt gjennomarbeidet/ferdig.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Slenger med med i kontrasthylekoret. Alt for store kontraster. Har en helt ok skjerm i tillegg til f.lux. Det er snakk om skjærende kontraster som rød og grønn julepynt, altså. Bare i altfor ulike gråtoner.
En ting jeg har merket etter designet endret seg er at det er mye mindre sjanse for at jeg trykker meg inn på en tråd. Med en gang jeg går inn på forsiden, så blir jeg litt overveldet og ender opp med å gå videre til en annen side istedet for å lese gjennom listen av tråder.

Orker rett og slett ikke lese gjennom hele listen, og det er vanskeligere/mer tidskrevende å finne interessante tråder enn før.
Liker det nye designet, men foretrakk den gamle forsiden slik trådene var lagt ut.
har det altid vært sånn at man må være logget inn for og se signaturen til folk?
Sitat av Alge Vis innlegg
har det altid vært sånn at man må være logget inn for og se signaturen til folk?
Vis hele sitatet...
Jeg er sjeldent innlogget for tiden, men leser ofte tråder som gjest.
Når du åpner freak.no, uten å logge inn, kan du trykke "dagens innlegg"
i menyen på toppen av forsiden.
Da ser du oversikten over tråder omtrent på gamlemåten, med signatur ("nick") o.l.

Også jeg synes farger og kontraster noe slitsomt for øynene, men finner
så mye interessant her at det nok vil bli besøkt som vanlig.

Takk til freakforum og alle bidragsytere.
Sist endret av radion; 8. april 2016 kl. 22:05.
For å være ærlig likte jeg bedre slik det var før. Som andre har nevnt synes jeg forsiden er litt slitsom, og spesielt på mobil. Fargene er en fargekombinasjon jeg vanligvis liker, men føler det kunne vært gjort litt bedre enkelte steder. (Føler det ser litt rart ut på steder som for eksempel "Brukere som leser tråden nå", samt at "nytt svar" og "side x av x" er grønn)
Liker den nye logoen/banneret, hadde den bare vært litt større og fullt ut tomrommet litt bedre hadde der vært perfekt.

Tror det nye designet kan bli veldig bra om det gjøres noen små endringer, men det kommer vell etterhvert som man oppdager dem
Not Penny's boat
argh's Avatar
Intærn lægger etter det nye designet!

Mye mer behagelig enn det tidligere designet, får litt inntrykk av et cleanere nFF v4 (om jeg husker rett) og det er jo bare positivt!
Jeg stiller meg egentlig helt utenforstående til "vondt i øynene" pga kontraster.

Syntes det nye designet ser bra ut.
Jeg er heller motsatt når det kommer til forsiden, og setter pris på at det er mange flere tråder på forsiden.
For å være mer presis i forhold til min uttalelse om farge/kontrast i nytt design:
- Mitt eneste problem her er det feltet/streken som skiller innleggene i en tråd.
Tidligere var den lysere grå. Nå fremstår den som tilnærmet svart, iallefall på min
skjerm, og "slår i hjel" teksten i postene. Spesielt ved flere korte innlegg på en side.

Prøvde å redigere forrige post for å klargjøre dette, og rette en liten feil.
Ble stoppet av 5-minuttersregelen for endring av teksten og lot det være.
Mener fremdeles at freak burde utvide den fristen til 10 minutter, men det
blir jo en annen diskusjon. Foreslår det herved igjen likevel.
Sist endret av radion; 9. april 2016 kl. 09:57.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
That's not oppgulp from syttitallet, this is
http://i.imgur.com/KGkthlL.png
Vis hele sitatet...
Hvordan addon?
Sitat av RandomiZed Vis innlegg
Hvordan addon?
Vis hele sitatet...
Det er ingen addon!
ELinks er en ikke-grafisk browser som kjøres i shellet. Jeg har en del linuxbokser uten gui og har derfor lekt meg litt med ymse ikke-grafiske browsere. Hovedsaklig lynx, links og elinks. Sistnevte er den jeg liker best av disse. Å, jo, også har man w3m som kan kjøres i emacs, den er også ganske nice. Men den funker best hvis du kjører emacs med gui, og da faller poenget litt vekk. Uansett, siden man gjerne legger betydelig innsats i å optimere terminalen, så er det faktisk ikke så dumt å bruke en kommandolinjebrowser hvis man skal lese lengre artikler og slikt.

Poenget mitt var bare at hvis man skulle snakke om hvordan en nettside hadde sett ut på syttitallet (litt absurd med tanke på at www ikke kom før i '89) ville selvsagt ha sett ut omtrent som bildet viser: Skarp, grønn farge (oppjustert en del for å etterligne de gamle fosforskjermene man hadde den gangen) mot sort bakgrunn, og bare plain text hele veien. Å tenke at en nettside ville sett ut som f.eks interiøret fra syttitallet (åpnes på eget ansvar!) blir temmelig absurd - ikke bare hadde maskiner knela fullstendig hvis de skulle håndtere de aktuelle datamengdene, men vel - det nye designet ligner jo ikke litt på noe som helst fra syttitallet på vis. Det kan jo selv jeg se, og jeg er estetisk tilbakestående.
Huff, den grønne fargen i toppen av hvert innlegg var rett og slett forferdelig imho, begynte nettopp å bli veldig glad i den forrige layouten.
Jeg likte det faktisk, tro det eller ei. Men når jeg var på forsiden, så var den streken rett over alle trådene litt for tykk. Dersom en forandrer det som er grønt nå, til blått - har en jo nesten gått tilbake til der vi var før forandringene.
Se der ja, det ble bedre!
Sitat av Stekesmør Vis innlegg
Se der ja, det ble bedre!
Vis hele sitatet...
Kontrastene skjærer ikke i øynene på samme måte, men jeg syns dette ble fryktelig distraherende og trippy å se på mens jeg prøver å fokusere på teksten i innleggene.
Nesten samme følelse som når man ser på en ubehagelig optisk illusjon.

Edit: Denne blåfargen likte jeg.
Sist endret av Knask; 9. april 2016 kl. 23:56.
Hva er det som skjer med designet? Ene sekundet er det svart, så er det grønt å nå blått?
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Hva er det som skjer med designet? Ene sekundet er det svart, så er det grønt å nå blått?
Vis hele sitatet...
Som en forsinket aprilmorro så skal nå fargene skifte for hver 31 visning av forsiden.

[COLOR="White"]
Eller kanskje ikke...[/COLOR]
Sist endret av meitemark; 10. april 2016 kl. 00:08.
Selv med blått blir kontrastene for store mellom innleggene imo.
Er open minded, men IKKE bruk oransje der nede. Prosjektet gikk fra normal freak til nøytralt og rent, til en leketøysbutikk etter min mening.
Enig i at blått, oransje og hvit/grå ikke passer så godt sammen..
Skal ikke bare bytte all teksten på siden med comic sans også da eller? Nå som dere er så godt i gang med tivoliet
Hmmm... For store kontraster på ''1 2 3 4 5'' sidetelleren der. Freaklogoen er også litt for liten synes jeg. Men dette er bare mine meninger.

Husk at vi mennesker avskyr forandring av natur, men dersom folk flest mener det samme om en ting er det kanskje greit å gi etter.

Gleder meg til å se hvordan det hele ender.

Jeg klarer heller ikke å lese hvem som har gitt kvalitetspoeng nå, da det er så lyst på lyst.

Likner faktisk litt på bluelight. Helt ærlig liker jeg det litt og slik det ble nå. Eneste jeg ikke er fornøyd med er det skarpe rare 1-2-3-4-5 greiene. Ville vært fint å få det litt smoothere.
Sist endret av Relevant; 10. april 2016 kl. 02:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av meitemark Vis innlegg
Som en forsinket aprilmorro så skal nå fargene skifte for hver 31 visning av forsiden.

[COLOR="White"]
Eller kanskje ikke...[/COLOR]
Vis hele sitatet...
Jeg trodde på det og refreshet akkurat siden 30 ganger i håp om fargebytte.
"Gå til første nye innlegg" knappen fungerer heller ikke... Var i denne tråden i går kveld, men da jeg trykke på den ble jeg sendt til side 3
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Pene compression artifacts på "Nytt svar"-knappen. /sarkasme. Men freak-logoen i banneret med blåfargen - helt nydelig, helt seriøst.
Sist endret av Duckie; 10. april 2016 kl. 18:03.
Sitat av Tyrkeren Vis innlegg
"Gå til første nye innlegg" knappen fungerer heller ikke... Var i denne tråden i går kveld, men da jeg trykke på den ble jeg sendt til side 3
Vis hele sitatet...
Det problemet er nok hos deg. Tror ikke det er gjort noen endringer på siden som skulle forårsake det. Kanskje du var i inkognito-mode eller noe sånt?

Sitat av Duckie Vis innlegg
Pene compression artifacts på "Nytt svar"-knappen. /sarkasme. Men freak-logoen i banneret med blåfargen - helt nydelig, helt seriøst.
Vis hele sitatet...
Det jobbes med nye knapper =)
Jeg har et problem som jeg har hatt helt siden jeg registrerte meg, men har bare lært meg å leve med. Hver gang jeg går inn på en tråd jeg tidligere har vært inne på, så må jeg oppdatere siden for å få opp de nyeste innleggene. Det virker for meg som at siden er preloaded fra sist gang. Det gjelder for så vidt for alle sider inne på 'freak.no'. Er dette mine innstillinger i nettleseren/freak.no eller er det ikke under min kontroll?

Bruker Edge, men samme problem på Chrome, Firefox og IE. Alle mine 4 PC-er opplever også det samme.
Sist endret av Likyhane; 10. april 2016 kl. 18:31. Grunn: satt inn /
Du må nesten bare feilsøke. Prøv i incognito-mode, prøv å slette midlertidige internettfiler, prøv uten å logge deg inn, prøv over mobilnettet istedenfor hjemmeruteren osv.
Blåfargen ble veldig bra :')
Begynner å ligne på noe nå. Nye knapper og litt større logo/banner så blir det bra!