Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3910
Var dum nok og kjøpte telefon via finn.no og fant ut nå i ettertid at mikrofon ikke fungere som den skal. Vet ikke om jeg har noen rettigheter i forhold til å få pengene tilbake, for han sa at telefonen fungerer som den skal, selv om den var på reparasjon hvor de byttet knust skjerm.
Fikk telefonen billigere til ca halv pris, og den så strøken ut.

Altså greia når jeg ringer folk, så hører jeg dem, men ikke de meg.
Det som i tillegg er rart, er hvis jeg trykker på høytaler, så fungerer alt, og hvis jeg bruker headset.

Har søkt forumer og prøvd å resette til fabrikkinstillinger, men ingeting fungerer.
Har sjekket mikrofonen i diagnostikk, altså service test som man kan kjøre på telefonen, og der virker den altså ikke.
Så det virker for meg som hardware sak, hvor mikrofonen sannsynligvis har blitt ødelagt av reparatøren da de skiftet skjermen.

Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre?
Noen som kjenner noen gode mobilverkstder i Oslo området som kan anbefales fore Sonymobiler.
Takk på forhånd.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du kan prøve å slå av støyreduksjon for mikrofon, ligger under Anropsinnstilinger.

Dersom du eller selger ikke har tatt hard reset før du fikk den er det også en ting å prøve.
Sony har klart å innføre en broken noise cancellation-algoritme i nyere firmwares.
I tillegg har de fjernet muligheten for å slå av mic noise supression.

Mulighetene dine her er å downgrade til en 2 år gammel firmware eller skaffe deg noe annet enn Sony.
Hvis du ikke har lagt inn ny firmware etter du fikk telefonen visste selgeren garantert om dette.

Sliter selv med en Z5c som bare kan brukes over høyttaler.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
Sitat av Goophy Vis innlegg
Sony har klart å innføre en broken noise cancellation-algoritme i nyere firmwares.
I tillegg har de fjernet muligheten for å slå av mic noise supression.

Mulighetene dine her er å downgrade til en 2 år gammel firmware eller skaffe deg noe annet enn Sony.
Hvis du ikke har lagt inn ny firmware etter du fikk telefonen visste selgeren garantert om dette.

Sliter selv med en Z5c som bare kan brukes over høyttaler.
Vis hele sitatet...
Har fisket telefonen hos My Trendy Phone i Bogstadveien hvor de skiftet mikrofon for 290,- kr.Han som jeg kjøpte av betalte dette, så det var veldig greit sånn sett
Nå funker alt