Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3250
Hallo, kjerringa er blitt anmeldt etter trafikkulykke i forrige uke ingen personskader men materielle skader på 2 biler. Anmeldt pga hun var skyld i at hun kom over i motsatt kjørefelt, og samtykket til førerkort beslag.
Politiet sa det var rent formelt.

Vi skulle akkurat til å søke om visum til USA, vil dette ha noe innvirkning på søknaden? Dette er eneste "lovbruddet" hun har begått.
Kommer vel helt ann på hva de spør om i visa søknaden. (Hun er jo ikke dømt for noe selv om hun er anmeldt.)
IT-Konsulent
Nå har ikke jeg søkt om visum til usa på ca 8 måneder, men mener å huske at spørsmålene kun gjelder om du er dømt for visse ting? Vold, dop og lignende? Å ha vært i en kollisjon tror jeg ikke akkurat hindrer deg fra å motta visum. Er jo bare å fylle ut søknaden og se på svar.

Som norsk statsborger skal dere forresten søke ESTA visum
Skal ikke være noe problem med mindre det er kjøring i påvirket tilstand eller personskader.
Vist du eller hun kommer opp i en lignende episode igjen, der lappen blir tatt i fra deg så ville jeg ikke ha samtykket til at førerkortet ble beslaglagt. Hun kan risikere at saken hennes havner nederst i bunken og hun kan gå i mnd uten og få lappen til bake. samtykker du ikke så må politiet "etterforske" saken og komme frem til noe innen 3 uker. Så i teorien kan hun gå feks i 9mnd uten lappen og få brev fra purken at inntet straffbart har skjed og hu får lappen tilbake ! Men utrolig kjipt og måtte gå så lenge uten lappen! Vist du er med på tanken !