Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 7617
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
(Sorry hvis dere ser den 2 ganger, så ikke at det var en egen greie for triprapporter)

Bare kjeda meg og ville skrive ned hva som skjedde første gang jeg smæka, så dere førstegnagsrøykere kan lære noe

Jeg har lenge vært interessert i å prøve rusmidler. Jeg ville bare være et annet sted på en måte. Før jeg røyka hadde jeg prøvd alkohol, og blitt brisen, og det var litt lættis men ikke noe spess. Men jag hadde vært mer interessert i weed enn alkohol

Første gangen var jeg med to andre kompiser, la oss kalle dem R og C. Jeg og R hadde hatt lyst til å prøve, men hadde ikke klart å mekke selve weeden.

Dealeren rulla det for oss og blanda det med tobakk. Det var et shitty sted å røyke på, det var kaldt og det blåste. Jeg var jævlig nervøs. Vi tente to joints, ca 3-4 gram til sammen, og delte det mellom oss. Jeg tenkte det var litt mye men røyka det uansett. De første to min kjente jeg ingenting, men så begynte jeg å kjenne en rar følelse i kroppen. R spurte om jeg kjente noe, og jeg svarte at jeg prøvde å se om krg kunne se øyevippene mine (lol), men jeg ville ikke jinxe det eller være sånn lame placebofyr, så jeg sa ikke ja enda. Så begynte det. Jeg begynte å føle meg rar, og gikk til en benk for p sette meg ned. Da låste alt seg, og jeg mista all kontroll over tiden, jeg kunne likesågodt ha sittet der i 10min, for jeg zooma helt ut. Så sa dealeren (la oss kalle han d) at vi måtte få oss noe mat.

Da fikk jeg helt noia. Jeg klarte ikke gå ordentlig, siden alt låste seg innimellom liksom, som om noen tok pause på synet mitt. Alt føltes som om det var i en drøm, og jeg freaka helt ut. Stemmene hørtes ut som om de var langt unna, og jeg klarte ikke p snakke om at jeg ikke kunne gå blant folk sånn her. Alt føltes sol om det var en animasjon eller no. Stemningen hadde endra seg helt, det var som om alt var mer døllt og trist, det føltes som et mareritt.

I mens virket det som om R hadde det fett. Han klarte ikke å slutte å snakke om hvordan det føltes, og han klarte ikke å snakke lavt, han ropte nesten, og stemmen var fakka. Jeg begynte p bli stressa og redd, siden alt gikk saktere. Siden jeg var redd og hata livet akkurat da, fikk jeg selvmordstanker. Jeg vurderte å hippe ut i elva ved siden av, siden det var så jævlig og jeg visste det kom til å ta evig lang tid til dit vi skulle spise. Vi hadde gått mye fortere enn C og D, og vi hadde til og med gått fra vennen til d, så vi var alene. Vi satte oss ned på matstedet, og gjorde ett eller annet (husker ikke hva). Siden det var kush vi røykte begynte vi å bli trøtte, og jeg som var jævlig paranoid visste at vi ikke kunne sove blant ås mange folk, mens R bare var sånn Ta det rolig, ingen skjønner det og sånn. Men jeg fikk overtalt han til å bli med bort til et øde sted for å sove.

Når vi gikk var det hævlig. Jeg var helt satt ut av tanken på å bli ferska, og jeg dro hetta nedi trynet og så sikkert jævlig skækk ut. R var bare trøtt og ville sove.

Vi gikk midt mellom alle folka, det var lørdag kveld og vi var på et senter. I ettertid fortalt r at han hadde sjuke hallulusasjoner (Sorry for skrivefeil du skjønner hva jeg mener) han sa at han hadde "gått ut av kroppen" og sett oss gå, før han så oss dukke opp flere andre steder rundt oss. Så begynte flisene på gulvet å "bytte perspektiv", de ble lengre og han begynte å zoome ut". Det var da han falt på gulvet, og da ble jeg enda mer stressa, men vi kom oss til det øde stedet til slutt.

På det øde stedet la vi oss til å sove, men da begynte noe fucka å skje med meg. Hvis jeg lukka øynene fikk jeg følelsen sv å være i et fly som akselerer og lander/faller nedover. Og jeg følte liksom g-kreftene presse på meg, og det hele var fucked up. Denne følelsen fikk jeg om og Ok igjen, og det stoppa bare når øynene var åpne, og når jeg lukka dem begynte det igjen. Men etterhvert sovna jeg.

Da jeg våkna trodde jeg jeg var blitt edru igjen. Det føltes som om det brant i brystet siden jeg hadde på jakke, men varmen var deilig, og jeg var ikke paranoid lenger, og det føltes jævlig Chillern, så jeg var i godt humør. Da r våkna så han "jeg tror jeg må spy", så jeg flytta meg og han spydde noe jævlig. Når han var ferdig begynte vi å gå mot et mer behagelig sted å sitte.

I senteret er det et sted med myke stoler. Der satte vi oss ned, og jeg var overlykkelig for at det var over. Jeg tror vi sovna der også. Etter det var vi bare trøtte, og jeg fikk et latteranfall hvor jeg hadde lættis i 10sek uten grunn. Så sa r at han måtte spy igjen. Da hadd ejeg en bollepose (tom) som jeg ga han i tilfelle han faktisk måtte. Da spydde han, og han overfylte posen og det havna på gulvet og det hele var jææævlig naaasty, og jeg satt der bare Hva faen. Så stakk han på do for å vaske seg og det lukta så spyy fyf, så vi jetta med en gang han kom ut igjen.

C kjente ingenting og stakk hjem, samme med d og venne hans, alle jetta fra oss siden de ikke visste hvor faem vi var

Så ikke røyk for mye første gang, det er egt det jeg vil si
Sist endret av Mekkern; 23. mars 2017 kl. 15:39.
Serr 3-4g på 2 joints?
Selv erfarne røykere bruker ikke så mye i jointen og for førstegangsrøykere er det overkill.
En god ide er å lese seg godt opp på stoffer man tar før man tar de og ikke bare kjøre på med så mye som mulig.
De fleste merker heller ingenting de første gangene de røyker, så egentlig var det stort sett sløsing av både bud og penger.
Til neste gang, det holder faktisk med 0.3g-0.5g.
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Trådstarter
Vet, tror han som rulla ga oss alt for lite egentlig, siden vi betalte for 5 gram, men heldigvis var vi tre stykker så vi sløste ikke alt for mye... syns det var litt rart at han insisterte på å røyke to første gangen men jaja
Sist endret av Mekkern; 23. mars 2017 kl. 16:18.
dere har nokk blitt scamet ja, 1,5/2 g i hver J er bare sløsing, normalen er som nevnt 0,3-0,5
Haha, morsom førstegangs røyking! Dere ble i det minste høye.

Ikke røyk for mye nei, som de andre nevner er 0.3-0.5 g passe nok. Dersom man sliter med angst eller depresjoner tror jeg for øvrig ikke Indica er det beste å røyke. Prøv heller en god Sativa neste gang
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Haha, morsom førstegangs røyking! Dere ble i det minste høye.

Ikke røyk for mye nei, som de andre nevner er 0.3-0.5 g passe nok. Dersom man sliter med angst eller depresjoner tror jeg for øvrig ikke Indica er det beste å røyke. Prøv heller en god Sativa neste gang
Vis hele sitatet...
Jeg ville sagt det motsatte. Indica roer ned, mens sativa gjør deg mer aktiv i tankene, noe man ikke ønsker hvis angst og depresjon melder seg. De færreste kan uansett skryte på seg og kunne velge mellom mange typer.
Prøv hasj neste gang hvis det blir en neste gang.
Sitat av Trollegutten Vis innlegg
Jeg ville sagt det motsatte. Indica roer ned, mens sativa gjør deg mer aktiv i tankene, noe man ikke ønsker hvis angst og depresjon melder seg. De færreste kan uansett skryte på seg og kunne velge mellom mange typer.
Prøv hasj neste gang hvis det blir en neste gang.
Vis hele sitatet...
stemmer det, er indica man bør ha hvis man vil unngå tankekjør
Haha jeg spøy også når jeg røyka for mye, kan fort hende man spiser mye og spyr pga det.
Sist endret av Kloroplast; 23. mars 2017 kl. 20:50.
Første gang jeg prøvde var jeg full. Husker at kroppen min var lett, men hodet tungt. Noe jeg fant morsomt. Men jeg var definitivt mer full enn høy. Tok 6-7 kvelder til med røyking før jeg faktisk begynte å merke noe effekt av det. ...jeg husker veldig godt at jeg var den eneste med lappen og jobb blant en gjeng navere/rusmisbrukere jeg ikke kjente annet enn at de skaffet for meg mot litt provisjon.

To øl.. sånn at du så vidt kjenner alkoholen + bongtrekk. Dette digget jeg. De jeg var hos spilte alltid musikk og var i partystemning. Øynene mine ble vindusglass som jeg så ut igjennom. Jeg var tilstede, men jeg var ikke det. Jeg observerte de gjennom mine vindusglass. Det var en herlig følelse.

..romfjern tror jeg det ble sagt det het. Noe jeg aldri har oppnådd innrøyka.
Fikk ikke prøvd grønt før mange mange måneder senere, og alle sa at det var "mye bedre" enn brunt. Jeg må være en av de få som er uenig med det.

Synes beretningene i innlegget til trådstarter virker litt vel drøye - "I ettertid fortalt r at han hadde sjuke hallulusasjoner" - sånn typ mer "skryte av hvor fett det var å prøve weed". Men det vet jo selfølgelig ikke jeg - så kan godt hende det var slik også. Men ta det med ro, les deg opp på doseringer osv hvis du prøver ukjente stoffer. Weed er heldigvis ikke så heftig at det får deg til å gjøre dumme ting under rusen.
Anonym bruker
"Elektronisk Mannbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av nehmZ Vis innlegg
Weed er heldigvis ikke så heftig at det får deg til å gjøre dumme ting under rusen.
Vis hele sitatet...
Dette er vel ikke helt riktig, man kan gjøre veldig mye dumt under cannabisrus, ikke på samme måte som med feks meth eller LSD men men sjangsen for å gjøre noe dumt er der.
Jeg snakker av personlig erfaring, og jeg vet jeg kan røyke sativa rent og av prima kvalitet uten å få så mye som et hint av paranoia i hodet. Sterk indica på sin side har gitt meg noen av de verste og mest psykotiske weedrusene jeg noen gang har hatt. Greit nok at kroppen blir stein som ei bøtte, men omgivelsene rundt kan ta kaka. På sativa har jeg alltid det fint og helt fantastisk og har aldri fått så mye som en snev av halliser på det.
Sist endret av kn^tte; 24. mars 2017 kl. 13:32.
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Jeg snakker av personlig erfaring, og jeg vet jeg kan røyke sativa rent og av prima kvalitet uten å få så mye som et hint av paranoia i hodet. Sterk indica på sin side har gitt meg noen av de verste og mest psykotiske weedrusene jeg noen gang har hatt. Greit nok at kroppen blir stein som ei bøtte, men omgivelsene rundt kan ta kaka. På sativa har jeg alltid det fint og helt fantastisk og har aldri fått så mye som en snev av halliser på det.
Vis hele sitatet...
Jeg tror det der kommer mye mer ann på THC og CBD. Det du har røyka som er mer behagelig og avslappende har sikkert hatt en høyere andel CBD, men når man får noia osv er det somregel cannabis med en høy andel THC og veldig lite CBD. I følge det jeg har lest fra forskere så har indica/sativa ikke så mye å si og den egentlige forskjellen ligger i THC og CBD.
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Jeg snakker av personlig erfaring, og jeg vet jeg kan røyke sativa rent og av prima kvalitet uten å få så mye som et hint av paranoia i hodet. Sterk indica på sin side har gitt meg noen av de verste og mest psykotiske weedrusene jeg noen gang har hatt. Greit nok at kroppen blir stein som ei bøtte, men omgivelsene rundt kan ta kaka. På sativa har jeg alltid det fint og helt fantastisk og har aldri fått så mye som en snev av halliser på det.
Vis hele sitatet...
Jeg skal ikke nekte på din opplevelse av sativa/indica, men er du sikker på at du ikke forveksler typene?
De aller, aller fleste vil oppleve det motsatt av din erfaring. Altså at sativa kan gi lettere paranoia og angst enn indica gjør.

Selvfølgelig er dette forskjellig fra person til person (hjernene våres er faktisk litt forskjellige!), så det er naturlig at noen vil kunne oppleve det motsatte av andre.

Jeg tror det er trygt å si at det er en slags konsensus om at sativa ikke er best egnet for dem som er sensitive og/eller sliter med angst og paranoia, selv om det helt sikkert er noen som opplever det slik du sier - at indica gir lettere angst og ubehag enn sativa. Men poenget er at dette isåfall er en minoritet.
Jeg tror det er tryggere å si at man kan ta utgangspunkt i det som er standarden for folk flest.
Men jeg undertrykker ikke det faktum at du kanskje opplever det slik du sier altså. Jeg tenkte bare det var verdt å nevne for eventuelle nybegynnere som leser tråden.

De aller fleste vil oppleve at indica er lettere på psyken enn sativa. Men som sagt er det variert fra person til person, men det er bare greit å være klar over at folk flest mest sannsynlig vil oppleve det omvendt enn det du gjør.

Ellers er det kanskje en større fordel å ha oversikt over ratene med THC vs CBD/CBN i strainen man røyker, enn om det er kategorisert som sativa/indica/hybrid/ruderalis.
Det er jo tross alt bare grove kategorier som ikke egentlig sier noe om den nøyaktige balansen av virkestoffer.

CBD/CBN skal virke antipsykotisk, så det høres merkelig ut at du har opplevd psykotiske rustilstander på dem, kontra THC, som er ganske kjent som den store synderen i cannabis-psykose-diskusjonen.
Uansett syns jeg det isåfall er interessant at noen opplever det denne veien, da det er ganske sjeldent man ser at folk mener det.
Det beviser egentlig bare at folk er forskjellige og kan reagere helt ulikt på samme strain.
Det beste hadde jo vært om man kunne velge ut de typene som fungerer best for seg selv, og ikke bare at man må ta det som kommer.

I bunn og grunn må man bare erfarere forskjellene og finne det som passer for seg selv
Derfor er det synd med forbudet, fordi folk ikke får velge og plukke ut den typen som fungerer best for akkurat dem.
Dette ville også gjort at man kunne styre unna de typene som gir dårlig effekt hos seg selv. F.eks angst, paranoia eller psykose.

Husk at slik det er i dag, kan man egentlig aldri vite 100% hva man får, selv om dealerne/kompisene sier dem vet navnet på strainen og så videre.
Det er mulig jeg personlig reagerer sterkere på CBD enn THC. Er veldig sjeldent jeg røyker ren Sativa, da det er vanskelig å finne. De fleste Sativa har ett visst innhold Indica i mixen. Min favoritt og den weeden jeg foretrekker for å røyke meg høy er G13 Haze , som er veldig potent og har høyt innhold av THC. Den gjør meg euforisk og glad, og jeg får definitivt ikke noe noia på den.

Jeg vet jeg ikke mikser strainsa, kjenner veldig godt forskjellen på det å være høy og stein
Sativa har ikke indica blandet i mixen, hybrider har indica blandet i mixen.
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Sativa har ikke indica blandet i mixen, hybrider har indica blandet i mixen.
Vis hele sitatet...
Finpirk.

Så og si alt som selges som "Sativa" er hybrider som er Sativa-dominante. G13 Haze er den mest potente Sativaen jeg har funnet på markedet med 80% Sativa og 20% Indica, hvorav THC nivå ligger på mellom 25-28%
G13 haze er en hybrid og ikke en ren sativa, dessuten er den indica dominant og ikke sativa dominant.

Indica Dominant Hybrid 80% Indica / 20% Sativa
THC: 24%, CBN: 1%
This is a legendary medical marijuana strain which was created by crossing 'G-13' with the original 'Haze' strain. This strain was bred for its capacity to generate huge potency when at the same time being popular for the extraordinary medical benefits. This has been proclaimed to be the strongest marijuana strain ever made. G-13 Haze is the everlasting winner of 'High Times Cannabis Cup'. This is an indica-dominant strain with indica/sativa ratio of 80:20. The THC levels of this particular strain are high while the CBD strength is low.
Vis hele sitatet...
Ja, mye av sativa er blandet med hybrider eller indica men så har du helt rene sativa strains også.
Da blir det litt dumt å påstå at en hybrid er sativa eller indica når den trossalt er begge.
Sist endret av Slæsken; 25. mars 2017 kl. 03:02.