Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 10456
Skal nå i høstferien til Bergen, og der er det jo en god del billig babb, har jeg hørt. Har sjekket kebabnett.no og der er Facil på topp, på Google Street View er det bilde av Facil, men vet ikke om den fortsatt finnes.

1. Finnes Facil fortsatt?
2. Personlige erfaringer?
3. Gode kebabsjapper på Askøy?
4. Ellers god kebab i Bergen Sentrum eller i nærheten.

Jada, smaken er som baken, men vi er jo alle freaks, så den saken er vel nesten grei

(Har hørt mye om Daniels Rullekebab, men har aldri vært der.)
daniels skal være den beste, allt annet smaker boss!
I krysset mellom Bjørnsons gate og Inndalsveien (der bybanen går) er det en pizzeria som heter Mellissa's Pizza. Det er noen tyrkere som driver den. Der får du kebab som ikke ligner noe annet! De er ganske dyre, hundre kroner stykket, men i motsetning til billigkebabene med hakket drittkjøtt så kan du her velge mellom store skiver av Lammekjøtt, oksekjøtt eller vanlig kebabkjøtt. Har ikke prøvd sistnevnte, men okse- og lammekebabene deres er helt fantastiske! Kjøttet rulles på en måte inn sammen med kebaben sånn at du får litt å bite i. Dressingen deres er også ganske unik, aldri smakt noe som ligner. Veldig fyldig kryddersmak.

(De baker også alt av hveteprodukter selv: pizzabunn, lefser og pita.)
Sist endret av gulunderstrek; 3. oktober 2010 kl. 11:14.
I bergen får du kjempefin rullekebab til 35kr. Helt fantastisk! Husker ikke navn på sjappene rundt forbi, men jeg syns ærlig talt ikke det har så mye å si.. De fleste smaker bra.
Glemte å spesifisere, men rulle er foretrukket.

Skal prøve Facil, men er det noen som vet om bra kebab på Askøy(skal bo der)?
Kjørte ens ærend til Laksevåg for å spise på sagnomsuste Daniels rullekebab. Kjøpte en stor rullebabb. Den var stor, måtte holde den med to hender og føre den inn i kjeften, men god var den ikke. Mulig den er god om du er stor fan av norsk gatekjøkken-kebab. Selv får jeg knekken av all nattmat.
Sitat av Asus_eee_pc_900 Vis innlegg
Glemte å spesifisere, men rulle er foretrukket.

Skal prøve Facil, men er det noen som vet om bra kebab på Askøy(skal bo der)?
Vis hele sitatet...
Florvåg pizzeria og svingen pizzeria
Sist endret av Grix; 3. oktober 2010 kl. 12:14.
Sitat av Faggot Vis innlegg
I bergen får du kjempefin rullekebab til 35kr. Helt fantastisk! Husker ikke navn på sjappene rundt forbi, men jeg syns ærlig talt ikke det har så mye å si.. De fleste smaker bra.
Vis hele sitatet...
Hvis du synes masseprodusert, tørt farsekjøtt, som regelrett detter fra hverandre bare du kaster et uskyldig blikk på det, er fantastisk, så har du en del kebaber å se fram til i Bergen, for å si det sånn
I Bergen er Daniel best!!
Har vært å spist kebab i både Oslo, Bergen og Trondheim men jeg har ikke funnet noe som slår Milano sin durum babb i Harstad. Det er en rulle kebab som er ganske stor. Inni er det masse salat, sikkert et halvt kilo med nydelig hvitløksdressing og masse godt biffkjøtt.

Jeg spiser kebab på nye steder når jeg får sjansen men ingen har slått den enda.
Men om du liker masseprodusert, tørt farsekjøtt er Dalia tingen for deg. Ligger i nærheten av Deli de Luca med den blå steinen.

Jeg liker den mye bedre enn f.eks. Åsane grill sin kebab, som mange mener er en av de beste i Bergen. Husk å spørre om ekstra sterk, for dressingen er kjempegod.

Edit: Forresten, nye facil har lefser laget av papp.
Sist endret av Ozma; 3. oktober 2010 kl. 13:21.
Sitat av Asus_eee_pc_900 Vis innlegg
Glemte å spesifisere, men rulle er foretrukket.

Skal prøve Facil, men er det noen som vet om bra kebab på Askøy(skal bo der)?
Vis hele sitatet...
Kebabene i byen er billigere og bedre enn dem du får på Askøy.

Edit; må være enig med han over meg, om du vil ha billigkebab gå for Dalia.
Sist endret av Waffaz; 3. oktober 2010 kl. 14:46.
Dere driter dere ut, folkens. Facil er en av bergens dårligste. Skal du ha god pita-kebab går du på Marken Grill, eller på Ali Baba ved kinoen. Marken har ferske grønnsaker og godt kjøtt, mens Ali Baba spriter opp sin med hvitløk.
Sitat av gulunderstrek Vis innlegg
I krysset mellom Bjørnsons gate og Inndalsveien (der bybanen går) er det en pizzeria som heter Mellissa's Pizza. Det er noen tyrkere som driver den. Der får du kebab som ikke ligner noe annet! De er ganske dyre, hundre kroner stykket, men i motsetning til billigkebabene med hakket drittkjøtt så kan du her velge mellom store skiver av Lammekjøtt, oksekjøtt eller vanlig kebabkjøtt. Har ikke prøvd sistnevnte, men okse- og lammekebabene deres er helt fantastiske! Kjøttet rulles på en måte inn sammen med kebaben sånn at du får litt å bite i. Dressingen deres er også ganske unik, aldri smakt noe som ligner. Veldig fyldig kryddersmak.

(De baker også alt av hveteprodukter selv: pizzabunn, lefser og pita.)
Vis hele sitatet...

Heilt einig!! Denne kebaben er den best eg har smakt i Bergen til no.
Daniels kebab, som vant Bergens Beste i BT, svarte verkeleg ikkje opp til forventningane.
Kystbussen til haugesund er nok eneste håp...
Kkommer fra en haugesunder som studerer i bergen, veldig lavt nivå på kebab i Bergen
I Bergen er det rullekebab som gjelder; når en bergenser snakker om "babb" så er det mest sannsynlig rullekebab. Er det slik i resten av landet?
Personelig syntes jeg IKKE at Daniels i det hele tatt konkurrerer.

Facil, dahlia osv er billigbabb ( Type 35 kroner) og det smaker ikke værst, hiver meg over disse HVER gang jeg er på byn.

Skal du ha et måltid derimot kan jeg anbefale en liten sjappe på baksiden av kirken der med fiskebryggen ( husker desverre ikke navnet).
Der får du skikkelig salat, hjemmelaget saus ( what up ! ) og lammekjøtt fra egen oppskrift. Gildet koster deg ikke mer en 50-60 heller
Sitat av Scabby_Gabby Vis innlegg
Personelig syntes jeg IKKE at Daniels i det hele tatt konkurrerer.

Facil, dahlia osv er billigbabb ( Type 35 kroner) og det smaker ikke værst, hiver meg over disse HVER gang jeg er på byn.

Skal du ha et måltid derimot kan jeg anbefale en liten sjappe på baksiden av kirken der med fiskebryggen ( husker desverre ikke navnet).
Der får du skikkelig salat, hjemmelaget saus ( what up ! ) og lammekjøtt fra egen oppskrift. Gildet koster deg ikke mer en 50-60 heller
Vis hele sitatet...
Om du med fiskebryggen mener Bryggen og ikke fisketorget, så er kirken du tenker på Mariakirken og kebabsjappa Paradis Kebab i Øvregaten. Spiste endel der når jeg bodde i Skuteviken. Dessverre bare når jeg var dritings, så husker ikke om jeg er enig i at de har god babb. Kan huske at det var latterlig kø der utover natta og at jeg en gang stod en time i kø bare for å få meg en babb.

Edit: Nirvana var det, ikke Paradis! Nirvana Kebab.
Sist endret av commie; 3. oktober 2010 kl. 16:33.
Beste kebaben på Askøy er Carlos Pizzeria, som ligger i 3. etasje på Askøy Senter. Der kan du velge mellom okse, lam eller kyllingkjøtt. Husk å velg med hvitløk, og bestill ekstra sterk (ikke sterk i det hele tatt). Det er en kebab du sent vil glemme.

Svingen Pizzeria (ligger 2 minutter fra Carlos) er også god, men der vil jeg anbefaller deg hamburgeren i stedet. Det er helt ærlig den beste hamburgeren jeg noensinne har smakt.

Florvåg Pizzeria er også god, så uansett hva du velger vil du bli fornøyd. Vil dog anbefalle deg å holde deg _langt_ unna Ravnanger Pizzeria, og ikke minst Dino's Kebab med mindre du har en fetish for usaklig rennende bæsj dagen etterpå.
Daniels var best i Bergen... ..men det var mangen år siden.

Synes det er alvorlig merkelig at ingen har nevnt Shana Kebab... Der lager de skikkelige kebaber med skikkelig kjøtt. Det er der jeg blir mest fornøyd med babben hvert fall og har ikke smakt noen som kan måle seg med dem enda...
Sitat av commie Vis innlegg
Om du med fiskebryggen mener Bryggen og ikke fisketorget, så er kirken du tenker på Mariakirken og kebabsjappa Paradis Kebab i Øvregaten. Spiste endel der når jeg bodde i Skuteviken. Dessverre bare når jeg var dritings, så husker ikke om jeg er enig i at de har god babb. Kan huske at det var latterlig kø der utover natta og at jeg en gang stod en time i kø bare for å få meg en babb.

Edit: Nirvana var det, ikke Paradis! Nirvana Kebab.
Vis hele sitatet...
Close but no cigar!
Med fiskebryggen mente jeg Fisketorget, og kirken er den som alle alkisene henger bak.
Men Nirvana er helt ok!
Sitat av Vlad.Drac Vis innlegg
I Bergen er det rullekebab som gjelder; når en bergenser snakker om "babb" så er det mest sannsynlig rullekebab. Er det slik i resten av landet?
Vis hele sitatet...
Dersom man i Oslo bestiller en "kebab" får man en kebab i pita. Men dersom man sier en "kebab" i Bergen, får man rullekebab.
Ingen som har nevnt Svingen rullekebab her. Beste du får!!!

EDIT: Ligger på laksevåg, litt oppi veien for daniels.
Sist endret av fulloggal; 4. oktober 2010 kl. 14:52.
Sitat av Powlair Vis innlegg
Har vært å spist kebab i både Oslo, Bergen og Trondheim men jeg har ikke funnet noe som slår Milano sin durum babb i Harstad. Det er en rulle kebab som er ganske stor. Inni er det masse salat, sikkert et halvt kilo med nydelig hvitløksdressing og masse godt biffkjøtt.

Jeg spiser kebab på nye steder når jeg får sjansen men ingen har slått den enda.
Vis hele sitatet...
Er du innom Gjøvik eller Lena noen gang så stikk innom san marinos og si du skal ha rullebabb. På lena er det Lena grill som selger men er samme folka som driver og det er konge babb.
Når jeg tenker på kebab så tenker jeg på rullekebab. Ingenting i veien med kebab i pita, men får ikke samme følelsen som med en ordentlig rullekebab med skikkelig kebabkjøtt.
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Ingen som har nevnt Svingen rullekebab her. Beste du får!!!

EDIT: Ligger på laksevåg, litt oppi veien for daniels.
Vis hele sitatet...

Jo, svingen er nevnt.

Langt i fra beste du får.. den er i samme klasse som billigbabbene.. Ikke skikkelig kjøtt..
Ikke lenge til Bislett kebab kommer til å ta over Norge!
Har tenkt meg på kino i morgen(Nokas), og da tenkte jeg å ta en babb på facil etterpå.

Sitter nå ute på askøy, og måtte le litt av det innlegget som nevnte dino's, for jeg tenkte meg faktisk dit :P
Da får jeg sjekke ut senteret i morgen :P
Sitat av Asus_eee_pc_900 Vis innlegg
Har tenkt meg på kino i morgen(Nokas), og da tenkte jeg å ta en babb på facil etterpå.

Sitter nå ute på askøy, og måtte le litt av det innlegget som nevnte dino's, for jeg tenkte meg faktisk dit :P
Da får jeg sjekke ut senteret i morgen :P
Vis hele sitatet...
Ikke se nokas. Dårligste skuespillet jeg har sett i historien.
OK, da blir det Shrek den tredje, lolwut?!
Sitat av Hackett Vis innlegg
daniels skal være den beste, allt annet smaker boss!
Vis hele sitatet...
Daniels skal være den beste, allt annet smaker sjef!

Hæ ?
Jeg synes Bergen Kebab er bra jeg.. Var jo nominert til bergens beste, og klartet ganske langt opp.. Daniels rullekebab er svæært oppskrytt.. Beste i bergen&omegn er KroPizza bakeriet på drotningsvik hvertfall
Facil var kongebra før de byttet dressingen sin til noe dritt med karri oppi -.-' Karri har ikke noe osm helst i kebab å gjøre.

Av billigbabbene(35,-) så vil jeg påstå at den som ligger på andre siden av huset med facil. Husker ikke hva den heter, men er utenfor magnus barfot, det er den beste til 35,-

Men den aller beste kebaben er svingen rullekebab på laksevåg!

Btw, ungareffect: boss er bæærgensk og betyr søppel
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av UngarEffect Vis innlegg
Daniels skal være den beste, allt annet smaker sjef!

Hæ ?
Vis hele sitatet...
Såklart gir det ikke mening hvis du oversetter boss til engelsk. Ta heller utgangspunkt i den norske betydningen av ordet, du.


bøss el. II boss -et (eg 'avfall av høy og halm')
1 avfall av høy og halm
2 smått avfall, søppel ikke det bøss ikke det minste
Vis hele sitatet...
Daniel Rullekebab er helt grei. Men den smakte bedre før, de har endret på oppskriften.
Men det som gjør Daniel bedre enn alle andre, er at det er utrolige fine rene lokaler (minner mer om en restaurant, enn en kebab sjappe). Og ikke minst utrolig trivelige og skikkelige ansatte

Dessuten, den største kebaben deres, er så stor, at når jeg kjøper den på vei hjem fra jobb, må jeg ha setebelte på den, så den ikke knekker! :P

Chana kebab som var nevnt her i tråden, er noe crap, skikkelig lugubert lokale, og shabby ansatte.

Bergen rullekebab er ganske OK, og helt konge på fylla.
Fasil er også i samme sjanger
Sitat av gulunderstrek Vis innlegg
I krysset mellom Bjørnsons gate og Inndalsveien (der bybanen går) er det en pizzeria som heter Mellissa's Pizza. Det er noen tyrkere som driver den. Der får du kebab som ikke ligner noe annet! De er ganske dyre, hundre kroner stykket, men i motsetning til billigkebabene med hakket drittkjøtt så kan du her velge mellom store skiver av Lammekjøtt, oksekjøtt eller vanlig kebabkjøtt. Har ikke prøvd sistnevnte, men okse- og lammekebabene deres er helt fantastiske! Kjøttet rulles på en måte inn sammen med kebaben sånn at du får litt å bite i. Dressingen deres er også ganske unik, aldri smakt noe som ligner. Veldig fyldig kryddersmak.

(De baker også alt av hveteprodukter selv: pizzabunn, lefser og pita.)
Vis hele sitatet...
Hørtes syyykt digg ut! Hadde du gidda å fikse adressa eller?

Dette er et stykke fra Bergen, men anbefaler på det sterkeste å teste denne:

http://sanakebab.no/


Finner den her: http://kart.gulesider.no/m/IUUqB
Facil og Dalia er søppel, hygienen er likedan.
I min mening jeg syntes ikke noe særlig om Daniels, men har et par kompiser som forguder babben derfra.
Sist endret av Spelly; 5. oktober 2010 kl. 10:32.
Sitat av x1co Vis innlegg
Kystbussen til haugesund er nok eneste håp...
Kkommer fra en haugesunder som studerer i bergen, veldig lavt nivå på kebab i Bergen
Vis hele sitatet...
Forstå hva du mener, ingenting slår kebaben fra Haugesund
Sitat av rs-dude Vis innlegg
Ikke lenge til Bislett kebab kommer til å ta over Norge!
Vis hele sitatet...
GLEDER MEG!
Sitat av Hackett Vis innlegg
daniels skal være den beste, allt annet smaker boss!
Vis hele sitatet...
Ikke, faen!!
nr 1, fassillllllill D

55kr for en rullekebab med drikke å den smaker drit godt
Sitat av crazyclomp Vis innlegg
Facil var kongebra før de byttet dressingen sin til noe dritt med karri oppi -.-' Karri har ikke noe osm helst i kebab å gjøre.

Av billigbabbene(35,-) så vil jeg påstå at den som ligger på andre siden av huset med facil. Husker ikke hva den heter, men er utenfor magnus barfot, det er den beste til 35,-

Men den aller beste kebaben er svingen rullekebab på laksevåg!

Btw, ungareffect: boss er bæærgensk og betyr søppel
Vis hele sitatet...
Utenfor Magnus Barfot - Tenker du på Zagros eller noe sånt?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Powlair Vis innlegg
Har vært å spist kebab i både Oslo, Bergen og Trondheim men jeg har ikke funnet noe som slår Milano sin durum babb i Harstad. Det er en rulle kebab som er ganske stor. Inni er det masse salat, sikkert et halvt kilo med nydelig hvitløksdressing og masse godt biffkjøtt.

Jeg spiser kebab på nye steder når jeg får sjansen men ingen har slått den enda.
Vis hele sitatet...
Denne var eg å smakte på i går, og den var J***a god!! Kvalitets Babb.
Sitat av crazyclomp Vis innlegg
Men den aller beste kebaben er svingen rullekebab på laksevåg!
Vis hele sitatet...
Hæææææ? :P Er du svimmel?

Jeg også mente denne var "sååå" god, så for noen helger siden, kjøpte jeg en.. Og vet dere hva den smakte? Fajita!
70 kr for en dyr Fajita, som ikke var god engang. Kjøttet smakte ferdig Gilde kjøttdeig, og var tvers igjennom kjedelig.
babb er best ;3
Er mye drittkebab i Bergen, men finnes god også.
Trodde det var lav kvalitet på bab i Bergen, men var i Hønefoss forrige uke..hva skal man si, der eter de bosskebab med et smil rundt munnen, og betaler til og med mye for det! Prøvde 3 sjapper, den ene var grei, men de hadde ingen kunder, på de to andre var kjøttet sinnsykt salt og ekkel konsistens, dressingen var fra et annet helvete enn det eg har hørt om, og brødet var seigt, de gikk rett i bosset, når det smaker dårlig selv på fylla vet man at det ikke er mye håp.