Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 763
Hei, gjorde ferdig en egen låt for to dager siden, lagt den ut på youtube og det hadde vært kjekt om jeg hadde fått litt tilbakemeldinger på hva som kan gjøres bedre til neste låt.

Her er link: http://www.youtube.com/watch?v=1pdw-UtS774

På forhand takk
Likte ikke helt den lyden du bruker for å "styre" sangen. Ganske ukomfortabel. Og sangen mangla progresjon/highs'n low, ble litt kjedelig.

Men for all del, stå på
Jeg synes den ble veldig kjedelig i lengden da det var samme melodien gjennom sangen. Jeg synes også at sangen ble litt "ensom" ganske vanskelig å folrklare hva jeg mener, altså det var bare melodien og trommene. Du burde prøve å fylle sangen inn med noe mer for å få mer liv i den.
DJ Exebitz
Trådstarter
34 3
Takk for tilbakemelding. Kan du utdype deg litt mer om progresjon?
Har ikke laga så mye før, om du søker på Matti352 og DJMathias på youtube finner du resten av de jeg laga først, så da kan du høre at je ger på bedringens veg. Men for all del, jeg tar til meg alle tilbakemeldinger å tenker på de når jeg lager neste låt. Skal poste neste låt her når den er ferdig.

Jepp, jeg vet at den er ganske lik hele tiden. Jeg hadde egentlig tenkt å legge inn vokal i sangen, men jeg er elendig på å lage tekst.

Kansje jeg burde forbedre låta istedenfor å begynne på noe nytt enda?
Det høres mer å mindre ut som en intro som er på fylla og ikke kommer seg opp på beina igjen.

Tenk på låta som et hus.
Grunnmuren: Bass og Trommer
Forskaling: Hoved melodi med chord progression som holder låta oppe.
Tak: Layers på hovedmelodi
Isolering: Eq, compression, sidechain, reverb ect
Tapet: Transitions/drops som får overgangene til å smelte sammen.

Er ikke grunnmuren og forskalingen solid, faller alt fra hverandre.

Lykke til
Sist endret av BarBeats; 4. mars 2013 kl. 06:37.
Techno ejay fra 1998 du har brukt...?
lyden sammstemmer ikke. blei helt jæv... og høre på, men øving gjør deg bedre
Ting stemte ikke helt overens i den sangen der dessverre. Du kommer til å lære etterhvert Jeg lager ikke sanger som det der men hørte fort at ting ikke ble helt riktig. Gi mye av din tid til det så mestrer du det etterhvert

Prøv å dans litt f.eks. så lærer du fort å høre takter. Ikke tenk på hvordan du danser men bare dans slik du føler det :P bare et forslag som hjalp meg

Edit til den over:

Prøv å dans litt f.eks. så lærer du fort å høre ting. Ikke tenk på hvordan du danser men bare dans slik du føler det :P slå mot taktene bare et forslag som hjalp meg

Hvis ikke man automatisk begynner å gynge på hodet eller løfte foten i takt til musikken, er det noe som er feil. Etter det kommer alle finjusteringer og de riktige lydene.

(Jeg er ingen pro, bare noe som kan kaanskje hjelpe)
Sist endret av Bebisnull; 4. mars 2013 kl. 16:02.
DJ Exebitz
Trådstarter
34 3
Jepp skal prøve på det BarBeats