Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 975
Heisann.

Jeg har kjøpt meg en i7 oppgraderingspakke fra komplett.
På min nåværende maskin har jeg et ikke fullt så lovlig windows 7 installert, så jeg lurer på om jeg blir nødt å verifisere windows på nytt pga. drastisk endring av maskinvare.. For det ville vært et problem for meg...
Nei det tviler jeg veldig på.
Etter min erfaring er det beste du kan gjøre for maskinen din etter store forandringer som skjermkort eller prosessorbytte å slenge på en reformatering for minst systemdisken, sekunderdisken og (om noen) tredje/fjærde disken også kunne fått seg en nullstilling.. Dette sildrer ut drivere og gamle filer i datamaskinen som ikke trengs eller blir brukt.
Sist endret av Plane4D; 18. september 2011 kl. 21:59. Grunn: Feilskriving :/
Sitat av Plane4D Vis innlegg
Etter min erfaring er det beste du kan gjøre for maskinen din etter store forandringer som skjermkort eller prosessorbytte å slenge på en reformatering for minst systemdisken, sekunderdisken og (om noen) tredje/fjærde disken også kunne fått seg en nullstilling.. Dette sildrer ut drivere og gamle filer i datamaskinen som ikke trengs eller blir brukt.
Vis hele sitatet...

Jeg kan ikke reformatere ettersom jeg ikke helt har verken disk eller lisens til OS...
Sitat av 4pekatt Vis innlegg
Jeg kan ikke reformatere ettersom jeg ikke helt har verken disk eller lisens til OS...
Vis hele sitatet...
Lag deg en mening om hva du faktisk trenger, som personlige bilder eller samlinger musikklister osv.. Dette burdet alltid ligge på en ekstern eller en intern hardisk som ikke er i bruk. Jeg har mistet så mye av personlige data å det bare i 2 disker som har tatt kvelden.
Sitat av Plane4D Vis innlegg
Lag deg en mening om hva du faktisk trenger, som personlige bilder eller samlinger musikklister osv.. Dette burdet alltid ligge på en ekstern eller en intern hardisk som ikke er i bruk. Jeg har mistet så mye av personlige data å det bare i 2 disker som har tatt kvelden.
Vis hele sitatet...
Alt av bilder, musikk, filmer og slikt ligger på en 1TB ekstern USB harddisk.

Men jeg kan fortsatt ikke reformattere harddisken min, siden OS'et mitt er pirat, og jeg har ingen måte å installere det igjen etterpå...
Bea
Big Bad Wolf
Bea's Avatar
Sitat av Plane4D Vis innlegg
Lag deg en mening om hva du faktisk trenger, som personlige bilder eller samlinger musikklister osv.. Dette burdet alltid ligge på en ekstern eller en intern hardisk som ikke er i bruk. Jeg har mistet så mye av personlige data å det bare i 2 disker som har tatt kvelden.
Vis hele sitatet...
Leser du i det hele tatt hva han skriver? Han kan ikke reformatere fordi han ikke har Windows CD.

@4pekatt; etter min erfaring er det anbefalt på det sterkeste å reformatere når du gjør en slik drastisk oppdatering av maskinvare. Så skaff deg en Windows innstalasjons disk før du setter i den nye maskinvaren, ta backup av det du trenger. Så sett i de nye delene, og reformater systemdisken din.Hvis du evnt har andre disker trenger du ikke formatere dem.
kjøp deg en tom dvd plate og last ned en piratet kopi hvis du ikke vil ha lovlig os. Hvis du vill bruke 700 kr+ på ett os så burde du jo kjøpe det. Ett lovlig os fungerer alltid best
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Det tilhører sjeldenhetene at det i det hele tatt er mulig å boote inn i gammel Windows med nytt hovedkort.
Hvis du har en minnepenn, så kan du jo bare installere Windows fra den, og sveive igang removewat
Sitat av Mathiasbk Vis innlegg
Hvis du har en minnepenn, så kan du jo bare installere Windows fra den, og sveive igang removewat
Vis hele sitatet...
Du har min fulle tillatelse til å fordype deg
Har du en minnepenn kan du jo laste ned Windows 8 Preview'et lovlig Litt uferdig og buggy da, men bruker det på laptopen og syns det fungerer kjempebra :P

Ellers så kan du jo bare laste ned W7 fra bukta? Du kan til og med mounte det med Deamon tools hvis du ikke har minnepenn eller DVD plate..
Sitat av Bea Vis innlegg
Leser du i det hele tatt hva han skriver? Han kan ikke reformatere fordi han ikke har Windows CD.
Vis hele sitatet...
Jeg sier dette som en generell regel innen digital lagring, ikke noe du gjør hver gang du skal reformatere. Å legge en ekstra kopi av noen dåpsbilder eller familie treff innpå to disker istedet for en tar ikke mye arbeidet enn å rekonstruere bestemor blåse ut bursdagslysene mens brodern tryner i en stolpe i bakgrunnen, om du forstår hvor jeg vil.
"Better safe then sorry"...
Sist endret av Plane4D; 18. september 2011 kl. 23:37. Grunn: Skrivefeil..