Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 983
Hei!

I flere år har jeg drevet med musikkproduksjon og jeg ønsker å bli bedre på dette. I tillegg får jeg vel kanskje litt inspirasjon og noen nye ideer.

Jeg har lenge vært på jakt etter templates til Logic Pro som kan hjelpe meg med dette.

Si at noen har laget en låt, mikset den, og gitt ut prosjektfilen, slik at andre kan se hvordan råmaterialet høres ut og hvordan det er mikset.

Noen som vet om dette finnes til en billig penge? Helst gratis.

Sjanger: Rock/country.
Stygg & samtidig fin
Dillinger's Avatar
Du kan laste ned MIDI-filer. Det har jeg gjort noen ganger hvis jeg lurer på hvordan oppbygningen til noe er e.l.
www.analbros.info
TurboAciid's Avatar
Sitat av Dillinger Vis innlegg
Du kan laste ned MIDI-filer. Det har jeg gjort noen ganger hvis jeg lurer på hvordan oppbygningen til noe er e.l.
Vis hele sitatet...
Midifiler gir jo bare informasjon om datainputs og hvilke instrumenter som ble brukt under spillingen. Den gir ikke informasjon om hvilke plugins som blir brukt hvor, diverse automasjon samt spor som ikke er i midi(audio-spor).

Skjønner veldig godt hva du er ute etter, jeg kunne gjerne tenke meg noen slike selv da jeg driver på litt selv.

Etter litt googling fant jeg denne hvor de går gjennom en avicii-låt og gjenskaper den i logic. Ikke akkurat det du er ute etter, men det er kanskje en start?

http://secretschoolofsound.ie/index....-in-logic-pro/

Vet også at det er mixekonkurranser der ute, der alle råfilene blir sluppet, og så kan du mixe sangen selv. Når konkurransen er over kan du høre alle resultatene.

Problemet mange ganger kan være at det er så stor forskjell i hvilke plugins og eksterne lyder folk bruker. Skulle noe slik eksistert må det jo være noe som kan mixes i en box-fresh versjon av logic. Håper flere svarer i denne tråden her.
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Jeg vet at youtube-"artisten" Graham Cochrane, sammen med en annen, har arrangert miksekonkurranser som gir svært gode resultater og dette er et kjempetiltak, synes jeg.

Jeg har forsøkt å være med i disse konkurranse, men jeg merker at jeg ikke har nok erfaring til å kunne levere inn et resultat jeg er fonøyd med. Det er på sett og vis lettere å mikse noe man selv har spilt inn. (Selv om jeg så inderlig skulle ønske jeg var bedre på det og. Både innspilling og miksing).

Avicii-låta er nok ganske langt ifra det jeg er ute etter, men det er da noe

Jeg fant denne siden som selger mikseprosjekter, som også har rockelåter, men jeg synes kanskje prisen var litt stiv.