Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1444
Hei skal snart kjøpe meg turntables og mixer og egentlig alt jeg trenger for å starte med turntable DJ'ing.
Har bare noen spørsmål angående det.

Hvordan turntable er å anbefale? Vet selvfølgelig at technics er det som alltid går igjen osv, men er det noen andre tunrtables som kan sammenlignes med de? Helst personlige erfaringer. Har sett på Pioneer PLX-1000 og Reloop RP-8000, noen som har prøvd de?

Og tips til mixer? Helst rundt 5000kr skal brukes mest for scratching, men vil ha muligheten til å spille house og litt annen musik også så crossfaderen må kunne stilles inn.
Sitat av iColdman Vis innlegg
Hvordan turntable er å anbefale? Vet selvfølgelig at technics er det som alltid går igjen osv, men er det noen andre tunrtables som kan sammenlignes med de?
Vis hele sitatet...
Jeg har lang erfaring med platespillere og har ennå ikke vært borti
noen som kommer opp mot Technics SL-serien, verken angående
brukervennlighet eller holdbarhet.

Synes personlig det er de eneste som duger. Mitt råd er at du går for dem.
Jeg har dessverre ikke fått gleden av å prøve PLX-1000, men om jeg skulle kjøpe noe nytt utstyr tror jeg nok at jeg ville gått for den. Den virker stødig og har fått gode reviews. Ellers er du selvfølgelig sikker på å få kvalitet om du kjøper Technics. Det behøver ikke ha noe å si om de er 10 år gamle og det er mye tilgjengelig i markedet fortsatt.
Turntableist
iColdman's Avatar
Trådstarter
Eneste problemet med techinics er å få kjøpt dem. Jeg bor i bodø og det er veldig lite med slikt utstyr her. Tar heller ikke sjangsen på å sende dem fra private folk som selger (pga svindel og om noe skulle bli ødelagt).
Men har lest av PLX-1000 er bygd på samme måten og av samme deler (bare nyere og oppgrader)Noen som vet noe om dette?
Technics SL serien er desverre tatt ut av produksjon. PLX serien til Pioneer er bygget i samarbeid med ingeniørene hos Technics/Panasonic, og er ment å være arvtageren til den berømte SL serien
Numark har endel bra
Har vurdert å bytte ut en av mine SL-1200 som begynner å bli litt sliten etter en del millioner snurringer :P Har vært med meg siden midten av 90-tallet og du får ikke mer solid byggverk enn de. En kompis har PLX 1000, og det er en slik en som kommer til å gå inn i oppsettet mitt, men da mest pga at den passer rett inn i "djbordet" jeg laget meg i '97...


Eller ville jeg sett på Numark som Polo1992 nevner. Har brukt Numark TTX endel de siste åra og det er nydelige decks.
Turntableist
iColdman's Avatar
Trådstarter
Hvordan føles PLX 1000 er de lik SL-1200?
Skal å teste Numark spiller idag (usikker på hvordan, men tror det er TTX) så får se hvordan jeg liker den, er ikke helt fan av utseende på Numark spillerene da men
Føles veldig like og PLX er en knakandes god erstatning. Bygd som en tanks, så tar du vare på den holder den i 20 år (slik 1200/1210ene gjorde ).


Les forresten her for en liten sammenligning.


Numark ser litt spaca ut, men har vendt meg til utseendet på de så tenker ikke noe over det lengre
Sist endret av Hobby; 20. november 2014 kl. 09:25.
Turntableist
iColdman's Avatar
Trådstarter
Okey takk for svar alle sammen, tror det blir Pioneer da
Sitat av iColdman Vis innlegg
tror det blir Pioneer da
Vis hele sitatet...
Ikke så rask nå:

http://www.finn.no/finn/torget/annon...nkode=30274037



Du velger jo selv. Uansett - det som teller er skills!