Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 7401
Jeg har fått en HTC S740 eller S730 (er ikke sikker)

Når jeg slår den på står det:
" Denne enheten er låst. Skriv inn enhetspassordet, og klikk Lås Opp"

Ho jeg fikk den av gikk til der hun hadde kjøpt den, men de sa hun bare måtte vente til bindingstiden er over (i November)

Jeg googlet og fant denne siden, men når jeg kobler på mobilen til pcen får jeg dette beskjeden: "Enheten er nå låst, før du kan koble deg til og synkronisere med enheten må du åpne"

Kanskje det har noe med at på den siden står det: "unlock (simlock) blabla..." Er min låst på en annen måte kanskje.

Er det noen som kan hjelpe?

På forhånd, takk!
Har samme problem med en HTC s730, fikk den av en kompis som har glemt meny-passordet. Noen som vet hvordan man tar en hard reset som ikke går igjennom menyen? fant lite på google...
http://forum.smartmobil.no/viewtopic.php?t=9320&start=0

Hold menyknappene (de med hver sin strek på) inne mens du skrur på telefonen. Når du får opp en skjerms om sier "this operation will delete .. bla bla bla" trykker du grønn tast for å bekrefte
Vis hele sitatet...
Hold knappene inne. Trykk inn av og på bryteren. SLIPP av og på-bryteren etter 1-2 sekunder, fortsett å holde de to andre til du får en svart / hvit skjerm.

Dersom det ikke fungerer - prøv 15 ganger til da det krever litt timing på når av/på-bryteren slippes.
Vis hele sitatet...
Sist endret av jeppfi; 19. juni 2009 kl. 12:47.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Noen andre modeller, eldre trur jeg, benytter seg av denne metoden: http://www.htcwiki.com/page/Doing+a+hard+reset
▼ ... flere år senere ... ▼
Hei! har litt av det samme problememt: jeg har en HTC wildefire (S?) og den opretta et mønster (kode for å komme inn på mobilen) selv og jeg kommer ikke inn og ikke kommer jeg inn på google brukeren min på "glemt mønster". Hva skal jeg gjøre, noen forslag?
På forhånd, takk!
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
lever den til en forhandler, få den send inn på verksted og de åpner den så lenge du kan vise til at du er faktiske eier av telefonen (aldri vært borti id sjekk tho)

Dette koster dog ca 450, varierer litt fra hvilken forhandler du bruker.
Finnes apps for å fjerne lockscreen, du kan laste ned det. Funker ikke på alle mobiler.
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
så hvordan vil du installere og bruke appen når telefonen er mønsterkodelåst?
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Sitat av stuob Vis innlegg
Hei! har litt av det samme problememt: jeg har en HTC wildefire (S?) og den opretta et mønster (kode for å komme inn på mobilen) selv og jeg kommer ikke inn og ikke kommer jeg inn på google brukeren min på "glemt mønster". Hva skal jeg gjøre, noen forslag?
På forhånd, takk!
Vis hele sitatet...
Ønsker du å bevare data? Hvis ikke kan du prøve å tilbakestille ved å holde inne knappen for volum opp og ned mens du skrur den på.
Sitat av Gig Vis innlegg
så hvordan vil du installere og bruke appen når telefonen er mønsterkodelåst?
Vis hele sitatet...
Er ikke helt sprengt heller, gå på play.google.com så finner du en "Installer/Kjøp" knapp når du går inn på en app.
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
som du hvordan får installert og brukt på en telefon som er låst?
Svarte på innlegg #5.
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
skjønner fortsatt ikke hvordan du får installert og brukt dem når tlf er låst...