Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 4207
Har slitt med angst hele livet. Spesielt blant store folkemengder.

I det siste har jeg begynt og ta TRE 125 mg magnesium glycinate piller + to ashwagandha piller, og fyfaen det hjelper. Flere opplevd samme virkning? Det er ikke Benzo liksom, men jeg føler at det er mye enklere og snakke med folk, og kan mye enklere stirre på folk.

Tror ikke ashwagandahen gjør en dritt egt, har prøvd det før, så må være magnesium som har syk effekt.

Er det placebo eller seriøst effekt?
Sist endret av smurfis; 3. mai 2022 kl. 18:55.
Drit i det, placebo er også en effekt. Føler du at det hjelper så hjelper det uavhengig om er er placebo eller ikke.
Jeg tror det fungerer slik du beskriver. Har selv brukt magnesium for å sove når man er litt urolig eller stresset. Kjenner iløpet av kort tid at jeg blir roligere og mye mer avslappet ikke alltid jeg får sove med engang men ligget vertfall avslappet i sengen uten å "stresse" Kjenner andre som har samme virkning også
Trådstarter
66 1
Sitat av merk Vis innlegg
Jeg tror det fungerer slik du beskriver. Har selv brukt magnesium for å sove når man er litt urolig eller stresset. Kjenner iløpet av kort tid at jeg blir roligere og mye mer avslappet ikke alltid jeg får sove med engang men ligget vertfall avslappet i sengen uten å "stresse" Kjenner andre som har samme virkning også
Vis hele sitatet...
Tar du mye mg? En pille?
Jeg anbefale deg å kjøpe b1 vitamin! Det er ikke særlig kjent i Norge men sammen med magnesium har det gjort underverker for meg. Blir en helt annen person
Trådstarter
66 1
Sitat av lillemy01 Vis innlegg
Jeg anbefale deg å kjøpe b1 vitamin! Det er ikke særlig kjent i Norge men sammen med magnesium har det gjort underverker for meg. Blir en helt annen person
Vis hele sitatet...
Takk for tips!

B1 hjelper for angst? Er du sikker på at det ikke er magnesium som gjør det?
Jeg er 100% sikker på at det er kombinasjonen. B1 blir i usa blant annet brukt for å roe ned nervene ikke for å tenke for mye under innsovning og generelt balansere nervene på dagtid. Ta de før du legger deg. Dette er ikke kjent i Norge i det hele tatt og det er først nå du kan kjøpe det i Norge. Før kunne du bare kjøpe par mg. Men det skal være minst 100mg! Les litt om det på amerikanske sider. Eventuelt om du går på iHerb så lese hva andre har skrevet om det. Har brukt magnesium i 10 år minst, mens b1 begynte jeg å bruke 4 år siden. Jeg har diagnose panikk angst og sliter . Er merkbart bedre etter det.

Er den her jeg bruker les litt om den på siden https://www.iherb.com/pr/now-foods-b...00-tablets/403

https://www.iherb.com/r/now-foods-b-...ue&tag=anxiety Er skriver de blant annet de som sliter med angst
Sist endret av lillemy01; 3. mai 2022 kl. 19:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
66 1
Sitat av lillemy01 Vis innlegg
Jeg er 100% sikker på at det er kombinasjonen. B1 blir i usa blant annet brukt for å roe ned nervene ikke for å tenke for mye under innsovning og generelt balansere nervene på dagtid. Ta de før du legger deg. Dette er ikke kjent i Norge i det hele tatt og det er først nå du kan kjøpe det i Norge. Før kunne du bare kjøpe par mg. Men det skal være minst 100mg! Les litt om det på amerikanske sider. Eventuelt om du går på iHerb så lese hva andre har skrevet om det. Har brukt magnesium i 10 år minst, mens b1 begynte jeg å bruke 4 år siden. Jeg har diagnose panikk angst og sliter . Er merkbart bedre etter det.

Er den her jeg bruker les litt om den på siden https://www.iherb.com/pr/now-foods-b...00-tablets/403


https://www.iherb.com/r/now-foods-b-...ue&tag=anxiety Er skriver de blant annet de som sliter med angst
Vis hele sitatet...
Jævlig spennende, må testes ut!

Er dette samme Vitamin B1? https://www.tights.no/butikk/bodyfue...saAkJkEALw_wcB Det er en norsk nettside.
Nei den inneholder kun2.2 mg. Den jeg linket til er 100mg. Det må minst være det for å ha ordentlig effekt.
Trådstarter
66 1
Sitat av lillemy01 Vis innlegg
Nei den inneholder kun2.2 mg. Den jeg linket til er 100mg. Det må minst være det for å ha ordentlig effekt.
Vis hele sitatet...
Ahh skal testes! Billig og.

Tar du en eller to piller av 100mg?
Begynn med 1 men kan ta to vet om mange som tar to. Er ikke mulig å overdosere.
Trådstarter
66 1
Sitat av lillemy01 Vis innlegg
Begynn med 1 men kan ta to vet om mange som tar to. Er ikke mulig å overdosere.
Vis hele sitatet...
Ait oki, takk!

Føler du deg mye mer avslappet? Mindre angst? Jeg overtenker som faen, så trenger noe til og roe meg ned
Jeg er helt ny her og for ikke til å sitere meldinger ��. Så unnskyld for å svare slik. Ja jeg har også problemer med det. Hjernen min går og går. Sover mye bedre har det generelt mye bedre. Sjeldent jeg for panikk angst lenger. Jeg må legge til at det var, før jeg fikk diagnosen, tider hvor jeg ikke greide å komme meg ut av sengen pga angst. Slik er det ikke lenger heldigvis. Jeg tror du kommer til å virkelig kjenne forskjell. For meg var det dag og natt. Si ifra når du for det om det hjelper da
Trådstarter
66 1
Sitat av lillemy01 Vis innlegg
Jeg er helt ny her og for ikke til å sitere meldinger ��. Så unnskyld for å svare slik. Ja jeg har også problemer med det. Hjernen min går og går. Sover mye bedre har det generelt mye bedre. Sjeldent jeg for panikk angst lenger. Jeg må legge til at det var, før jeg fikk diagnosen, tider hvor jeg ikke greide å komme meg ut av sengen pga angst. Slik er det ikke lenger heldigvis. Jeg tror du kommer til å virkelig kjenne forskjell. For meg var det dag og natt. Si ifra når du for det om det hjelper da
Vis hele sitatet...
Jupp! Gir deg beskjed når den ankommer.

Fryktelig spent ass.

Føler du mer energi og? Ser flere rapporterer om det og
Ja både mer energi og generelt mer trivsel. Har også en venninne som slet en god del med psyken og hun sier at hun ikke for sove uten rett og slett
Hmm tror jeg tok 400 eller 600mg magnesium før leggetid eller sto opp å tok det når jeg slet med å sove.
Har faktisk merket dette selv. I perioder hvor jeg har vært så stresset at kjeven/kroppen har vært stram over tid til det punktet at det blir vondt og umulig å avstresse har magnesium hjulpet og roe både kjeven og hodet betydelig. Tror alle med en form for angst bør ta det..
Magnesium antagoniserer NDMA reseptorene og det er vel der de avslappende effektene stammer fra. Var veldig effektivt for min del i forhold til søvn etter jeg gikk av benzo.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Spørsmål?
Shreddy's Avatar
Dette er interessant. Jeg kjøpte Vitamin B-1 som jeg tar 200mg av og Magnesium glycinate som jeg tok 400mg av.

Dette i ett par uker nå. Jeg føler meg mer nede på jorden, avslappet og lettere å tenke klart.
Angst er noe som kommer å går veldig hos meg, perioder kan jeg ha vanskeligheter med å gå på butikken, men dette er lenge siden nå.

Om det er placebo eller ikke vet jeg ikke, men føler ting har bedret seg.
*septiktekniker*
Mr.Septik's Avatar
Sitat av lillemy01 Vis innlegg
Begynn med 1 men kan ta to vet om mange som tar to. Er ikke mulig å overdosere.
Vis hele sitatet...
At det ikke er mulig å overdosere er vel mildt sagt direkte feil. Overdose av vitaminer kan være virkelig ille!

Hvor mye vitamin B1 trenger jeg?
Voksne anbefales et daglig inntak på 1 - 1,4 milligram avhengig av kjønn og alder.

Gravide og ammende skal ha henholdsvis 1,5 og 1,6 milligram.

Forbrukerundersøkelser viser at gjennomsnittsinntaket av tiamin per. person i Norge i dag ligger på 1,2 milligram.
(Hentet fra https://www.nettdoktor.no/ernaering/.../vitaminb1.php)

Håper folk leser seg litt opp på doseringer og øvrigt om et preparat, heller enn å ta tilfeldige utsagn på nettet som fakta!
Anonym bruker
"Fattig Hvithval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Placebo og folks generelt elendige evne til å vurdere seg selv er vel de sterkeste midlene her, ellers hadde leger anbefalt dette våset. Ville heller lært meg meditasjon, pusteøvelser eller gått i terapi, da disse tiltakene hvertfall har dokumentert effekt.
*septiktekniker*
Mr.Septik's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Placebo og folks generelt elendige evne til å vurdere seg selv er vel de sterkeste midlene her, ellers hadde leger anbefalt dette våset. Ville heller lært meg meditasjon, pusteøvelser eller gått i terapi, da disse tiltakene hvertfall har dokumentert effekt.
Vis hele sitatet...
Merkelig at for tilsynelatende så mange folk, så finnes det iallefall 10 piller/kosttilskudd for å rette opp alt av problemer i livet, iallefall bedre livet/helsen såpass at det er verdt det.

Skyter litt fra hoften her, men placebo er vel egentlig en dokumentert effekt ? Placebo er sterke saker!