Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 4356
Hei, jeg er en 36år gammel nordlænning som har et ønske om og bo i skogen i 2-3 måneder fra ca 15 august.
Hvor i landet er ikke så nøye, kan godt også være innenfor svenskegrensen.
Jeg ønsker bare slå meg ned ved en elv eller et vann og lage en fin camp.
Jeg ønsker ha noen som liker og være på tur med meg, da jeg vil bli kjent med likesinnede personer.
Om du er en røyker er ikke det et problem, for det er jeg og 😉
Når det gjelder plikter og slikt, blir det vel ikke så mye av det.. Til og begynne med må man jo hjelpe til med og lage leir, så blir det jo vanlige oppgaver daglig som og sette feller og fiske. For mat må må man jo ha :-)
Jeg ser for meg at dette blir fra midten av august frem til vinteren, så et par gode måneder i marka får man.
Noen som ønsker og bli med på "bli kjent tur"?
Fortell gjerne hvor du kan tenke deg og dra, så blir vi enige om hvor.
Dette blir gøy.. :-)

...ble for sein og redigere...
Er vel kanskje en idé og holde seg i en nasjonalpark så man slipper problemer med grunneier..
Sist endret av Gidskgens sønn; 25. juli 2015 kl. 09:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg bodde mutters aleine i skogen 2.5mnd ved svenskegrensa for 2 aar siden. (GjOr det aleine, er litt kjipt de fOrste dagene, men etterhvert saa fOler du deg i "ettmed naturen") på Ostlandet da. Kan anbefales paa det sterkeste. Men ha bilen din i nAErheten du vil gaa tom for supplies etterhvert, da er det kjekt aa ta seg en snartur til nAErmeste tettsted aa hamstre opp paa brennvin og Ol samt div. tOrr varer. (dasspapir o.l)
'
'Ikke glem en batteri dreven DAB+ radio. For min del endte det med at jeg gikk naken rundt og fOlte meg som lars monsen. Vaakna opp, kokte meg kaffe, tok et morgen bad saa fiska jeg Orret resten av dagen mens jeg hOrte paa musikk og gikk bananas paa kveldene. Btw , jeg var helt sOr Ost naermere bestemt bergby-vanna rett ved svenske grensen, nydelig sted. Saa ikke en kjeft paa de snaue 3 maandene. Bare parkerte bilen og gikk ca 1 time innover i marka.
Sist endret av A-tillah; 25. juli 2015 kl. 17:33.
Kul idè. Blir nok helt konge. Slippe stress, klokke, faste rutiner, mas og krav. Husk sprit!
Naa har jeg spart meg opp nok penger til aa dra til Kambodsja i 2 aar, men fankern, de maanene jeg var ute i norsk natur alene. Fullstendig hvert det. GJOR DET!!! Bare gjOr det, du kommer ikke til aa angre! Beste ferien jeg har hatt, (glem charter)
Sist endret av A-tillah; 26. juli 2015 kl. 06:05.
Kult prosjekt, men vær så snill og tenk på hva slags materialer du benytter for å lage campen din. Om du benytter deg av materialer som ikke brytes ned raskt, ta det med deg når du ikke skal bruke campen lenger, og ikke legg igjen søppel.
Nå kan det tenkes at du er en veldig ansvarlig person som selvfølgelig ikke søpler til i naturen, men det finnes nok av folk som tar med seg litt presenning som de binder opp med nylon tau, og bare lar alt av søppel og ting ligge når de forlater stedet. Noe som er veldig trist å se når man kommer over det.
Og grav ett stort hull du kan bruke som do, er ikke akkurat stilig å komme over sted der noen har oppholdt seg over tid, å se at det ligger dopapir rundt om kring i buskene.

Som sagt, kult prosjekt, men la det å legge igjen minst mulig spor av oppholdet, være en del av prosjektet.
God fornøyelse.
Kult initiativ! Hadde jeg hatt muligheten hadde jeg definitivt blitt med!
Husk at det iht allemannsretten ikke er lov å telte samme sted mer enn 2 døgn. Så du burde ha en mobil camp, eller finne et såpass bortgjemt sted at det ikke blir noe problem.
Sitat av Uglemos Vis innlegg
Husk at det iht allemannsretten ikke er lov å telte samme sted mer enn 2 døgn. Så du burde ha en mobil camp, eller finne et såpass bortgjemt sted at det ikke blir noe problem.
Vis hele sitatet...

Kan være greit å følge denne om dere camper på privat grunn. Om dere camper i en naturpark som du skrev tidligere så ville jeg ikke tenkt noe særlig på akkurat det. Om noen skulle sjekke opp og kommentere det så kan dere evt. flytte 10 meter.

Sålenge dere holder orden i campen tenker jeg det går greit. Grav ned møkka etter dere, og hold grei standard. Ta med blikkbokser og plast tilbake til sivilisasjonen.
Dette hørtes ut som en fin tur og noe jeg kan være interessert i å være med på!

Kunne selv tenkt meg å dratt til nord-troms eller rundt den breddegraden om man åpner mulighet for sverige/finland (har mulighet for å låne hytte i de finske urskoger). Lenger sør er det ikke noe galt med bortsett fra selve reisen som jeg kan få problemer med, mest pga av økonomiske årsaker på min egen stol

Har ikke hatt ferie på 2 år og kjenner personlig at jeg vil ha godt av et par måneder frisk luft
Avhengig av hvor "hardcore" du skal være ute i skogen, så anbefaler jeg at du ser "Naked and Marooned with Ed Stafford", der han prøver å overleve 60 dager på en øde øy, og seinere fikk han en serie kalt bare "Marooned", der han skal ikke bare overleve i 10 dager, men han skal forsøke å "thrive".
Altså å ikke bare dekke overlevelsesbehovene, men å faktisk få til noe levedyktig i en lengre tidsperiode.
Serien er inspirerende og interessant, og du får mange gode tips og triks, samt at du ser konsekvensene av f.eks å spise og drikke mat og drikke som ikke er kokt/stekt osv.
Hvorfor være hardcore? For meg så virker det som om ts bare ønsker noe helt annet. Komme seg vekk fra mas og kjas. Uten krav og press. Ha det gøy og slapp av og samle krefter, det bør være målet for en slik tur. Noe en kan huske som en positiv ting i alle år fremover.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Hvorfor være hardcore? For meg så virker det som om ts bare ønsker noe helt annet. Komme seg vekk fra mas og kjas. Uten krav og press. Ha det gøy og slapp av og samle krefter, det bør være målet for en slik tur. Noe en kan huske som en positiv ting i alle år fremover.
Vis hele sitatet...
Word, derfor jeg gjorde det.Det ble en av mine beste opplevelser ever. Vaakne opp til baalet , sette paa kaffen med litt godt i og bare chille, fiske og bare hvere helt naturist.
'
'pluss at de discvery seriene bare er bullshitt

Skal ta meg en ny tur i hOst. bor du i Ostfold er det bare aa slenge seg med!

Sitat av A-tillah Vis innlegg
Word, derfor jeg gjorde det.Det ble en av mine beste opplevelser ever. Vaakne opp til baalet , sette paa kaffen med litt godt i og bare chille, fiske og bare hvere helt naturist.
'
'pluss at de discvery seriene bare er bullshitt

Skal ta meg en ny tur i hOst. bor du i Ostfold er det bare aa slenge seg med!
Vis hele sitatet...
mye gode fiske vann der

Sitat av A-tillah Vis innlegg
Word, derfor jeg gjorde det.Det ble en av mine beste opplevelser ever. Vaakne opp til baalet , sette paa kaffen med litt godt i og bare chille, fiske og bare hvere helt naturist.
'
'pluss at de discvery seriene bare er bullshitt

Skal ta meg en ny tur i hOst. bor du i Ostfold er det bare aa slenge seg med!



mye gode fiske vann der
Vis hele sitatet...
Har jegerprOven og en god hagle aa, masse god skogsfugl der oppe, orrhane og rOy, samnt krikk ender og andre gressender.

ikke at en dyr hagle treffer bedre, treffer like bra med en baikal til 2000.

kryr av villsvin der aa, svartelista, fri jakt hele aaret..

Sitat av A-tillah Vis innlegg
Word, derfor jeg gjorde det.Det ble en av mine beste opplevelser ever. Vaakne opp til baalet , sette paa kaffen med litt godt i og bare chille, fiske og bare hvere helt naturist.
'
'pluss at de discvery seriene bare er bullshitt

Skal ta meg en ny tur i hOst. bor du i Ostfold er det bare aa slenge seg med!



mye gode fiske vann der


Har jegerprOven og en god hagle aa, masse god skogsfugl der oppe, orrhane og rOy, samnt krikk ender og andre gressender.

ikke at en dyr hagle treffer bedre, treffer like bra med en baikal til 2000.

kryr av villsvin der aa, svartelista, fri jakt hele aaret..
Vis hele sitatet...
helgrilla spedgris over furukull,,,, mmm priceless
'

Sitat av A-tillah Vis innlegg
Word, derfor jeg gjorde det.Det ble en av mine beste opplevelser ever. Vaakne opp til baalet , sette paa kaffen med litt godt i og bare chille, fiske og bare hvere helt naturist.
'
'pluss at de discvery seriene bare er bullshitt

Skal ta meg en ny tur i hOst. bor du i Ostfold er det bare aa slenge seg med!



mye gode fiske vann der


Har jegerprOven og en god hagle aa, masse god skogsfugl der oppe, orrhane og rOy, samnt krikk ender og andre gressender.

ikke at en dyr hagle treffer bedre, treffer like bra med en baikal til 2000.

kryr av villsvin der aa, svartelista, fri jakt hele aaret..



helgrilla spedgris over furukull,,,, mmm priceless
'
Vis hele sitatet...
har sett flokker paa over 30 dyr

dette er rOmte optrettsgris da. Skal ikke vaere her. til dere dyrevernere

smaker sabla godt aa!!!!

kun laav aa skyte med slug eller grovkalibret/hoyhastig hets ammo rifle da, farlig kan det vaere aa.

Og ikke skyt sugga eller sjefsraana, da spittes flokken, skyt ungdyra!

ikke smaker dem godt heller.(hint av urin)
Sist endret av A-tillah; 7. august 2015 kl. 05:38. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.