Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 3880
For noen år siden var jeg borti ei fra Spania som så på bilder av folk
og kunne fortelle alt om dem. Hun kunne f.eks. fortelle om de levde eller var
døde, hva de sleit med, hvilken type person de var.
Hun kunne t.o.m. vite om de som kom til henne hadde mensen eller ikke.

Selv hadde jeg en synsk tante som forutså mye rart.
Hun er død nå og hun forutså sin egen død t.o.m.

Tro hva dere vil, men jeg har opplevd en del merkelige ting og har
troa på at noen kan connecte med universet og se i tid og rom på måter
vi andre er blokket for.

Now to the subject:

Noen som har noen erfaringer og formeninger om dette temaet?
Og... noen som vet om noen troverdige der ute (PM meg)?
Mange sjarlataner der ute, men jeg skulle likt å hatt kontakt med
noen som virkelig har denne evnen i.o.m. at jeg har en rekke spørsmål
om alt mulig rart for tiden.

Thank you!
Jeg tror det finnes metoder å snakke på som gjør at du føler at de forteller noe om deg, selvom disse metodene fungerer på de aller fleste da de kun forteller ting folk har til felles. Alle har en død person i familien, alle kan relatere til banale ting.

Har selv hørt om folk som er synske fra det jeg mener er sikre kilder (foreldre og gode venner), men tror ikke på det før jeg opplever det selv. I de fleste tilfellene hvor folk virker synske tror jeg de bruker metoden nevnt ovenfor mot noen naive som forteller dette videre som om den personen var synsk.
Sitat av Diox Vis innlegg
Jeg tror det finnes metoder å snakke på som gjør at du føler at de forteller noe om deg, selvom disse metodene fungerer på de aller fleste da de kun forteller ting folk har til felles. Alle har en død person i familien, alle kan relatere til banale ting.

Har selv hørt om folk som er synske fra det jeg mener er sikre kilder (foreldre og gode venner), men tror ikke på det før jeg opplever det selv. I de fleste tilfellene hvor folk virker synske tror jeg de bruker metoden nevnt ovenfor mot noen naive som forteller dette videre som om den personen var synsk.
Vis hele sitatet...
Agreed!

Men når jeg snakker om f.eks. hun Spanske så vet hun ingen verdens ting om deg eller folk du viser bilder av. Likevel kan hun vite at de f.eks. har kreft eller sliter med et samlivsbrudd etc etc

Og hvordan kunne hun vite vennina mi hadde mensen f.eks?
Selv har jeg drømt fremtiden til tider. Til punkt og prikke som de skjedde
noen dager senere.
Weird shit!

Men som sagt... 99% av dem er sjarlataner.
Anbefaler å sjekke ut Derren Brown.

Disse videoene er vel mest relevant for deg:

Cold reading: http://www.youtube.com/watch?v=btP_vy5cQq4

The so called messiah: http://www.youtube.com/watch?v=kJ02I6QyagM
Sitat av Prinz_Valium Vis innlegg
Og hvordan kunne hun vite vennina mi hadde mensen f.eks?
Vis hele sitatet...
Var vel i dårlig humør da, eller så har hun luktesansen til en hund

Sitat av Prinz_Valium Vis innlegg
Selv har jeg drømt fremtiden til tider. Til punkt og prikke som de skjedde noen dager senere.
Vis hele sitatet...
Detta kan oppstå av at hukommelsen din tuller med deg. Når man opplever en ting kan dette lagres feil i "minnet", og du tror at akkurat det samme har skjedd før, selvom det bare var det du akkurat opplevde som hadde blitt lagret lenger bak i minnet. Mulig litt rar forklaring, aner ikke hvordan detta skjer biologisk sett, men vet at dette kan skje med blant annet folk som har schizofreni.


For å komme med en logisk forklaring til de andre påstandende skulle jeg helst ha vært der å observert selv. Er nok noe mer som ble sagt enn kun "Hun har kreft" når du viste henne et bilde.
Sitat av Diox Vis innlegg
Var vel i dårlig humør da, eller så har hun luktesansen til en hund


Detta kan oppstå av at hukommelsen din tuller med deg. Når man opplever en ting kan dette lagres feil i "minnet", og du tror at akkurat det samme har skjedd før, selvom det bare var det du akkurat opplevde som hadde blitt lagret lenger bak i minnet. Mulig litt rar forklaring, aner ikke hvordan detta skjer biologisk sett, men vet at dette kan skje med blant annet folk som har schizofreni.


For å komme med en logisk forklaring til de andre påstandende skulle jeg helst ha vært der å observert selv. Er nok noe mer som ble sagt enn kun "Hun har kreft" når du viste henne et bilde.
Vis hele sitatet...

Egentlig fungerte det mest sånn at du stiller spørsmålene og får svarene så det er cred der.
Men som jeg sa: tro hva du vil.
Det å begi seg på å snakke med "synske" mennesker, som sier de kan prate med de døde, er å betale for falsk lykke.

Over menneskers tid på denne jord, har synske mennesker enten blitt motbevist på sin synskhet, eller så har synskheten aldri blitt bevist.
Om du vet hva placebo-effekten er, vil du forstå lettere hvordan såkalte synske mennesker har en effekt på mennesker - Om du tror det funker, overser du gjerne det at man, på en måte eller en annen, har gitt hele historien om den døde personen - til den "synske" personen.

Det er veldig lett å tro på noe fordi man vil at det skal være riktig. Det er derfor slike falske yrker er til, fordi mennesker er lette å lure. Ikke la deg selv bli lurt.
At lotto ikke vinnes av samme person hver eneste gang tar jeg som et godt indisie på at det ikke finnes ett eneste synskt menneske i hele verden.
Sitat av Anonym48997 Vis innlegg
Det å begi seg på å snakke med "synske" mennesker, som sier de kan prate med de døde, er å betale for falsk lykke.

Over menneskers tid på denne jord, har synske mennesker enten blitt motbevist på sin synskhet, eller så har synskheten aldri blitt bevist.
Om du vet hva placebo-effekten er, vil du forstå lettere hvordan såkalte synske mennesker har en effekt på mennesker - Om du tror det funker, overser du gjerne det at man, på en måte eller en annen, har gitt hele historien om den døde personen - til den "synske" personen.

Det er veldig lett å tro på noe fordi man vil at det skal være riktig. Det er derfor slike falske yrker er til, fordi mennesker er lette å lure. Ikke la deg selv bli lurt.
Vis hele sitatet...

Det er ikke snakk om å snakke med døde her

Sitat av maxphone Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Anbefaler deg å lese hva jeg skriver også kan du f.eks.
google visse stikkord som: "quantum physics", "time and space illusion", "string theory", "Bohm", "Einstein", "Bohr", "multiverse", "black holes", "black matter" og sende til Penn & Teller.

Da vil du og Penn & Teller forstå at t.o.m. ultra-vitenskap åpner for at dette er mulig og kan kanskje forklare fenomenet også siden tid kan bøyes etc etc

Og ingen her har snakket om å snakke med døde! Det er kalt "spiritisme" og det har jeg aldri nevnt.

OK??? Capishe??
Have a good one!
Sist endret av meitemark; 27. september 2023 kl. 11:24.
Sitat av Prinz_Valium Vis innlegg
Det er ikke snakk om å snakke med døde her
Vis hele sitatet...
Se hele videoene som er linket, da kommer du til å forstå hvordan de arbeider. Det handler om hvorfor vi tror på overtro av all mulig slag. De bruker en blanding av kunnskap innen trylling, psykologi, tipping, mislededing (misdirection) og "showmanship"

EDIT: Ok, ser nå at du er en "Lost Cause"....

Ingenting vi sier kommer til å ha noen innvirkning på deg eller hva?
Sist endret av maxphone; 2. februar 2011 kl. 21:49. Grunn: .....
Sukk. Tror kanskje du burde vurdere å lese deg opp på de fysikktemaene i primærkilder før du kommer med det som avvisende i forhold til sunn skepsis. Populariseringer av de begrepene du nevner er ofte mildt sagt veldig kreative.
Sitat av Prinz_Valium Vis innlegg
Og hvordan kunne hun vite vennina mi hadde mensen f.eks?
Vis hele sitatet...
Fordi det er noe alle jenter har - ergo er det stor sannsynlighet for at de enten skal ha det, har det eller akkurat har hatt det, noe som gjerne er mer enn nok for å få folk "overbevist".
Sitat av Prinz_Valium Vis innlegg
Anbefaler deg å lese hva jeg skriver også kan du f.eks.
google visse stikkord som: "quantum physics", "time and space illusion", "string theory", "Bohm", "Einstein", "Bohr", "multiverse", "black holes", "black matter" og sende til Penn & Teller.

Da vil du og Penn & Teller forstå at t.o.m. ultra-vitenskap åpner for at dette er mulig og kan kanskje forklare fenomenet også siden tid kan bøyes etc etc
Vis hele sitatet...
Jeg vil ikke prøve å vike deg fra din tro, men i fremtiden bør du være klar over at med en gang du drar frem de typiske "kvantefysikken kan forklare synskhet" og lignende kreative "new age"-tolkninger inn i debatten, så diskrediterer du hele argumentasjonen din. Jeg sier dette fordi det vil gagne din sak i fremtiden om du tar avstand fra nettopp slik type argumentasjon.

Forøvrig stiller du også altfor store krav til de du skal overtale, når de selv må lese hele kompendier om kvantefysikk, relativitetsteori og strengteori. Kan du ikke selv forklare implikasjonen "tiden kan bøyes" => synskhet eksisterer?

Slik argumentasjon vil aldri virke på en skeptiker, men kanskje det ikke er de du vil diskutere med?
Sist endret av bronze; 2. februar 2011 kl. 22:07.
Bea
Big Bad Wolf
Bea's Avatar
Les deg opp på Cold Reading, og de andre tingene som blir foreslått her i tråden.

James Randi 1 Million $ Challenge: http://www.randi.org/site/index.php/1m-challenge.html

Synes også det er fantastisk at du ble overbevist over at dette må være ekte når han klarte å "gjette" at vennina de hadde mensen...
Sitat av bronze Vis innlegg
Jeg vil ikke prøve å vike deg fra din tro, men i fremtiden bør du være klar over at med en gang du drar frem de typiske "kvantefysikken kan forklare synskhet" og lignende kreative "new age"-tolkninger inn i debatten, så diskrediterer du hele argumentasjonen din. Jeg sier dette fordi det vil gagne din sak i fremtiden om du tar avstand fra nettopp slik type argumentasjon.

Forøvrig stiller du også altfor store krav til de du skal overtale, når de selv må lese hele kompendier om kvantefysikk, relativitetsteori og strengteori. Kan du ikke selv forklare implikasjonen "tiden kan bøyes" => synskhet eksisterer?

Slik argumentasjon vil aldri virke på en skeptiker, men kanskje det ikke er de du vil diskutere med?
Vis hele sitatet...



Jo, men jeg er ikke noe new age frik. Jeg har hatt en del sære opplevelser som får logikken i det mekaniske univers til å briste.
Jeg bare sier at f.eks. "string theory" kan forklare fenomenet.
Første jeg tenker når jeg hører synske er "Bullshit!"

Så mange som hevder at de er synske, burde det være null problem å bevise at noen faktisk er synske.
Sitat av Bea Vis innlegg
Les deg opp på Cold Reading, og de andre tingene som blir foreslått her i tråden.

James Randi 1 Million $ Challenge: http://www.randi.org/site/index.php/1m-challenge.html

Synes også det er fantastisk at du ble overbevist over at dette må være ekte når han klarte å "gjette" at vennina de hadde mensen...
Vis hele sitatet...


Yes! Yes! Men leser i det hele tatt hva jeg skriver?
Hva?? Kunne vise et bilde av kompisen min. En person hun aldri hadde møtt og hun sa: "Foreldrene hans ble drept i en bilulykke. Han har problemer med narkotika." (just an example)

Beats me!
Men nevermind, jeg orker ikke sitte her og bli battered bare for å ha en
mening som går imot allmen flertallstyranni indoktrinéring.
Sist endret av Prinz_Valium; 2. februar 2011 kl. 22:30.
Bea
Big Bad Wolf
Bea's Avatar
Hvor lenge siden er det siden dette skjedde?
Har du noen opptak av dette som skjeded?

Hvor mye sa hun som -ikke- stemmte? Dette regner jeg ikke med du kan svare på, siden du mest sansynlig ikke husker det.
Hvor mye var det faktisk -du- som sa? Dette regner jeg heller ikke med du kan svare på, da du vil nok ikke huske det heller.

For å ta et eksempel, har du noen gang hatt en drøm, og når du våkner skjer noe ca lignende som det du har drømt senere samme dag/uke? Det husker du nok ekstremt godt. Men tenk på alle de gangene du har sovet, våknet og du ikke husker hva du har drømt. Det er nok litt flere ganger...

Hjernen er veldig genial, og mange slike triks blir brukt til Cold Reading og andre metoder.


edit; Jeg tør også påstå at han har sagt noe, og så er det du i ditt hodet og tanker, som tar det som blir sagt og vrir og vender på dette for å få det til å passe til personen du har et bilde av. Har selv erfaringer med dette, så vet hvordan det funker.
Sist endret av Bea; 2. februar 2011 kl. 22:37.
Sitat av Prinz_Valium Vis innlegg
Jeg bare sier at f.eks. "string theory" kan forklare fenomenet.
Vis hele sitatet...
Kan ikke du forklare strengeteorien litt og fortelle hvordan denne kan forklare disse fenomenene?
Vel, James Randi har startet en egen organisasjon som per idag tilbyr 1,000,000 dollar til personer som hevder de har noen som helst form for paranormale ferdigheter, og som kan bevise dette ved kontrolerte tester. Disse testene har pågått i vel 30 år, med eget tv-show som du blant annet finner på youtube også videre.

De har også sin egen website hvor du kan lese om de sikkert rundt 1000 tester de har gjort av forskjellige som har hevdet de har forskjellige egenskaper, det være seg synskhet, mulighet til å snakke med døde og gud veit hva man finner opp at man har. Websiden finnerdu her; http://www.randi.org/site/

Hva tror du, trådstarter, at ingen av disse har klart å komme igjennom organisasjonens tester?
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Kan ikke du forklare strengeteorien litt og fortelle hvordan denne kan forklare disse fenomenene?
Vis hele sitatet...
www.video.google.com ---> string theory ---> videoer på 20+ min

Er ikke akkurat noe som kan oppsumeres i noen få ord, men jeg kan prøve:
Tid kan bøyes og det finnes flere dimensjoner paralellt med vår.

I gave it a shot. Now watch the videos.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Det er ofte de samme personene som kommer ut for sånne ting hver gang..
Altså synske, klarsynte, spøkelser, tankelesing og annet viss vass...

Noen personer "kjøper" sånne ting fort, og er mer opne for sånne ting.

Oss andre, som faktisk stoler mer på hådfaste bevis og videnskap treffer sjelden synske folk..

Rart det der.
Se South Park episode "The Biggest Douche in the Universe" (S06 E15)
Den forklarer alt rundt klarsynte og synske, ganske enkelt.
Personlig mener jeg noen mennesker har bedre intuisjon enn andre. Hva som er årsaken til denne intuisjonen kan man selvsagt diskutere..

Da jeg reiste i India for noen år tilbake traff jeg massevis av mennesker som ville se meg i handa og fortelle om framtid og slike ting. Jeg synes det var morsomt og lot meg villig vekk bli spådd.

Dette var morsomt helt til etter jeg traff en fyr, med en merkelig utstråling og som gav meg en litt creepy følelse av å kunne bli sett rett igjennom. Han fortalte meg massevis av greier som stemte, videre fortalte han meg noenting som kom til skje i framtida. Blant annet at det kom til å bli slutt med min daværende kjæreste meget snart. Jeg synes dette var kjedelige nyheter da jeg var svært forelska.

Selvsagt ble det slutt med kjæresten min ganske snart etter dette møtet. Det var noen andre ting han sa som også skjedde ganske snart.

I ettertid har jeg dog tenkt at denne mannen hadde makt over meg - ved at jeg trodde på det han sa. Ubevisst tenker jeg at det ofte er slik at hvis man tror noe kommer til skje - hjelper man ubevisst til at det skjer... Om noen forteller deg at livet ditt kommer til å ta en kjip retning og at noe forferdelig vil skje med deg, i en bestemt situasjon - og du tror på det - så tenker jeg at en slik tanke vil tilrettelegge bedre for at slikt skjer.

Det hele var ganske creepy og jeg angret bittert på at jeg i det hele tatt lot meg spå av denne mannen.

Møtet resulterte ihvertfall at jeg ikke ønsker å bli "spådd" av mennesker lengre.

Det er sikkert ikke alle "synske" som er like kjipe som han jeg traff i India. (Denne fyren sa at han sa ting som det var uten å dekke det til - og at noen kalte han "Lucifer" for dette.. noe som i seg selv er en smule creepy)

Anyways:
Jeg lurer på hvorfor du ønsker å møte synske mennesker. Hva er det du mener slike folk kan tilføre livet ditt?
Sitat av Niveum Vis innlegg
Se South Park episode "The Biggest Douche in the Universe" (S06 E15)
Den forklarer alt rundt klarsynte og synske, ganske enkelt.
Vis hele sitatet...

Jepp, alt bunner egentlig ut i...folk er ignorante og lett-lurte
Sitat av Prinz_Valium Vis innlegg
www.video.google.com ---> string theory ---> videoer på 20+ min

Er ikke akkurat noe som kan oppsumeres i noen få ord, men jeg kan prøve:
Tid kan bøyes og det finnes flere dimensjoner paralellt med vår.

I gave it a shot. Now watch the videos.
Vis hele sitatet...
Problemet er selvsagt at ved å ta snarveien til ekstremt teoretisk og forholdsvis spekulativ fysikk via en video noen andre har laget så har du ingen egentlig forståelse for de underliggende konseptene, ei heller matematikken bak. De kan da presentere nøyaktig hva som helst og få det til å virke som det handler om fysikk, mens det heller er løse spekulasjoner som ikke er støttet opp av verken observasjoner eller teori.

I tillegg skal det sies at stringteori i seg selv ofte blir sett på som spekulativt, fordi det enda ikke har vært formulert, langt mindre gjennomført noen særlig gode falsifiseringsforsøk.

Grunnlaget for disse tingene er avansert fysikk. Å argumentere med å henvise til en videoside når du selv avfeier videoinnvendinger (som ærlig talt går på langt mer virkelighetsnære ting, uavhengig av Penn & Tellers banaliteter) blir kanskje vagt dobbeltmoralsk?
Sitat av Prinz_Valium Vis innlegg
... sip ...
Vis hele sitatet...
Hvilken del av "teori" var det du ikke forsto?
Sitat av Prinz_Valium Vis innlegg
www.video.google.com ---> string theory ---> videoer på 20+ min

Er ikke akkurat noe som kan oppsumeres i noen få ord, men jeg kan prøve:
Tid kan bøyes og det finnes flere dimensjoner paralellt med vår.

I gave it a shot. Now watch the videos.
Vis hele sitatet...
Det har jeg faktisk gjort. Jeg har sett ganske mange småfilmer om emnet, men det er et problem. Jeg er en relativt oppegående fyr, men i det hele tatt å få en go oversikt og dyp innsikt i hva strengeteorien er, har jeg enda ikke klart. Det er rett og slett relativt avansert shit. Nå noen da bruker en såpass avansert og høytsvende teori til å bygge under påstander som er langt ifra vitenskapelige blir jeg rett og slett skikkelig skeptisk.

Nå kan det jo være at du er over gjennomsnittet intelligent og har såpass god oversikt over strengeteorien at du med sikkerhet kan konkludere med at den støtter opp under evnene til synske mennesker, men for å være heeelt ærlig vitner ikke dine innlegg på dette forumet om et slikt nivå av forståelse for noesomhelst.
Sist endret av Halalgeir; 2. februar 2011 kl. 23:09.
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Det har jeg faktisk gjort. Jeg har sett ganske mange småfilmer om emnet, men det er et problem. Jeg er en relativt oppegående fyr, men i det hele tatt å få en go oversikt og dyp innsikt i hva strengeteorien er, har jeg enda ikke klart. Det er rett og slett relativt avansert shit. Nå noen da bruker en såpass avansert og høytsvende teori til å bygge under påstander som er langt ifra vitenskapelige blir jeg rett og slett skikkelig skeptisk.

Nå kan det jo være at du er over gjennomsnittet intelligent og har såpass god oversikt over strengeteorien at du med sikkerhet kan konkludere med at den støtter opp under evnene til synske mennesker, men for å være heeelt ærlig vitner ikke dine innlegg på dette forumet om et slikt nivå av forståelse for noesomhelst.
Vis hele sitatet...

Ifølge armyen, en ekspert i psykratri og NAV HAR jeg en intelligenskvote over gjennomsnittet!! How 'bout that?

Nei, jeg får vel heller legge ut en tråd kalt : "STRENG TEORI? FORSTÅR NOEN DET??"

Men da må jeg bli edru først for jeg skal ut på byen om ikke så alt for mye tid.

Kort og godt forklart: Om det finnes et multivers og tid er fleksibelt som et stykke tøy er det så UTROLIG at noen enkelte kan få få glimt av potensielle hendelsesløp?
Kanskje de til og med påvirker utfallet med å nevne en POTENSIELL vending på en hendelse etc etc

Men takk for at du går på personangrep angående min evne til å tenke og reflektere bare fordi du selv ikke forstår et konsept.

Og om det var bullshit... dette med såkalt "string theory"... hvorfor orker universiteter ta temaet seriøst?
Bea
Big Bad Wolf
Bea's Avatar
Er vel ingen som påstår String Theory er bullshit? Det blir bare sagt at måten du bruker det til å argumentere at synske personer finnes ikke holder mål.
Sitat av Bea Vis innlegg
Er vel ingen som påstår String Theory er bullshit? Det blir bare sagt at måten du bruker det til å argumentere at synske personer finnes ikke holder mål.
Vis hele sitatet...
Men mange av disse som studerer "tingenes tilstand" sier jo selv at dette kan forklare fenomener som f.eks. "clairvoyance".
Go beat them up, then!

Oh well... på 1500-tallet ble Bruno brent på bålet bare for å foreslå at det kan finnes andre verdener der ute som kanskje hadde sine egne konsepter av Gud etc etc...

Ikke det at jeg sammenligner meg med han. Men jeg skal drikke øla mi og holde kjeft nå fordi jeg skal ut snart og begynner å bli såpass brisen at jeg orker knapt lese hva folk skriver.
Sist endret av Prinz_Valium; 2. februar 2011 kl. 23:25.
Du virker like oppegående som en halv pappkartong, synes å være en overhengende sammenheng mellom slike folk og slike teorier. Tror du forresten www.video.google.com er en vitenskapelig kilde. Bruke en teori for å forklare personlige teorier blir litt søkt vel?
Sitat av Omaha Vis innlegg
Du virker like oppegående som en halv pappkartong, synes å være en overhengende sammenheng mellom slike folk og slike teorier. Tror du forresten www.video.google.com er en vitenskapelig kilde. Bruke en teori for å forklare personlige teorier blir litt søkt vel?
Vis hele sitatet...
Nei, men jeg syns det virket litt mere troverdig enn en 5-minutters snutt på jewtube, ok?

Og hva du tror og mener om mitt intellekt driter jeg totalt i?
Og video.google. var bare et forslag fordi jeg orker virkelig ikke sitte google
masse crap til folk når de faen kan gjøre det selv.

"Bruke en teori for å forklare personlige teorier blir litt søkt vel?"
Øh.... er det ikke det alle gjør?
Sist endret av Prinz_Valium; 2. februar 2011 kl. 23:57.
Syntes du ikke det er litt bakvendt å komme med en såpass kontroversiell (i mine øyne idiotisk) påstand uten noe som helst bevis, for så ikke gidde å backe det opp?? Det er du som skal ha oss til å tru på dette tullet, ikke gi opp så lett!
Sist endret av Bothrops; 3. februar 2011 kl. 00:06.
Det var en hundesnakker på TV for noen år tilbake, norsk. Hun påstod å kunne snakke med hunder via telepati.
Vi hadde nylig fått oss valp og mamma var helt i hundre for å få snakke med henne, mamma kjøper disse historiene veldig lett, og blir bare sur når jeg prøver å snakke sunn fornuft til henne.

Uansett, mamma og pappa dro til hundesnakkeren/hundehviskeren. Mamma ville ikke ha meg med siden jeg var så skeptisk og siden jeg ville konfrontere damen på disse egenskapene hennes (Jeg ønsket enkelt at damen kunne spørre hunden vår om navnet dens, istedenfor oss, uten noe smalltalk.)

Da mamma kom hjem var hun HELT overbevist om at DENNA DAMA ER SYNSK!
"Hun visste at Enya (hunden vår) har møtt mormor og morfar!" (osv osv)
Jeg tok dette opp med pappa, som er noe mer skeptisk, han fortalte at damen aldri sa noe "ut av det blå", men alltid engasjerte i smalltalk og kom med påstander om hunden vår utifra det mamma fortalte.


Også har jeg funnet ut (gjennom mamma) at frisøren min deltar på "lær å bli synsk kurs", og driver med healing i tilegg til å være frisør. (Healing i denne sammenheng er å helbrede sår og lidelser gjennom egen kroppsvarme og sinn).

Synske/klarsynte/spåmenn, trollmenn, healere, osv ser for meg ut til å gå hånd i hånd...
Sitat av Niveum Vis innlegg
Det var en hundesnakker på TV for noen år tilbake, norsk. Hun påstod å kunne snakke med hunder via telepati.
Vi hadde nylig fått oss valp og mamma var helt i hundre for å få snakke med henne, mamma kjøper disse historiene veldig lett, og blir bare sur når jeg prøver å snakke sunn fornuft til henne.

Uansett, mamma og pappa dro til hundesnakkeren/hundehviskeren. Mamma ville ikke ha meg med siden jeg var så skeptisk og siden jeg ville konfrontere damen på disse egenskapene hennes (Jeg ønsket enkelt at damen kunne spørre hunden vår om navnet dens, istedenfor oss, uten noe smalltalk.)

Da mamma kom hjem var hun HELT overbevist om at DENNA DAMA ER SYNSK!
"Hun visste at Enya (hunden vår) har møtt mormor og morfar!" (osv osv)
Jeg tok dette opp med pappa, som er noe mer skeptisk, han fortalte at damen aldri sa noe "ut av det blå", men alltid engasjerte i smalltalk og kom med påstander om hunden vår utifra det mamma fortalte.


Også har jeg funnet ut (gjennom mamma) at frisøren min deltar på "lær å bli synsk kurs", og driver med healing i tilegg til å være frisør. (Healing i denne sammenheng er å helbrede sår og lidelser gjennom egen kroppsvarme og sinn).

Synske/klarsynte/spåmenn, trollmenn, healere, osv ser for meg ut til å gå hånd i hånd...
Vis hele sitatet...
Det som er så herlig ironisk er jo at disse folkene sier selv at det vil ikke fungere på skeptiske personer. Herlig sammentreff er det ikke? Alle dere som tror på slike ting, prøv å dvele litt med denne tanken om hva som kanskje er grunnen til at dere tror det fungerer.
Sitat av Prinz_Valium Vis innlegg
Ifølge armyen, en ekspert i psykratri og NAV HAR jeg en intelligenskvote over gjennomsnittet!! How 'bout that?
Vis hele sitatet...
Sitat av Prinz_Valium Vis innlegg
jewtube
Vis hele sitatet...

Jadda...
Men ærlig talt, sjekk ut James Randi og Occam's razor. Det verste som kan skje, er jo at du vinner Randis premie på en million dollar og det er jo ikke så galt.
Haha, multiversteorien gjør det jo umulig å kunne forutse noe som helst. For hver mulig utfall vil det nåværende universet du befinner deg i splittes. Det er altså et univers for hvert mulige utfall. Dette er som følge av kvantemekanikk som tilsier at ja, ting er tilfeldige. Det er altså umulig å forutse hva som kommer til å skje med deg, ettersom at i et univers, så skjer det, og i et annet så skjer det ikke.

Jeg spår nå at du vil få et harem på hundre jenter innen et år. Fordi, ja det vil skje i et eller annet univers. Fordi det er fysisk mulig.
Sitat av Prinz_Valium Vis innlegg
Ifølge armyen, en ekspert i psykratri og NAV HAR jeg en intelligenskvote over gjennomsnittet!! How 'bout that?
Vis hele sitatet...
For alt vi leser på internett er jo sant...
Om du var så smart som du tydeligvis selv liker å tro du er. Hvorfor bruker du ikke litt av denne intelligensen, til å reflektere over andre folks innlegg, istedet for å feie dem av banen bare fordi dem ikke passer til DITT syn?
Hva har du med nav å gjøre om du er så smart?
Det gikk som det måtte gå, blir vel ikke vanskelig å se om han dukker opp som en annen bruker
Jaja, nok et bevis som støtter opp under "The greater dickwad theory"
http://blogs.technet.com/blogfiles/doxley/WindowsLiveWriter/GreaterInternetDickwadTheory_D799/dickwad-theory_2.jpg