Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  81 4847
Hallo, da skal vi arrangere lan på skolen... yes... og vi har helt glemt armbånd (eller jeg har)

og da lurte jeg på har dere noen ideer til hvordan jeg kan kanskje få mekket ett armbånd/billett system? (poenget er jo da at folk som ikke er meldt på og ikke går på vår skole skal komme inn)

Vi hadde tenkt å bestille på Keba, men sist gang jeg snakka med dem var leveringstiden på 2 dager... (stoler ikke på posten) og ja....

Noen ideer?

Takk

Beklager skriveleifer, OG ikke noen moralpreken greier.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
strips og stempel!
Spør div. Firmaer om du kan hente de direkte i butikk. Eller så kan du køpe sånne lapper som de bruker som lodd..
Om du mot all formodning ikke skal få tak i armbånd, så kan jo et random stempel også fungere?
kjøp en fingeravtrykk leser!
Rain Man's Avatar
Trådstarter
Sitat av echuz Vis innlegg
strips og stempel!
Vis hele sitatet...
Ja... Har jo ett stempel hvor det står: "Victor" også bilde av en bil

Men trenger liksom ting som ikke folk kan kjøpe og bare komme inn og stjele og jokke på dataer
shit was so cash
Anda22's Avatar
Sitat av Mathiasbk Vis innlegg
kjøp en fingeravtrykk leser!
Vis hele sitatet...
Ja, fordi det er jo vertfall ikke enklare og få tak i et stempel.
Sitat av Rain Man Vis innlegg
Ja... Har jo ett stempel hvor det står: "Victor" også bilde av en bil

Men trenger liksom ting som ikke folk kan kjøpe og bare komme inn og stjele og jokke på dataer
Vis hele sitatet...
Og et stempel hvor det står "Victor"+en bil er hverdagslige ting?
Rain Man's Avatar
Trådstarter
Sitat av Anda22 Vis innlegg
Ja, fordi det er jo vertfall ikke enklare og få tak i et stempel.
Vis hele sitatet...
MHM

Sitat av Rejolo Vis innlegg
Og et stempel hvor det står "Victor"+en bil er hverdagslige ting?
Vis hele sitatet...
Nei, trenger litt sånt som tar litt lang tid å "forfalske ". Slik at det ikke blir som fks. tusj...

Er det vanskelig å lage ett stempel? Hvor får jeg kjøpt blekk? Hvor får jeg kjøpt stempelet ? :S
Sitat av Rain Man Vis innlegg
MHM



Nei, trenger litt sånt som tar litt lang tid å "forfalske ". Slik at det ikke blir som fks. tusj...

Er det vanskelig å lage ett stempel? Hvor får jeg kjøpt blekk? Hvor får jeg kjøpt stempelet ? :S
Vis hele sitatet...
Stikk innom en hobby butikk og spør
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Sitat av Rain Man Vis innlegg
Er det vanskelig å lage ett stempel? Hvor får jeg kjøpt blekk? Hvor får jeg kjøpt stempelet ? :S
Vis hele sitatet...
skjer ut en potet og kjøpt en sprittusj.
Jeg ville støttet opp fingeravtrykkleser, men den er jo kanskje ustabil. F. eks så kan du be alle deltakere skrive opp navn og hvilken finger de scannet.
Svijern er digg og effektivt
Hva med en form for ID først også når du har sjekka det så fyrer du løs med en spesiell type strips som ikke er vanlig.
Selv ville jeg fått strips fra REMA som blir brukt til panten på lagret da disse er ikke en vanli type. Det er også en liten kvadrat som du kan f.eks. skrive xxx LAN.

Hør på REMA
Rain Man's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Hva med en form for ID først også når du har sjekka det så fyrer du løs med en spesiell type strips som ikke er vanlig.
Selv ville jeg fått strips fra REMA som blir brukt til panten på lagret da disse er ikke en vanli type. Det er også en liten kvadrat som du kan f.eks. skrive xxx LAN.

Hør på REMA
Vis hele sitatet...
"Ja, jeg lurte på om jeg kunne få noen 'pantestrips' (wtf), kjenner Ruudi på Freak.no som sa jeg fikk lov"

Er det bare å spørre eller ?

hvordan ser de ut?
Er dere så innmari mange da??
Jeg trur ikke det hadde vært noen problem du..

De er som vanlige strips bare litt tjukkere og på enden så er det en stor firkant (ikke så stor, 3CM x 3CM kanskje.) som du evt kan skrive noe på.
Rain Man's Avatar
Trådstarter
Ruudi... vi er 70-80...
Ikke så ille da. Verdt ett forsøk.

Men bruk ID ihvertfall..
Rain Man's Avatar
Trådstarter
"Iden min er 5, slipp meg inn"?

Folka får ikke lov å være borte fra lanet enn over 30 min. da blir foreldrene ringt.

Bare slik at folk ikke "Øy, har ett rødt strips her, kommer du ned eller?"
Med ID tenkte jeg type bankkort \ førerkort osv.
Stempel med victor og en bil var sinnsykt random, tror det vil fungere greit hvis bilen er litt "avansert"
Rain Man's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Med ID tenkte jeg type bankkort \ førerkort osv.
Vis hele sitatet...
Skrive opp bankkortet?

Også kryssa av når personen er ute og ikke ?
Nei. Du har vel en liste med navn på dem som har betalt \ meldt seg på?

Og navnet sjekker du opp mot IDen som du igjen ser stemmer med bildet. På den måten kan ikke folk som ikke er riktig person komme inn.
Rain Man's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Nei. Du har vel en liste med navn på dem som har betalt \ meldt seg på?

Og navnet sjekker du opp mot IDen som du igjen ser stemmer med bildet. På den måten kan ikke folk som ikke er riktig person komme inn.
Vis hele sitatet...
Jeg er 15, og har verken førekort... eller bankkort...
Jeg jobba som dørvakt for noen år siden, og da brukte vi en drøss av forskjellige stempler. Noen ordentlige, men andre var også av den typen du får i donald.. Ikke så nøye så lenge fargen bare skal holde ut kvelden.

Kanskje du kan lage et av viskelær, og få låne ei stempelpute av skolen?
Rain Man's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Bruk klasse bildene.
Vis hele sitatet...
Når ble det førerkort og bankkort på klassebildet?

Sitat av Jandre Vis innlegg
Jeg jobba som dørvakt for noen år siden, og da brukte vi en drøss av forskjellige stempler. Noen ordentlige, men andre var også av den typen du får i donald.. Ikke så nøye så lenge fargen bare skal holde ut kvelden.

Kanskje du kan lage et av viskelær, og få låne ei stempelpute av skolen?
Vis hele sitatet...
Lanet varer hele helgen. 18-20
Sist endret av Rain Man; 15. mars 2011 kl. 22:13.
Da er det kanskje litt verre å få til.

Tror nok et saftig stempel vil holde ei stund altså, så får du heller friske opp stemplene når de begynner å bli uklare. Tviler på at det blir noe problem hvis du bruker ei stempelpute med svart eller blått blekk i.
Sitat av Rain Man Vis innlegg
Når ble det førerkort og bankkort på klassebildet?
Vis hele sitatet...
Seriøst?!
Gratulerer!!

Hva er på ett klassebilde?
Jo: Bilde av personen OG Navnet.
Mao kan du bruke det som "ID".
Rain Man's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Seriøst?!
Gratulerer!!

Hva er på ett klassebilde?
Jo: Bilde av personen OG Navnet.
Mao kan du bruke det som "ID".
Vis hele sitatet...
Aha... og leter igjennom 70 mennesker? Alfabetisk
Sist endret av Rain Man; 15. mars 2011 kl. 22:24.
Hvis dem ikke klarer å oppgi klassen dem går i engang så burde dem kanskje ikke vært der?
Oddsen er vel ganske god for at vedkommende vet hvor på bildet han er.
Sitat av Rain Man Vis innlegg
Aha... og leter igjennom 70 mennesker? Alfabetisk
Vis hele sitatet...
Still de opp alfabetisk
Hva med å ha en liste over alle som har betalt. Sett et kryss når de går ut, sett et kryss når de går inn. Problem solved?

Gi faen i ID ?
Sitat av maxphone Vis innlegg
Hva med å ha en liste over alle som har betalt. Sett et kryss når de går ut, sett et kryss når de går inn. Problem solved?

Gi faen i ID ?
Vis hele sitatet...
Da kan man få uvedkommende som oppgir feil navn og går inn for å stjele \ gjøre annen faenskap. Men med 70-80 personer så er sjansen for at han som skal inn oppgir navnet til en som er ute på akkurat det tidspunktet. Dessuten ville nok kompiser lagt merke til det.
Rain Man's Avatar
Trådstarter
Da tar det veldig lang tid, også tror jeg ikke det skal være så mange dørvakter ( tror 1 eller noe.)

Sitat av Ruudi Vis innlegg
Da kan man få uvedkommende som oppgir feil navn og går inn for å stjele \ gjøre annen faenskap. Men med 70-80 personer så er sjansen for at han som skal inn oppgir navnet til en som er ute på akkurat det tidspunktet. Dessuten ville nok kompiser lagt merke til det.
Vis hele sitatet...
Men det hadde gått litt fortere om de bare kunne gå rett inn og ut med armbåndet da. Vi kan kjøpe strips, det er bare å ha noe random på som kanskje ...
Eller bare designe noen "kort" i PS eller peint, skrive ut og få en signatur av den som sitter og selger bilettene. for å sjekke om signaturen er gyldig, har man bare et ark med signaturen til alle de som skal selge / gi ut bilettene. når de vil inn igjen så viser de bare fram denne biletten, den som sjekker ser om singaturen stemmer og slipper personen inn om den stemmer. Bare ta no fancy mønstre og skriv "1337-lan 2011" på den
Hvis dere skal passe på at folk bare er borte en halvtime og samtidig ha kontroll på folk ville nok jeg hatt en datamaskin stående der dere kontrollerer.
exel-dokument der dere logger hvem som er ute/inne med navn og link til bilder av personene tatt med webcam som er koblet til.
Folk må bli skrevet ut og inn av lokalet. dvs. alltid bemanning her.
Hva med "gjeste liste" Går jo fint med 80stk
Rain Man's Avatar
Trådstarter
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
Eller bare designe noen "kort" i PS eller peint, skrive ut og få en signatur av den som sitter og selger bilettene. for å sjekke om signaturen er gyldig, har man bare et ark med signaturen til alle de som skal selge / gi ut bilettene. når de vil inn igjen så viser de bare fram denne biletten, den som sjekker ser om singaturen stemmer og slipper personen inn om den stemmer. Bare ta no fancy mønstre og skriv "1337-lan 2011" på den
Vis hele sitatet...
er det ikke bare å kopiere mange også dele ut til alle rompisene sine? også springe inn og gjemme seg?
Fordi det blir ikke merket eller? Seriøst gjør noe enkelt. Nå har vi kommet med mange forslag. Bruk dem!
man ser jo om signaturen er skrevet ut eller om den skrevet på papir
Synes ruuudi har kommet med mye bra. Prøv det om du ikke får til band.
Det med klassebildene var bra! Vanskelig og snike seg vekk.
Rain Man's Avatar
Trådstarter
Sitat av onClipEvent Vis innlegg
man ser jo om signaturen er skrevet ut eller om den skrevet på papir
Vis hele sitatet...
En bilett, bilde av Ranviklan. navn på person? også underskrift?

Hvordan blir det hvis folk skal gå igjennom med forskjellige ting etter å ha vært på butikken da?
Dette er et LAN, faen ikke noe FN-forsamling.
Har satt meg inn i din situasjon og har kommet meg fram til min egen fremgangsmåte. Dette innebærer en standard utebod og laminat. Ville ha kjøpt mange (nøkkel?)halsbånd, som man ofte får kjøpt å boder og nille.
Laget småe adgangskort med grafikk og om det er mulig, bilde. Og laminert disse etterpå.

Var på et seminar engang hvor de tok bilde med et webcamera når personene kom og hadde mal for kortene klar. Så de tok bare bilde når folk kom, printet ut og laminerte. Tok dem under 2 min. <- Dette er jo også en mulighet, men krever mest sansynlig litt utstyr.
Sitat av Glenni Vis innlegg
Dette er et LAN, faen ikke noe FN-forsamling.
Vis hele sitatet...
Mulig, men det er veldig bittert når man får pepper etterpå når masse utstyr har blitt stjålet og man ikke har hatt god nok kontroll i inngangen...
Rain Man's Avatar
Trådstarter
Sitat av mrFreak Vis innlegg
Har satt meg inn i din situasjon og har kommet meg fram til min egen fremgangsmåte. Dette innebærer en standard utebod og laminat. Ville ha kjøpt mange (nøkkel?)halsbånd, som man ofte får kjøpt å boder og nille.
Laget småe adgangskort med grafikk og om det er mulig, bilde. Og laminert disse etterpå.

Var på et seminar engang hvor de tok bilde med et webcamera når personene kom og hadde mal for kortene klar. Så de tok bare bilde når folk kom, printet ut og laminerte. Tok dem under 2 min. <- Dette er jo også en mulighet, men krever mest sansynlig litt utstyr.
Vis hele sitatet...
Fin ide... men vi har lite budsjett. prisen på halsbåndene, la oss si 50 kr,

75x50 = 3750 kr? liker virkelig ideen, men vi hadde jo tenkt å bestille, get ready.

Selvlysende rosa armbånd. som koster under 1000.

Hvor lang tid tror dere at posten bruker på å sende en pakke fra Trondheim (hvis lageret der der) til Vestfold?
Seriøst. Nå klager du på penger tid og du vil ikke bruke noen av tipsene..

Kan det bli billigere og enklere enn å ha klasse bildene foran deg, personen oppgir navnet og klasse, du ser på bildet og krysser av navnet.

Sikkert, billig og tar utrolig kort tid.
Det ekke godt å si. Posten er ikke akkurat forutsigbar

Jeg har opplevd å få post fra steder veldig nærme fra 2 dager til 5..