Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  51 73422
Hei!
Jeg har noen spørsmål om Paralgin Forte som så vidt jeg vet inneholder kodein. Jeg har allerede lest meg gjennom en del tråder og lignende om ekstrahering av kodeinet (vil helst ikke utsette meg for noen større helserisikoer enn nødvendig) og vil få "bekreftet" dette, samt et par spørsmål om effekt og hva jeg kan forvente.

Her er alt jeg tipper er relevant som står på boksen(skal gjengi det så presist som mulig): Paracetamol 400mg. Kodeinfosfat 1½ H2O 30mg. Mannitol, hjelpestoffer q.s.

For å få ut stoffene som jeg ikke vil ha skal jeg lage en kopp varmt vann, legge i så mange PF som jeg vil ha, røre om/knuse dem og vente til det kjøler seg(kjøleskap?). Etter det skal de uønskede stoffene være samlet for seg selv og jeg bruker et kaffefilter(labfilter er mer effektivt etter hva jeg har hørt, men har ikke det...) for å filtrere disse og drikker vannet. Har jeg misforstått noe?

Hvilken effekt kan jeg forvente med hvilket antall piller? (evt varighet?) Jeg er en forholdsvis kraftig fyr, 100-ish kg. Jeg har hørt man kan få en ganske god følelse av kodein, eller "euforisk", men i første omgang har jeg bare lyst til å bli comfortably numb uten å risikere alvorlige bivirkninger. Etterhvert vil muligens prøve å faktisk føle meg bra/eforisk en liten stund på PF, hvor mye bør jeg blande i vannet?

Alt jeg vet om PF fra før, er at moren min brukte det noen ganger da jeg var liten mot kraftige smerter og hun ble sengeliggende etterpå pga bivirkninger(oppkast, kvalme, svimmel), er dette vanlig? Er det noe jeg kan gjøre for å unngå dette/motvirke? Eller er dette muligens av de stoffene jeg ønsker å filtrere ut?

Er det noen spørsmål jeg burde stil, noe jeg bør forvente, noe å være obs på etc, som jeg ikke har spurt om?

Med unntak av å ha røyket hasj et par gagner midt i tenårene, har jeg liten til ingen erfaring med rusmidler, og har egentlig aldri følt et overhengende behov for å ruse meg - med unntak av litt nysgjerrighet. Men jeg har hatt en temmelig fordervet uke og trenger virkelig noe "to take the edge of" før jeg bryter helt sammen.

Jeg vet dette ikke er det beste utgangspunktet for å benytte noe form for rusmidler, men ja. Jeg er vanligvis ikke den største rusbrukeren, men jeg har et begrenset antall og er nødt til å numme meg litt. Jeg spør her, da jeg ikke vil ende opp med å drive ting fra bedritent til verre ved å gjøre noe feil.

På forhånd stor takk for eventuelle svar!
Du har helt rett. Begynn med 2-4 for å teste vannet. Personlig får jeg en fin og middels sterk rus på 8-10 PF, men som sagt, begynn litt lavere for å se an hvordan det funker for deg.
Jeg kan ingenting om ekstrahering av kodein, så den biten får noen andre hjelpe deg med.

Sitat av CreativeNick Vis innlegg
...
Alt jeg vet om PF fra før, er at moren min brukte det noen ganger da jeg var liten mot kraftige smerter og hun ble sengeliggende etterpå pga bivirkninger(oppkast, kvalme, svimmel), er dette vanlig? Er det noe jeg kan gjøre for å unngå dette/motvirke? Eller er dette muligens av de stoffene jeg ønsker å filtrere ut?
...
Vis hele sitatet...
Kvalme (og også oppkast) er en vanlig bivirkning av opioider, så dette er ikke noe du får fjernet med å ekstrahere kodeinet. Svimmelhet/sløvhet/tretthet er heller ikke uvanlig. Andre bivirkninger du kan oppleve, er kløe, forstoppelse, og hvis du inntar veldig store doser, tungpusthet/lavere respirasjonsfrekvens eller i verste fall - respirasjonsstans.

Håper noen andre kan hjelpe deg med ekstraheringsprosessen.
Hadde ingen anelse om at det var vanlig å bruke så mange som 8-10, men var tydeligvis ikke så unormalt. Blir nok 1-3 i første omgang for min del, for å se om jeg opplever kraftige bivirkninger. Målet mitt er som sagt ikke nødvendigvis å oppnå en veldig kraftig rus, så blir nok ingen veldig store doserl. Men takk så langt!

Burde ha inkludert linken til ekstrahering i førsteposten... her er den uansett.
Sist endret av CreativeNick; 16. august 2011 kl. 16:05.
Det er bra du sjekker at du har oppfattet det, noen er jo stokk dumme og spiser kaffefilteret og hiver vekk vannet (true story, jeg holdt på og le når han fortalte det)

Men ja, ser ut som du har oppfattet det rett - Jeg ville heller satt vannet i frysen, da går det fortere
"Take of the edge, før jeg bryter helt sammen" skriver du. Jeg vil bare si at jeg syns du ruser deg på ett usunt grunnlag og at dette kan legge grunnlag for ett mer usunt bruksmønster i framtiden.

Noe å tenke litt på bare
Kraftige bivirkninger skal du være ganske uheldig for å oppleve egentlig.

Ja, du blir ganske nummen av de, om du tar nok.
Joja, jeg har tenkt det samme selv, UncleAndy. Men etter det som sannsynligvis har vært den verste perioden i livet mitt, er alt jeg ønsker å kunne sette meg ned og slappe av i et kvarter. Vanligvis smaker jeg knapt alkhol og har ikke tilgang til mer enn ~50 PF som har havnet hos meg ved en fullstendig tilfeldighet ett års tid tilbake.

Sitat av Diazepa Vis innlegg
Det er bra du sjekker at du har oppfattet det, noen er jo stokk dumme og spiser kaffefilteret og hiver vekk vannet (true story, jeg holdt på og le når han fortalte det)
Vis hele sitatet...
Haha. Det må jeg si... tanken på å faktisk spise kaffefilteret hadde ikke engang slått meg.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Paralgin-/Pinex-Forte funker bra for en mild rus i seg selv.
Husk at en voksen person vanligvis tåler 3x1000mg Paracetamol om dagen (se pakningen). Kodeinet du får i deg da (PinexForte) blir 3x600mg. Duger fint for å ha en meget mild rus en dag eller to, men ikke stapp i deg paracetamol over for lang tid. Leveren er noe du raskt blir glad i når den begynner å svikte. Det med kaffefilter o.l har jeg aldri tatt meg bryet med :P
Hvis det bare er snakk om 1 eller 2 ganger, så kan man bare drite i ekstraheringen, med mindre du skal ta 10 eller flere piller om gangen. Har selv slukt i meg 7-8 paracet på en fuktig kveld. Lever fremdeles.
Når jeg hadde nyrestein i januar så blei jeg foret opp på paralgin forte i 1 og en halv mnd.
Merket ikke før jeg sluttet med det at jeg ble ruset av det.

Spiste 8 stk om dagen.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Er det mulig å ekstrahere kodeinet fra Paralgin Forte Stikkpiller?
Sitat av frank_l Vis innlegg
Er det mulig å ekstrahere kodeinet fra Paralgin Forte Stikkpiller?
Vis hele sitatet...


Tror det kan bli vanskelig å bruke ekstraheringsmetoden på stikkpiller ettersom de er hardere enn vanlig tabletter (vanskelig å knuse).

Her er ihvertfall link til ekstrahering samt annen nyttig info:

http://www.erowid.org/pharms/codeine/codeine_faq.shtml
Sist endret av Kaput; 29. februar 2012 kl. 18:38.
De er jo mykere enn vanlige tabletter. Men er kanskje masse annet fyllstoff.
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Erowid Kodein, ekstraherings guiden:


The Procedure
1. Obtain a quantity of tablets containing codeine, check to see if they contain anything other than codeine, caffeine, acetaminophen or aspirin. If they do, and you don't know whether or not it will be a problem, your best bet is not to use them. Measure out your desired amount of codeine (ex. 64 mg = 8 tablets * 8 mg/tablet). You may want to add 2 extra tablets as it is quite likely you will lose some codeine in the procedure. As you get more experience with the procedure you will be able to get approx. 95% of the codeine extracted.

2. Measure out some nice hot water, use approx. 40 ml / 20 tablets or more if needed. I would suggest you don't go over 50 ml for 20 tablets. I don't know if the use of boiling water would destroy any of the codeine but your best bet is not to use it. Use hot water but not boiling. Make sure the tablets dissolve completely. Some dissolve on contact with water while others need some help dissolving by crushing them. Note : not all of the tablet will dissolve, there are water-insoluble fillers in the tablet and not all of the A/A will dissolve either(which is what we want).

(Most sources recommend that codeine not be stored at temperatures in excess of 40C (104F), so its probably better to use warm, but not hot, water. I find that it is best to crash the tablets completely in a container, and then dissolve them in a glass with water.)

3. Place the solution in a cold bath, I just use some ice cubes in a container of water. Stir the mixture occasionally until the solution drops to about 15C or lower. You won't need a thermometer to measure the temperature, just make sure it's "cold". This will take about 30 min. If you wish to speed this up, you can use less water to dissolve the tablets, and add ice chips to cool the mixture faster. Just make sure you don't add so much ice that you drastically increase the volume of the mixture.

4. Filter the solution using whatever you have. Coffee filters work well, but lab filters work the best. Just make sure you don't end up with obvious solids in the filtered solution. This will take about 1 hr. You may also want to rinse the solids left over in the filter with some ice-water to extract any remaining codeine.

(With aspirin this will take only about 20-30 minutes.)

[Erowid Note -- The described method may not form crystals large enough to be filtered by non-lab grade filters (i.e. coffee filters). A reader suggests no agitation during cooling, slow stirring until a temperature of 15 degrees C is reached, and a period of 5-10 minutes with slow chilling on ice prior to moving the mixture into the refrigerator. Note that crystals may not be visible, and cloudiness may not indicate crystallization.]

5. Drink and enjoy! The solution will be _very_ bitter, so I mix a little Kool-aid powder into the solution. The taste isn't really bad but it's similar to sucking on a lemon.

(One gets used to the taste after a while.)

6. Sit back and wait for the effects. Because the codeine is already in solution it only needs to be absorbed, while codeine in the tablet form must dissolve before being absorbed. Because of this, the effects will probably become noticeable within 15min.

Note : I don't suggest you evaporate the mixture unless you are willing to wait a while. The Merck index warns that codeine is sensitive to heat and light. For that reason if you wish to evaporate the mixture, do it without heat, and shield the solution from light.



Kan foresten anbefale alle og bruke/skaffe seg en slik en:
http://fantes.com/images/12617mortar_pestle.jpg

Disse er det beste og bruke når man skal knuse piller etter min mening, piller knuses lett om til fiiint pulver på null komma niks
Ellers lykke til TS, kan love deg du har noe fint no i vente, kodein rus er helt fantastik om du finner riktig dose. Men vær forsiktig med og ta for mange, vet ikke hvor stor kropp du har eller toleranse mot opioder du har, men ville nok ikke tatt noe særlig mer enn 6-7 piller første gangen.
Dette ser jo supert ut, MEN funker det med stikkpiller?

Gjorde et forsøk, moste 3 pf stikkpiller til en helvetes gjørme. La det i en kopp med ca 40 ml lunka vann og rørte som pokker. Var umulig å løse ut alt. Satt hele greia i fryseren i 15 min, mens jeg rørte av og til. I mangel av kaffe eller labfilter kjørte jeg det gjennom en finmasket tesil. Drakk blandingen, den smakte sykt bittert. Så da er det vel håp at jeg har fått i meg litt forholdsvis ren kodein. Hvor mye som er forsvunnet i prosessen er vanskelig å si.
Skal jo slå inn ganske fort, så vi får se
Sitat av frank_l Vis innlegg
Dette ser jo supert ut, MEN funker det med stikkpiller?

Gjorde et forsøk, moste 3 pf stikkpiller til en helvetes gjørme. La det i en kopp med ca 40 ml lunka vann og rørte som pokker. Var umulig å løse ut alt. Satt hele greia i fryseren i 15 min, mens jeg rørte av og til. I mangel av kaffe eller labfilter kjørte jeg det gjennom en finmasket tesil. Drakk blandingen, den smakte sykt bittert. Så da er det vel håp at jeg har fått i meg litt forholdsvis ren kodein. Hvor mye som er forsvunnet i prosessen er vanskelig å si.
Skal jo slå inn ganske fort, så vi får se
Vis hele sitatet...


Et tips... bland ut kodeinekstraktet med saft neste gang så du slipper den bitre smaken
Låner denne tråden her litt...
Erdet mulig å koke vekk vannet etter ekstrahering uten å miste virkestoff?
Mulig jeg er helt på bærtur, men står det ikke i den guiden at ekstraheringen bare skal brukes på kombinasjonspreparater med Aspirin/kodeinfosfat? Paralgin/pinex forte går vel ikke inn under den kategorien?
Funket ihverfall fint med stikkpille PF altså paracet og kodein.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Synes synd på nyrene mine med tanke på alle Paralgin'ene jeg har knasket uten å ekstrahere noe som helst...
Det går nok bra, mamma opererte lårhalsen og gikk på 4 gram paracet daglig i et år. Full test i etterkant og helt fine leververdier.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Jada, har tatt flere tester av slikt i sammenheng med rusbehandling, men fortsatt. bank må de ha fått... :9
▼ ... over et år senere ... ▼
Poppa 3 paralgin både i går og i dag, kan forklare hvordan det var:

I går rundt 17.00 tok jeg 3 stk, bare for å prøve å oppnå en rus på de, å teste hvordan de var. La meg ned å så på serie, og rundt 18.00 merket jeg det skikkelig. Det var ganske avslappende, øynene ble litt tunge, å ble litt søvnig. Rundt 19.00 fikk jeg utrolige magesmerter og lettere smertet i brystet, så gikk jeg ut å tok en sigg, da ble alt braigjen, rundt 20.00 va rusen vekke, men var fortsatt litt søvnig.

I dag reiste jeg hjem fra skolen med litt hodesmerter, når jeg kom hjem drakk jeg en del vann og tok en dusj, da var hodesmertene vekke. Så rundt 11.00 tok jeg 3 paralgin forte + en Ibux, tok Ibuxen fordi noen hadde sagt at de hjalp mot magesmerter osv. Idag fikk jeg en ganske fin rus, samme som gårsdagen, ble ikke noen smerter. Rusen har sluttet nå, er fortsatt litt søvnig.

Vet jeg skulle ekstrahert det, men tenkte det ikke gjor så mye, kansje det var grunnen til at jeg fikk smerter i går. Ville bare dele dette, takk Beklager for skrivefeil
Den type magesmerter man får av paracetamol, er magesår ved store doser, og det er ikke 1,2 g nok til å gi med mindre man har sår fra før av. Og det ville ikke gått over så fort. Kanskje du glemte å puste skikkelig en liten stund, mtp. brystsmertene. Det kan skje (og er ikke så farlig som det høres ut), selv om det er litt rart det også med tanke på den lave dosen, men det virker ikke som du har den største toleransen heller.

Ibux er enda verre for magen enn paracetamol, så det var definitivt ikke noe klokt trekk; du kan prise deg lykkelig med at det ikke faktisk var magesår.
Sist endret av exocytose; 3. juni 2014 kl. 16:33.
Tatt paralgin forte 3 ganger eller noe. Alle på flere mnd mellomrom. Jeg prøvde først 2 pf.. Ga ingen rus. Prøvde deretter 3 (noen mnd senere) men det ga heller ingen rus.

Enda noen mnd senere ga jeg faen og hadde i meg 5 stk pf. Merka absolutt ingen ting da heller, annet en at jeg ble litt slapp. Det er et overvurdert rusmiddel, men ypperlig mot smerter. Legger til at jeg aldri har hatt noe med opiater å gjøre.
Har bare erfaring med cannabis og alkohol fra før av, å har aldri vert borti noe smertestillende utenom på tannlegen. Så har nok ingen toleranse for det, kanskje det var det, er bare 175 og rundt 66kg. Jeg merket ivertfall en liten rus på det, mudern har hatt noen liggende en stund, sto de ble skrevet ut i 2012, har dette noe å si? Kan de være gamle? Med tanke på om jeg skal gjøre det flere ganger, så vil jeg helst ikke ta noe gammelt om det kan være skadelig.
Er ikke skadelig, bare virkestoffene som eldes og mister effekt.
Sitat av Muradi Vis innlegg
Hvis det bare er snakk om 1 eller 2 ganger, så kan man bare drite i ekstraheringen, med mindre du skal ta 10 eller flere piller om gangen. Har selv slukt i meg 7-8 paracet på en fuktig kveld. Lever fremdeles.
Vis hele sitatet...
Ok,men 7-8 paracet er farligerer enn kodein,morfin for levra og nyran dine,20 paracet kan du få nyrekollaps på og dø..,I Paralgin forte er det bare paracetamolen som er farlig,30mg kodein er helt ufarlig men kan gi en liten rus om du tar 8-10stk,men få ut paracetamolen ,Ibux er bedre om du klarer å få rus på paracet
Hadde en periode legen sa jeg skulle ta 3pf 3 ganger til dagen og 3 500mg ibux 3 ganger til dagen, gikk på dette i 9 dager. Merka virkelig hvor borte jeg hadde vært når jeg var på den 10 dagen og pillene gikk ut av kroppen. Legen sa også at jeg kunne da 2 ekstra pf til dagen om jeg følte for det.
Så tror ikke du trenger og være redd for og ta mere en et par ;-)
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Drev mye med paralagrin forte kodein ekstrahering for flere år siden.

Etter flere års erfaring vil jeg konstantere med at det er bare bro-science piss.


Etter at jeg slutta og ruse meg har jeg pga kronisk sykdom ligget på sykehus ved flere anledning og benyttet meg av sjangsen til smertestillende da jeg kan få så mye jeg spør etter. Da i form av tramadol, oxynorm, oxycontin, ketorax(Intravenøs opiat). PF er smertelindringenes pingle dop.

Istedet sammen med de forskjellige brukes ALLTID Paracetamol i sammhold for og "smøre" effekten av opiat preparatene. Derfor har man kodein+paracetamol mix ala Paralagrin Forte.

Når jeg har ligger på sykehus har jeg fått oppi 8-10g Paracetamol i døgnet uten at det har skapt problemer. Eneste jeg kan merke om jeg får for mye er at man blir sur i magen i form av halsbrann og sure oppstøt, da er det fordi magesekken begynner og bli sårbar og det kan gå sår/skader på denne. Men det merker du. Det kan dog være lurt og safe med Nexium.


Så skal man ruse seg på 3-4-5-6 Paralagrin Forte så ser jeg OVERHODE ikke poenget med og waste bort masse nydelug kodein på denne bro-sciene ekstrasjonen annet enn om man skal drike det hver jævla dag eller kanskje syntes det er morsomt og være litt walther white på kjøkkenet med kaffefilter og knuste piller.

-Læææl.
Sist endret av deGrønne Skoger; 8. juni 2014 kl. 21:16.
Sitat av Dolf Vis innlegg
Jeg kan ingenting om ekstrahering av kodein, så den biten får noen andre hjelpe deg med.



Kvalme (og også oppkast) er en vanlig bivirkning av opioider, så dette er ikke noe du får fjernet med å ekstrahere kodeinet. Svimmelhet/sløvhet/tretthet er heller ikke uvanlig. Andre bivirkninger du kan oppleve, er kløe, forstoppelse, og hvis du inntar veldig store doser, tungpusthet/lavere respirasjonsfrekvens eller i verste fall - respirasjonsstans.

Håper noen andre kan hjelpe deg med ekstraheringsprosessen.
Vis hele sitatet...
Har lang fartstid på paralgin..ja du kan få en chill rus, men personlig må man øke doser raskt pgr toleranse kommer for meg iallefall meget fort
Da blir det ikke god rus lenger bare alt dritten. I nødens stund spiser fanden fluer.alt i alt ikke noe tess. Abstinenser kan utvikles fort med høye doser ,ikke verd det

Nå tåler jeg ikke det mer og må ta så mange at jeg kaster opp så for meg er det null rus

Sitat av deGrønne Skoger Vis innlegg
Drev mye med paralagrin forte kodein ekstrahering for flere år siden.

Etter flere års erfaring vil jeg konstantere med at det er bare bro-science piss.


Etter at jeg slutta og ruse meg har jeg pga kronisk sykdom ligget på sykehus ved flere anledning og benyttet meg av sjangsen til smertestillende da jeg kan få så mye jeg spør etter. .

Istedet sammen med de forskjellige brukes ALLTID Paracetamol i sammhold for og "smøre" effekten av opiat preparatene. Derfor har man kodein+paracetamol mix ala Paralagrin Forte.

Når jeg har ligger på sykehus har jeg fått oppi 8-10g Paracetamol i døgnet uten at det har skapt problemer. Eneste jeg kan merke om jeg får for mye er at man blir sur i magen i form av halsbrann og sure oppstøt, da er det fordi magesekken begynner og bli sårbar og det kan gå sår/skader på denne. Men det merker du. Det kan dog være lurt og safe med Nexium.


Så skal man ruse seg på 3-4-5-6 Paralagrin Forte så ser jeg OVERHODE ikke poenget med og waste bort masse nydelug kodein på denne bro-sciene ekstrasjonen annet enn om man skal drike det hver jævla dag eller kanskje syntes det er morsomt og være litt walther white på kjøkkenet med kaffefilter og knuste piller.

-Læææl.
Vis hele sitatet...
Signerer all above... Vært kronisk smertepasient og spist alt av opiater , pf kan knapt gi rus før jeg Blir dårlig. Not worth It. Tramadol likens

Alle de andre , ja... Men rusfri fra opiater så anbefaler folk og ikke leke for mye
Du kan trenge det en dag..dessuten er det ikke ensbetydende om at siden det er lovlig og noe.man får på resept at det ikke er like ille som heroin i rette doser. Statlig narkomani høres mye finere ut enn nærkis som setter skudd med samme virkestoffet omdannet i kroppen . Fint skarre Værra
Glad jeg er ute av det helvete
Bare resten igjen
Sist endret av Mlk; 11. juni 2014 kl. 05:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Drakk store mengder hostesaft for noen år siden for å sjekke hvordan rusen var (hostesaft som inneholder etylmorfin), fikk ikke noe spesiell rus, men fikk smerter i nyrene og leveren som jeg fant ut var "gallegangskolikk" (noen som vet hva gallegangskolikk egentlig er?).

Ett par år senere tok jeg 3 paralgin forte og fikk samme smerte i leveren, mye mye svakere smerte. Kunne vel egentlig ikke kalles smerte den gangen, føltes egentlig som om noe presset i leveren.

Hvorfor skjer dette med meg? Har ikke nedsatt leverfunksjon som jeg vet om...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Etter at jeg slutta og ruse meg har jeg pga kronisk sykdom ligget på sykehus ved flere anledning og benyttet meg av sjangsen til smertestillende da jeg kan få så mye jeg spør etter. Da i form av tramadol, oxynorm, oxycontin, ketorax(Intravenøs opiat). PF er smertelindringenes pingle dop.

Syns du Tramadol er mindre pinglete enn paralgin forte? Oxy er jo sterk morfin mens Tramadol er ett placibo i forhold
Litt oppklaringer:
Paralgin forte er kjent for å gå på leveren. 1 paralgin forte inneholder 400 mg paracet og 30 mg kodein, man kan ta 4 gram paracet om dagen. Regner man dette ut blir det 10 paralgin forte i døgnet, hvor lenge hvet jeg ikke, men jeg har fått det på resept i et par år i den mengden til en operasjon. Operasjonsdagen får du 2 gram paracet på en gang, som blir 4 paracet av 500 mg paracet eller 5 paralgin forte på en gang.

Altså må man ikke ekstrahere ut paracet på paralgin forte innenfor disse doser.

Håper dette var litt oppklarende.
Sitat av Huttetutta Vis innlegg
Litt oppklaringer:
Paralgin forte er kjent for å gå på leveren. 1 paralgin forte inneholder 400 mg paracet og 30 mg kodein, man kan ta 4 gram paracet om dagen. Regner man dette ut blir det 10 paralgin forte i døgnet, hvor lenge hvet jeg ikke, men jeg har fått det på resept i et par år i den mengden til en operasjon. Operasjonsdagen får du 2 gram paracet på en gang, som blir 4 paracet av 500 mg paracet eller 5 paralgin forte på en gang.

Altså må man ikke ekstrahere ut paracet på paralgin forte innenfor disse doser.

Håper dette var litt oppklarende.
Vis hele sitatet...
Selv om man ikke MÅ betyr dette ikke at det ikke er lurt. Om en person går på 10 pf om dagen, og er redd for leveren sin, kan da h*n ekstrahere kodeinet? Også om det er for kun rusmessige årsaker. Ikke alle som ruser seg er ''junkier'' som ikke bryr seg om kroppen sin.

Altså man MÅ ikke, men man MÅ heller ikke tørke seg i ræva etter man har dreti. - det er bare en lur ting å gjøre.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Selv om man ikke MÅ betyr dette ikke at det ikke er lurt. Om en person går på 10 pf om dagen, og er redd for leveren sin, kan da h*n ekstrahere kodeinet? Også om det er for kun rusmessige årsaker. Ikke alle som ruser seg er ''junkier'' som ikke bryr seg om kroppen sin.

Altså man MÅ ikke, men man MÅ heller ikke tørke seg i ræva etter man har dreti. - det er bare en lur ting å gjøre.
Vis hele sitatet...
Nå var dette et svar til trådstarter, og siden jeg så litt forskjellige synsinger ville jeg oppklare litt. Jeg ville oppklare at trådstarter ikke MÅTTE ekstrahere bort kodeinet for å prøve 1-3 paralgin forte.

Klart ikke du MÅ tørke seg i ræva etter at du har driti, ditt valg, din urenslighet.

Flere bør lære seg å svare på hva trådstarter spørr om, ikke å starte diskusjoner og kverlvuleringer med andre trådsvarere som kun har i hensikt i å hjelpe.
Sitat av Huttetutta Vis innlegg
Jeg ville oppklare at trådstarter ikke MÅTTE ekstrahere bort kodeinet for å prøve 1-3 paralgin forte.
Vis hele sitatet...
Det forandrer ikke det at det ikke er en lur ting å gjøre med tanke på helsen din. Det er det.

Sitat av Huttetutta Vis innlegg
Klart ikke du MÅ tørke seg i ræva etter at du har driti, ditt valg, din urenslighet.
Vis hele sitatet...
Må jo ikke tørke seg i ræva, fremdeles en lur ting å gjøre. Må jo ikke ekstrahere kodein men det er fremdeles en lur ting å gjøre. Det var et eksempel, sa ikke at jeg ikke tørker meg bak.
Sitat av Huttetutta Vis innlegg
Flere bør lære seg å svare på hva trådstarter spørr om, ikke å starte diskusjoner og kverlvuleringer med andre trådsvarere som kun har i hensikt i å hjelpe.
Vis hele sitatet...
Det er et diskusjonsforum og da må du forvente at folk siterer og sier noe om innlegget ditt. Da noen siterer noen andres svar, og kommer med andre meninger så er dette ikke annet en godt for TS.
[quote=Relevant;3139602]Det forandrer ikke det at det ikke er en lur ting å gjøre med tanke på helsen din. Det er det.

Fortsatt totalt bortkastet for 1-3 paralgin forte.
Utrolig hvordan noen må gjenta seg selv til det kjedeligste og kvervulerere bare for at de ikke klarer å innse fakta og forstå den.
Ring hvem som helst lege, du vil få kliss likt svar.
[quote=Huttetutta;3139604]
Sitat av Relevant Vis innlegg
Det forandrer ikke det at det ikke er en lur ting å gjøre med tanke på helsen din. Det er det.

Fortsatt totalt bortkastet for 1-3 paralgin forte.
Utrolig hvordan noen må gjenta seg selv til det kjedeligste og kvervulerere bare for at de ikke klarer å innse fakta og forstå den.
Ring hvem som helst lege, du vil få kliss likt svar.
Vis hele sitatet...
Ved daglig bruk av opp til 4 gram paracet vil jeg tro de fleste leger vil si at dette går hardt utover leveren din, uansett hvor hardt du står på ditt. Du skrev ikke 1-3 paracet i førsteposten, du skrev inntil 4 gram.
Sist endret av Relevant; 1. juli 2014 kl. 22:44.
[quote=Relevant;3139609]
Sitat av Huttetutta Vis innlegg

Ved daglig bruk av opp til 4 gram paracet vil jeg tro de fleste leger vil si at dette går hardt utover leveren din, uansett hvor hardt du står på ditt. Du skrev ikke 1-3 paracet i førsteposten, du skrev inntil 4 gram.
Vis hele sitatet...
Når du vil kvervulerere, må du bestemme deg for om hva du vil kvervulerere på. Trådstarter ønsker å teste 1-3 paralgin forte, og for dette er det totalt unødvendig å ekstrahere bort kodein. Det er dette trådestarter i utgangspunktet spørr om.

Jeg skrev også at inntil 4 gram paracet fordelt utover dagen, er noe JEG har fått på resept skrevet ut av lege for smerter, (smertepoliklinikk) i 1 år og da innenfor disse doser unødvendig å ekstrahere bort kodein.
4 gram PÅ EN gang er så klart noe annet, men som jeg skrev , og jeg gjentar FORDELT UTOVER DAGEN
og hvor lenge, skrev jeg også at jeg ikke hvet

Håper dette ble mer oppklarende.
Sist endret av Huttetutta; 1. juli 2014 kl. 22:52.
Sitat av Relevant Vis innlegg

Ved daglig bruk av opp til 4 gram paracet vil jeg tro de fleste leger vil si at dette går hardt utover leveren din, uansett hvor hardt du står på ditt. Du skrev ikke 1-3 paracet i førsteposten, du skrev inntil 4 gram.
Vis hele sitatet...
Jeg kjenner flere som har stått på doser mellom 2 til 4 gram paracet daglig i opptil flere år. Og i tillegg fått andre medisiner som sliter på levra (kodein, nitrazepam, diazepam, osv). Ingen av disse har hatt noe problemer med verken mage eller lever.

Jeg tror nok hele opplegget at paracetamol er skadelig for levra er veldig oppblåst.
Sist endret av Mexxy; 2. juli 2014 kl. 11:58.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Pleier selv og ta 10 stk paralgin forte på en gang når jeg ikke har noe bedre, har gjort dette i ca 3 år kanskje 5-6 ganger i måneden. Tok akkurat blodprøver av div ting bla leverprøver...har fremdeles normale verdier så enten er faren for å få leverskader av dette overdrevet..ellers er jeg bare vært heldig..
Kan tro at leveren tåler et hardt slag av og til, men at det er det langvarige og lette som tærer. Skal jeg generalisere to land så drikker vi i norge som svamper hver helg, og er clean i uka. Franskmenn drikker smått daglig med et glass vin eller en øl. Franskmennene har i snitt mye mer leverproblemer en vi nordmenn mener jeg å ha lest. Kanskje en sammenheng?
Narkiser elsker å overdrive farene ved alt annet enn deres drug of choice.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hva skyldes magesmerter ved bruk av over 3 stk paralgin forte? Er nesten som en sult-følelse bare litt skarpere på en måte. Har ingen lever problemer heller.
Sitat av Pillefreak Vis innlegg
Hva skyldes magesmerter ved bruk av over 3 stk paralgin forte?.
Vis hele sitatet...
Enten er du allergisk mot kodein, eller så reagerer du på paracetamolen som er i pillen. Ta en cold-water extraction, som skiller paracetamolen fra kodeinet, så kan du drikke kodeinet rent.
Det å drikke kodeinet reint, er jo tryggest, men fy så bittert og sterkt det er! Huff..
Det med magesmertene hadde jeg selv den første gangen jeg tok, da tok jeg fire stykk. Vet ikke hva som gjorde det, men det var helg for jævelig. Lå bare og snurret i sengen pga. smertene.
▼ ... over et år senere ... ▼
Kodein er veldig løsbart i vann, det er ikke paracetamol. Derfor trenger man kun å knuse tablettene.
Ha pulveret i ett kaffefilter og hell i litt romtemperert vann. Kodeinen vil samles i vannet som er kjørt igjennom kaffe filteret paracetamolen er igjen i kaffefilteret med den rosa fargen. Vannet er klart og vil smake veldig bittersurt og bør blandes med noe.

Vil man gjøre dette med bedre presisjon kan følgende metode brukes:
Ha litt tørkepapir i bunnen av en sprøyte (uten spiss). Hell pulveret i sprøyten og hell forsiktig i litt vann. Ha i bunnstykket til sprøyten og press igjennom vannet sakte . Vannet vil ta med seg kodein og er nå separert fra paracetamol som er igjen i sprøyten.

Jeg har aldri drevet med dette men skjønner prosessen og synes det er bedre at de som trenger mer smertestillende virkning ikke skal få leverskade som en følge av å innta for mye paracetamol.
Kan ikke skjønne at man føler seg rusa av paralgin, hjemme hos moren min ligger det strødd med paralgin major, hun fikk aaaallt for mange etter en operasjon, anyways tok 3 stykker og fikk bare en intens kløe i ræva som varte til jeg sovnet, ikke hjelper dem en dritt mot smerte heller håper jeg aldri får utskrevet dette om jeg trenger smertestillende i fremtiden.
Sitat av Oshugon Vis innlegg
Kan ikke skjønne at man føler seg rusa av paralgin, tok 3 stykker og fikk bare en intens kløe i ræva som varte til jeg sovnet, ikke hjelper dem en dritt mot smerte heller håper jeg aldri får utskrevet dette om jeg trenger smertestillende i fremtiden.
Vis hele sitatet...

Kodein er ett opiat. Kodein blir omformet til morfin i lever (enzym) med ett forhold på 1/10. 30mg kodein = 3mg morfin.

Noen er oversensitiv og får allergilignende bivirkninger som kløe. Flere personer rapporterer bi virkninger for kodein enn morfin.
3-7% er immun mot morfin. Dersom du er blant dem og du trenger smertestillende bør du be om petidin.


BTW så glemte jeg å nevne i overstående innlegg at en må mikse de knuste tablettene med vann før de hives i kaffefilter. Ved separasjon i sprøte skal de ikke mikses først.