Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 3395
med andre navn i tillegg til ditt? Kommer postbudet til å stusse eller er det innafor?
Det er din postkasse, du gjør hva pokker du vil med den. Posten har ingenting med det å gjøre
Tenk på leietakerne som bruker samme postkasse som husverten.
MASKIN
lokomokokoko's Avatar
Trådstarter
Sitat av Tysteren Vis innlegg
Det er din postkasse, du gjør hva pokker du vil med den. Posten har ingenting med det å gjøre
Tenk på leietakerne som bruker samme postkasse som husverten.
Vis hele sitatet...
Det blir ikke videre innsyn og spørsmål om hvorfor post blir levert i andre sitt navn på din adresse altså?
Hva er greia med de loka spørsmålene dine? Bare spør rett fram så kan vi heller gi deg bedre svar.

Sitat av lokomokokoko Vis innlegg
Det blir ikke videre innsyn og spørsmål om hvorfor post blir levert i andre sitt navn på din adresse altså?
Vis hele sitatet...
Nei.
Tror du blander Posten og Politiet.
Sist endret av Superspurv; 13. mars 2022 kl. 12:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Med mindre du driver med noe kriminelt eller postbudet får mistanke om det, er det ingen som bryr seg. Er adressen på brevet korrekt, blir det levert. Postens råd om merking av postkasse er veiledende, du kan stort sett gjøre som du vil, innenfor norsk lov. At Posten ønsker å registrere hvem som bor på adressen, er du heller ikke pliktig til (iallefall ikke ennå). Er du i tvil, gå til postens nettside (www.posten.no) og les der, eller kontakt postens kundeservice og spør. Snakk gjerne med postbudet også, hvis du treffer h*n.

Hvis noen sender post til en som ikke er nevnt på postkassa, kan det være lurt å skrive : c/o <navn på en som står på postkassa> så er du sikker.
MASKIN
lokomokokoko's Avatar
Trådstarter
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Med mindre du driver med noe kriminelt eller postbudet får mistanke om det, er det ingen som bryr seg. Er adressen på brevet korrekt, blir det levert. Postens råd om merking av postkasse er veiledende, du kan stort sett gjøre som du vil, innenfor norsk lov. At Posten ønsker å registrere hvem som bor på adressen, er du heller ikke pliktig til (iallefall ikke ennå). Er du i tvil, gå til postens nettside (www.posten.no) og les der, eller kontakt postens kundeservice og spør. Snakk gjerne med postbudet også, hvis du treffer h*n.

Hvis noen sender post til en som ikke er nevnt på postkassa, kan det være lurt å skrive : c/o <navn på en som står på postkassa> så er du sikker.
Vis hele sitatet...
Det gjelder bestilling av "stoffer". Altså er det anbefalt å sette opp et psevdonym på postkassa som «Ola Nordmann» og oppgi det navnet til vendoren istedet for ditt navn? Psevdonymet tas bort etter du får pakka. Kommer det til å vekke nok mistanke til at det ikke er verdt det, og man bør bare stole på vendoren med sitt virkelig navn?
Sist endret av lokomokokoko; 13. mars 2022 kl. 14:08.
Tror det går greit folk adopterer jo unger og flytter sammen i kollektiv. Men har en gang fått tilsendt en pakke til en kompis sin adresse, og pakken hadde mitt navn men det sto ikke på postkassa. Den kom aldri så husk å skriv det på både pakka og kassa
Faen folk sier rare ting her av og til. Om det står et navn som IKKE er registret på adresssen, vil dette flagges.
Sitat av anonfreakv2 Vis innlegg
Faen folk sier rare ting her av og til. Om det står et navn som IKKE er registret på adresssen, vil dette flagges.
Vis hele sitatet...

Har du en kilde på dette eller er du bare en av dem som sier rare ting uten å backe det opp?

er ikke noe problem å få tilsendt post til andres postkasse, er bare å bruke C/O når man fyller inn navn.
Helt vanlig å man slipper skrive fake shit på kassen sin.

C/O Adresse. Når mottaker har sin postadresse på andre personers adresse
Navn på mottaker
c/o Navn på "eier" av postadressen
Gate-/veinavn + husnummer
Postnummer og poststed

Bente Brev
c/o Per Post
Storgata 15
0161 Oslo

Bør ikke ha noe å si selv om man skulle bli tatt for å få tilsendt knark, for hvem som helst kan skrive hvem som helst som c/o adresse, akkurat som hvem som helst kan sende knark til hvem som helst.

https://www.bring.no/tjenester/klarg...takere-i-norge
Sist endret av mr.roundtree; 14. mars 2022 kl. 01:21.
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Har du en kilde på dette eller er du bare en av dem som sier rare ting uten å backe det opp?
Vis hele sitatet...
Har spurt politiet om dette da jeg tjenestegjorde for et halvt år siden. Men nei, har ingen spesifikke «kilder».

Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Har du en kilde på dette eller er du bare en av dem som sier rare ting uten å backe det opp?

er ikke noe problem å få tilsendt post til andres postkasse, er bare å bruke C/O når man fyller inn navn.
Helt vanlig å man slipper skrive fake shit på kassen sin.

C/O Adresse. Når mottaker har sin postadresse på andre personers adresse
Navn på mottaker
c/o Navn på "eier" av postadressen
Gate-/veinavn + husnummer
Postnummer og poststed

Bente Brev
c/o Per Post
Storgata 15
0161 Oslo

Bør ikke ha noe å si selv om man skulle bli tatt for å få tilsendt knark, for hvem som helst kan skrive hvem som helst som c/o adresse, akkurat som hvem som helst kan sende knark til hvem som helst.

https://www.bring.no/tjenester/klarg...takere-i-norge
Vis hele sitatet...
Skal ikke si det sikker at det ikke går selvfølgelig. Men ville vært litt kritisk til å bestille knark på en adresse med et navn som ikke er registrert på den husholdningen.
Sist endret av IW2022; 14. mars 2022 kl. 01:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av anonfreakv2 Vis innlegg
Har spurt politiet om dette da jeg tjenestegjorde for et halvt år siden. Men nei, har ingen spesifikke «kilder».
Vis hele sitatet...
Ja, politiet i norge er jo til å stole på

Kjører de rundt å sjekker da? eller forventer de at ett underbetalt postbud skal gjøre jobben for dem?
Hva tror du?

Sitat av anonfreakv2 Vis innlegg

Skal ikke si det sikker at det ikke går selvfølgelig. Men ville vært litt kritisk til å bestille knark på en adresse med et navn som ikke er registrert på den husholdningen.
Vis hele sitatet...

Selvfølgelig går det, det står jo i linken jeg la med posten min Bring sine sider. De som leverer posten. Regner med de har kontroll på hva som går og ikke.
Sist endret av mr.roundtree; 14. mars 2022 kl. 01:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Ja, politiet i norge er jo til å stole på

Kjører de rundt å sjekker da? eller forventer de at ett underbetalt postbud skal gjøre jobben for dem?
Hva tror du?




Selvfølgelig går det, det står jo i linken jeg la med posten min Bring sine sider. De som leverer posten. Regner med de har kontroll på hva som går og ikke.
Vis hele sitatet...

Okay. For å fordype så hadde jeg et befal i forsvaret som var fra politiet. I følge han så blir ALL post registret før den sendes ut. Dette har ingenting med selve postbudet å gjøre. Når en pakke på alfred, skal leveres til peders husholdning som ikke alfred er en del av; risikerer du at den blir flagget å sjekket.

Og politiet jobber tett opp imot posten. Det er helt klart.
Sist endret av IW2022; 14. mars 2022 kl. 01:34.
Sitat av anonfreakv2 Vis innlegg
Okay. For å fordype så hadde jeg et befal i forsvaret som var fra politiet. I følge han så blir ALL post registret før den sendes ut. Dette har ingenting med selve postbudet å gjøre. Når en pakke på alfred, skal leveres til peders husholdning som ikke alfred er en del av; risikerer du at den blir flagget å sjekket.

Og politiet jobber tett opp imot posten. Det er helt klart.
Vis hele sitatet...
Så du har ingen kilder annet enn noe du hørte en gang fra en fyr.

All post registreres når den sorteres ja, det er slik den sorteres. Er man tatt for import av knark, eller annen mistenkelig nok aktivitet, så er nok navn og adresse flagget i sorteringssystemet og kontrolleres manuelt, ja. Det er vel noe de fleste som driver med slikt vet. I alle fall her på forumet.

Det har lite å gjøre med hva man skriver eller ikke skriver på postkassen sin. Og det er det vi diskuterer her

Igjen, les linken min om C/O adresse. Det er en tjeneste posten tilbyr, den er gratis og for hvem som helst å bruke som de vil,om de ikke ønsker å merke postkassen sin med falskt navn i frykt for at det skal vekke mistanke i nabolaget.
Postmannen bryr seg i alle fall ikke, det skal jeg love deg.
Sist endret av mr.roundtree; 14. mars 2022 kl. 01:41.
Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Så du har ingen kilder annet enn noe du hørte en gang fra en fyr.

All post registreres når den sorteres ja, det er slik den sorteres. Er man tatt for import av knark, eller annen mistenkelig nok aktivitet, så er nok navn og adresse flagget i sorteringssystemet og kontrolleres manuelt, ja. Det er vel noe de fleste som driver med slikt vet. I alle fall her på forumet.

Det har lite å gjøre med hva man skriver eller ikke skriver på postkassen sin. Og det er det vi diskuterer her

Igjen, les linken min om C/O adresse. Det er en tjeneste posten tilbyr, den er gratis og for hvem som helst å bruke som de vil,om de ikke ønsker å merke postkassen sin med falskt navn i frykt for at det skal vekke mistanke i nabolaget.
Postmannen bryr seg i alle fall ikke, det skal jeg love deg.
Vis hele sitatet...
Jeg svarer på posten til ts. Jeg har et hus med meg selv og min familie. Samt leieboere i en annen del av huset. Alle disse personene er registret og vil ikke vekke noen form for mistanke. Hvis jeg da velger å skrive ditt navn på min postkasse når du ikke er en registrert beboer på min addresse. Kan du risikere å bli flagget der pakken din kan bli sjekket mer enn normalen. Hva du tenker om dette er en ting, og for min del driter jeg i hele postkassen til ts. Grunnen til at jeg delte min mening var rett og slett for å formidle en politimann sine ord videre.

Sitat av anonfreakv2 Vis innlegg
Jeg svarer på posten til ts. Jeg har et hus med meg selv og min familie. Samt leieboere i en annen del av huset. Alle disse personene er registret og vil ikke vekke noen form for mistanke. Hvis jeg da velger å skrive ditt navn på min postkasse når du ikke er en registrert beboer på min addresse. Kan du risikere å bli flagget der pakken din kan bli sjekket mer enn normalen. Hva du tenker om dette er en ting, og for min del driter jeg i hele postkassen til ts. Grunnen til at jeg delte min mening var rett og slett for å formidle en politimann sine ord videre.
Vis hele sitatet...
Men for all del. Kanskje du har helt rett. Og nei dette var ikke en helt tilfeldig fyr. Dette var en mann med omfattende erfaring ifra politiet ansatt som ip3.

Sitat av anonfreakv2 Vis innlegg
Jeg svarer på posten til ts. Jeg har et hus med meg selv og min familie. Samt leieboere i en annen del av huset. Alle disse personene er registret og vil ikke vekke noen form for mistanke. Hvis jeg da velger å skrive ditt navn på min postkasse når du ikke er en registrert beboer på min addresse. Kan du risikere å bli flagget der pakken din kan bli sjekket mer enn normalen. Hva du tenker om dette er en ting, og for min del driter jeg i hele postkassen til ts. Grunnen til at jeg delte min mening var rett og slett for å formidle en politimann sine ord videre.



Men for all del. Kanskje du har helt rett. Og nei dette var ikke en helt tilfeldig fyr. Dette var en mann med omfattende erfaring ifra politiet ansatt som ip3.
Vis hele sitatet...

Fjernt nok, så svarte jeg aldri på selve spørsmålet til ts. Ja lovlig er det nok.
Sist endret av IW2022; 14. mars 2022 kl. 03:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.