Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1271
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg prøver nå remeron for andre gang. Både første og andre gang fungerer medisinen kjempefint etter et par uker, og jeg får en måned eller to der jeg i stor grad blir symptomfri. Utrolig god effekt i den perioden, som å få tilbake livet igjen. Dessverre går det igjen at effekten gradvis forsvinner etter 2-3 måneder, og alt jeg sitter igjen med er de rare drømmene. Er dette vanlig?

Jeg har ikke klart å komme meg igjennom bivirkningstrykket på SSRI så jeg vet ikke hvordan de er i forhold - er det sansynlig at de også vil ha effekt når remeron har noen effekt? Føler fastlegen har så lite kunnskap på dette feltet at det ikke er noe poeng i å spørre der, men får heldigvis anledning til å spørre noen mer kvalifiserte om et par uker. Er allikevel nysgjerrig på om dette med avtagende effekt er en vanlig greie med remeron. Hadde vært så godt å få de positive effektene over litt lenger tid.
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Opplevde noe lignende, bare med Johannesurt-kapsler fra apotek. De virka etter én time mens pakninga sa det kunne ta to eller fire uker. Brukte de i et par uker ved to anledninger med god effekt (og null bivirkninger), mens tredje gangen var det som å spise tomme kapsler. Enkelte får veldig begrenset eller annerledes effekt enn det som er forventet når det gjelder legemidler, spesielt antidep, som de vel enda ikke helt vet hvordan fungerer.
Hvis du får remeron til å hjelpe deg å sove bedre eller drømme mindre, så mener jeg det finnes medisiner som fjerner drømmer. Og hvis det er for at du skal sove bedre så er det også normalt at den sløvende effekten avtar noe etter hvert. En annen ting du kan prøve er jo å gå opp i dosering, med mindre du er på maks dose - den kan jo gi bedre effekt i høyere doser igjen.

Det er jo så veldig individuelt hvordan man reagerer på disse medisinene, men jeg synes remeron fungerte fint for søvnvansker. Den hadde derimot liten effekt på angsten jeg slet med - til den passet Cipralex bedre og til slutt Solian som da var best. Solian fjerner ikke angsten fullstendig, men den gjør så absolutt livet levelig igjen.