Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 4871
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja, som tittelen sier: kan politiet finne deg via siden?
De kan gå til retten, få en kjennelse på at nettstedet må utlevere info og så gå til eier av nettstedet.

Så ja. Politiet kan få tilgang til info.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
I teorien, men det er usikkert, og relativt mye jobb. Som liasis sier kan eier pålegges å utlevere info- men denne infoen kan ikke i seg selv brukes til å entydig identifisere deg. De må i tilfelle også gjennom internettilbyderen din (antakelig med enda en rettslig kjennelse) for å knytte IP-adressen din (fra nettstedet) opp mot et reelt abonnement. Så kan det ha vært flere som har brukt dette abonnementet. Før det kommer så langt er det relativt enkelt å føkke opp hele prosessen ved å bruke proxy eller liknende - da vil de aldri komme til noen norsk IP som lett kan slås opp hos en ISP.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Vi kan bare utlevere dataen vi har. Hvis du har sørget for å bruke anonym epostadresse og TOR, VPN eller lignende hele tiden så er politiet like langt. Å poste som "anonym bruker" vil IKKE være tilstrekkelig.
Sist endret av nso; 26. mars 2017 kl. 22:42.
Sitat av nso Vis innlegg
Vi kan bare utlevere dataen vi har. Hvis du har sørget for å bruke anonym epostadresse og TOR, VPN eller lignende hele tiden så er politiet like langt. Å poste som "anonym bruker" vil IKKE være tilstrekkelig.
Vis hele sitatet...
Hvor mange ganger har dere måttet utlevere data til politiet til nå?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Minst 2 ganger på 15 år ifølge en tidligere post.
Sitat av nso Vis innlegg
To ganger på snart 15 år, men close enough. En tyveri- og en hacking-sak. Det har altså aldri blitt utlevert brukerdata herfra i en narkosak.
Vis hele sitatet...
Eller så kan man jo alltids dra det kortet om at alt det du skriver her er bare tull da.
Politiet må jo kunne bevise dine handlinger i retten, så jeg tviler på at ting du skriver her kan bli brukt mot deg alene om du ikke tilstår såklart.. Noen som har noen innspill på det eller?
Sitat av Alge Vis innlegg
Eller så kan man jo alltids dra det kortet om at alt det du skriver her er bare tull da.
Politiet må jo kunne bevise dine handlinger i retten, så jeg tviler på at ting du skriver her kan bli brukt mot deg alene om du ikke tilstår såklart.. Noen som har noen innspill på det eller?
Vis hele sitatet...
Jeg er stand-up komiker og alt jeg skriver her, og sier for øvrig er bare piss
VPN + TOR og Tails. (Ja, jeg vet jeg kan spores ned, slapp av)

Jeg mener denne kontoen, altså.
Sist endret av Hoarse; 28. mars 2017 kl. 02:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Alge Vis innlegg
Eller så kan man jo alltids dra det kortet om at alt det du skriver her er bare tull da.
Politiet må jo kunne bevise dine handlinger i retten, så jeg tviler på at ting du skriver her kan bli brukt mot deg alene om du ikke tilstår såklart.. Noen som har noen innspill på det eller?
Vis hele sitatet...
Ja, det er skikkelig troverdig. Du kommer garantert langt med en slik fantastisk troverdig historie i retten.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Ja, det er skikkelig troverdig. Du kommer garantert langt med en slik fantastisk troverdig historie i retten.
Vis hele sitatet...
Det er jo klart at eit enkeltståande innlegg neppe vil ha bevismessig betydning.

Om eg skriv at eg røyker hasj er det neppe nok til å få meg dømt, i fråver av andre indisier. Ikkje at politiet vil åpne etterforsking heller...

Men det er jo klart at innlegg kan inngå som del av ei beviskjede, t.d. for å overtyde retten om at det var vedkommande som smugla, og at det ikkje berre tilfeldigvis dumpa ned i postkassa. Det kan og klargjere grad av uaktsomheit...
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av nso Vis innlegg
Vi kan bare utlevere dataen vi har. Hvis du har sørget for å bruke anonym epostadresse og TOR, VPN eller lignende hele tiden så er politiet like langt. Å poste som "anonym bruker" vil IKKE være tilstrekkelig.
Vis hele sitatet...
Skjer det ofte at dere utleverer info til politiet? Hvor alvorlige ting som har blitt skrevet om er det snakk om da? Hvis du kan si noe om det da..
Hvis jeg husker riktig, så har det skjedd 2-3 ganger ila 10-15 år... I alvorlige krimsaker som tyveri osv, ikke narkosaker i det hele tatt. Mener en av crewmedlemene nevnte dette i en post for ikke så lenge siden.
Du kan med andre ord poste ganske trygt, med mindre du skal skrive om drapet du har utført, eller det heftige brekket du gjorde på apoteket osv

Det er allikevel lurt å ikke oppgi informasjon som kan spores til deg, som hvilken by du bor i, hvor du studerer osv.
Så noen skrive slik info i en annen tråd for litt siden, og det er unødvendig og en dårlig vane hvis du skal skrive om noe du har utført, da spesifikk informasjon kan brukes for å gjette hvilken sak det er snakk om.
Man må anta at politi sjekker her ofte, kanskje til og med bare som tidsfordriv på fritiden, for å få innblikk i krimverden osv.
Tror du kan ta det helt med ro
Sist endret av Alzo88; 24. april 2020 kl. 22:58.
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Hvis jeg husker riktig, så har det skjedd 2-3 ganger ila 10-15 år... I alvorlige krimsaker som tyveri osv, ikke narkosaker i det hele tatt. Mener en av crewmedlemene nevnte dette i en post for ikke så lenge siden.
Du kan med andre ord poste ganske trygt, med mindre du skal skrive om drapet du har utført, eller det heftige brekket du gjorde på apoteket osv

Det er allikevel lurt å ikke oppgi informasjon som kan spores til deg, som hvilken by du bor i, hvor du studerer osv.
Så noen skrive slik info i en annen tråd for litt siden, og det er unødvendig og en dårlig vane hvis du skal skrive om noe du har utført, da spesifikk informasjon kan brukes for å gjette hvilken sak det er snakk om.
Man må anta at politi sjekker her ofte, kanskje til og med bare som tidsfordriv på fritiden, for å få innblikk i krimverden osv.
Tror du kan ta det helt med ro
Vis hele sitatet...
Men er det ikke like alvorlig å dyrke 20 cannabisplanter som å utføre et alvorlig tyveri?
Tja det kommer vel helt ann på hvem du spør.
Ser at crewmedlemmene selvfølgelig postet infoen lenger opp i denne tråden
Sitat av Entrappopp Vis innlegg
Men er det ikke like alvorlig å dyrke 20 cannabisplanter som å utføre et alvorlig tyveri?
Vis hele sitatet...
Det tror jeg ikke. Er man litt smart, klarer man uansett å poste slik informasjon gjennom VPN, slik at man i verste fall ikke skal kunne spores...

Man må ta forhåndsregler