Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 4691
Har mulighet til å kjøpe replika ID kort eller førerkort fra andre land. Hvordan er det hvis jeg skaffer meg fake litauisk førerkort og blir tatt i stor hastighet ? Vi snakker om lånet bil.
Får vel akkurat samme straffen som alle andre, om de kjører uten lappen altfor fort.
Trådstarter
3 0
Ja, men da myster jeg det falske førerkortet som står falsk navn ? Da beholder jeg jo det norske ?
De sjekker vel fortsatt dette opp mot en database og ser at du ikke har førerrett. Det er jo dokumentforfalsking, kjøring uten førerkort og for høy hastighet. Tviler på at det er verdt bryet.
emh, vil du ikke tro de må identifisere deg? så ser de att du har norsk førerkort.

Dårlig plan. lang en bedre der du ikke kan ødelegge for andre
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av dankmemez Vis innlegg
Ja, men da myster jeg det falske førerkortet som står falsk navn ? Da beholder jeg jo det norske ?
Vis hele sitatet...
Risikoen er jo at dei etterforsker deg. Om ein nordmann vert påtreft med litauisk førerkort er det ikkje heilt utenkjeleg at dei bruker litt energi på å nøste opp i det. Då mister du begge og får i beste fall 8-10k ekstra i forelegg.
Hei

I tillegg til fartsovertredelsen kan du bli siktet for dokumentforfalskning.
Trådstarter
3 0
Hva med ukrainsk førerkort ? Jeg kan jo late som jeg ikke snakker norsk. På det ukrainske førerkortet er alt på russisk og det er vanskelig å etterforske førerkort fra et land utenom EU. Ok da, å kjøre som et villsvin og vise frem forfalsket dokument er lite klokt, men om noen har vanskelig situasjon som for eksempel : ble fratatt norsk førerkort men må fortsatt bruke bil til og fra jobb så er det kanskje bedre å vise frem forfalsket dokument under kontroll med falsk navn. Jeg vett ikke hvordan det virker, men masse tunglast sjåfører som mistet førerkortet sitt kjøper seg et nytt i Litauen og fortsetter å kjøre bil.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av dankmemez Vis innlegg
Hva med ukrainsk førerkort ? Jeg kan jo late som jeg ikke snakker norsk.
Vis hele sitatet...
Så da vert du tatt med inn til utlendingskontroll, og må framvise pass og opphaldstillatelse. Politiet skaffer tolk, som avslører at du ikkje kan eit plukk russisk...

Det høyrest heilt ærleg ut som dårleg ide. Eg hadde heller tatt sjansen på å køyre utan førerkort. For vert du stoppa med falskt har du køyrt utan + dokumentfalsk. Og det er såpass sjelden ein vert stoppa at det bør vere gode odds for at det går bra...