Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 860
Hvor stor sjanse er det for at skjermkortet er grunnen til at pc'en min skrur seg av vilkårlig når jeg spiller, når det holder en temperatur på 100-110 grader?


Ca 90%?

Neida. Men det er godt mulig det er det som er problemet ja. Prøvd å gjøre noe som kan senke temperaturen på skjermkortet? 100-110 grader høres forferdelig mye ut. Er pc'en en laptop eller stasjonær? Mobile kort har en tendens til å bli varmere enn kort i stasjonære pcer, men 110 grader er fremdeles alt for mye.
Sitat av Bartulf Vis innlegg
Ca 90%?

Neida. Men det er godt mulig det er det som er problemet ja. Prøvd å gjøre noe som kan senke temperaturen på skjermkortet? 100-110 grader høres forferdelig mye ut. Er pc'en en laptop eller stasjonær? Mobile kort har en tendens til å bli varmere enn kort i stasjonære pcer, men 110 grader er fremdeles alt for mye.
Vis hele sitatet...
Har prøvd litt av hvert, alt hjelper bare veldig midlertidig. Det er snakk om stasjonær PC, jeg lurer på vifta er defekt i skjermkortet elns, i og med at dette problemet definitivt ikke fantes da jeg kjøpte den.

Har forsåvidt Radeon 4650 (utdatert som bare det, vet det). Forslag til billig oppgradering?
Veldig stor ville nå jeg si. Som standard instillingen vet jeg at mitt (ati 5870 ) vil skru av maskinen når det når 97 grader. Kan anbefale deg å kjøpe en vifte som er ganske liten men har stor hasitghet som du seter utenfor kabinettet som blåser kald luft rett på skjermkortet, hvis du har bærbar ville jeg ha puttet den på et hardt underlag og hvis ikke det hjelper, tatt den til reperasjon.
Gtx 460 eller 560
Broren min har hatt samme problem tidligere, pga mye støv (Men så dum som han er, fant han det ikke ut før jeg så på PC-en). Løsningen? Hente frossen mat fra fryseren og legge under PC-en ...
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Hvor billig vil du ha det/hvor mye ytelse vil du ha? Til mild gaming ville jeg annbefalt HD6870 eller GTX 560, om du ikke gamer så mye holder det vel med ett HD6770 eller ett 6790
Sitat av KRS93 Vis innlegg
Broren min har hatt samme problem tidligere, pga mye støv (Men så dum som han er, fant han det ikke ut før jeg så på PC-en). Løsningen? Hente frossen mat fra fryseren og legge under PC-en ...
Vis hele sitatet...
Haha, originalt forslag!


Forøvrig:

Hvordan er Radeon 6870 sammenlignet med GTX 560?
hadde en kamerat som henta en pakke med is for å kjøle ned den bærbare pcen hans, de med litt vett her kan nok tenke seg hvordan det endte.
Sitat av Killuminati Vis innlegg


Forøvrig:

Hvordan er Radeon 6870 sammenlignet med GTX 560?
Vis hele sitatet...
6870 er bedre på directx 11, mens 560 og 560ti er bedre på directx 10
Du kan jo prøve å endre på viftehastighetene manuelt i catalyst control center. Hvis du setter viftene til 100% så ser du fort om det er noe galt med vifta eller ikke. Hvis du hører at vifta begynner å surre, men det ikke hjelper så mye på temperaturene, så kan problemet være støv.
Sitat av Gunnar Gul Vis innlegg
Du kan jo prøve å endre på viftehastighetene manuelt i catalyst control center. Hvis du setter viftene til 100% så ser du fort om det er noe galt med vifta eller ikke. Hvis du hører at vifta begynner å surre, men det ikke hjelper så mye på temperaturene, så kan problemet være støv.
Vis hele sitatet...
Hjertelig takk!

Fan Speed'en veksler mellom 0 % og 44 %, etter at jeg manuelt satt den på 100 %. Det vil vel si at den er defekt.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Ikke sikkert, det kan være det er andre programmer, eller kortet selv som prøver å endre hastigheten, dvs du krangler om å få endret den.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Frossen mat under maskinen høres litt risikabelt ut. Hørt om noe som heter kondens? ikke sunt for skjøre elektroniske kretser. Men original idé må jeg si

Kjører du f.eks MSI afterburner el. ved siden av CCC? Isåfall kan det muligens oppstå en konflikt hva viftestyringen angår.
Høres veldig rart ut at det varierer fra 0% som du sier. Kan du laste ned GPU-Z, sette viften manuelt til 100% og legge ut et bilde av "Sensors"-fanen i GPU-Z her?