Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 13552
Ser at jeg blir nødt til å få meg en ekstra inntekt på noe vis.

Har allerede en bra jobb som jeg vil beholde, men med en lønn som gjør at jeg må ha noe ekstra inn pr. mnd.

Har lurt endel på hva jeg skal gjøre. Jobben jeg har er så fleksibel som jeg ønsker at den skal være, mtp. når på dagen man jobber.

Minuset er at jeg ikke har lappen. Har også noe probs med folk i sosiale situasjoner og ønsker derfor ikke råd som "bli bartender". :P Jeg er jente, forresten (føler nesten at man må si det på freak ). Forslag om prostitusjon eller salg av dop blir forøvrig heller ikke vurdert... :P
Sist endret av pocolocos; 23. september 2011 kl. 20:35.
Telefonsalg? Møkkajobb, men ofte få timer pr dag.

Slipper du også møte folk in real life. Alt er jo over en telefon.
-Du kan tilby deg som ekstrahjelp på kiosker og butikker.
-Du kan bli Barehagevikar.
-Du kan jobbe på SFO.
-Du kan gå med avisen.
-Du kan høre rundt på gamlehjem/sykehjem om de trenger "pleiemedhjelpere".

Det jeg kommer på i farta iallefall
Sitat av aadriian Vis innlegg
-Du kan tilby deg som ekstrahjelp på kiosker og butikker.
-Du kan bli Barehagevikar.
-Du kan jobbe på SFO.
-Du kan gå med avisen.
-Du kan høre rundt på gamlehjem/sykehjem om de trenger "pleiemedhjelpere".

Det jeg kommer på i farta iallefall
Vis hele sitatet...
Alle disse krever vel at man er sosial på et eller annet vis...

Har du ingen andre skills, da? Illustrasjoner/grafisk design, eller lignende?
Sitat av Maol33t Vis innlegg
Alle disse krever vel at man er sosial på et eller annet vis...

Har du ingen andre skills, da? Illustrasjoner/grafisk design, eller lignende?
Vis hele sitatet...
Måten hun skrev det på , så tolket jeg det som fulle folk da hun nevnte "bartender" ;P
Noen timer som telefon selger om kveldene burde jo gjøre susen.
Gjør kanskje ikke "angsten" om jeg kan kalle det det, noe bedre med det første, før du vender deg til det men det funker bra for veldig mange vet jeg.
Sist endret av robz1; 23. september 2011 kl. 20:45.
Freelancer web utviklier/designer?
Sitat av aadriian Vis innlegg
Måten hun skrev det på , så tolket jeg det som fulle folk da hun nevnte "bartender" ;P
Vis hele sitatet...
Kan tåle litt folk, men kommer veeeldig an på.. det som ble nevnt ovenfor er interessant, og mulig å vurdere, absolutt. Vil bare ha litt tips, da jeg sitter litt fast, og da er det jo veldig spennende å få litt input!

Sitat av Maol33t Vis innlegg
Alle disse krever vel at man er sosial på et eller annet vis...

Har du ingen andre skills, da? Illustrasjoner/grafisk design, eller lignende?
Vis hele sitatet...
Jo.. men har fucka opp skulder og arm og muligheten til å sitte lange dager med intens tasting og/eller klikking, da er ikke design og slikt noe for meg. Har faktisk prøv det men det gjorde at jeg gikk rundt med konstante smerter :/

Sitat av robz1 Vis innlegg
Noen timer som telefon selger om kveldene burde jo gjøre susen.
Gjør kanskje ikke "angsten" om jeg kan kalle det det, noe bedre med det første, før du vender deg til det men det funker bra for veldig mange vet jeg.
Vis hele sitatet...
Ja, lurte litt på den. Kan nok tåle det når jeg vet at det er dritt fra før av, og at det er vanlig å bli truet på livet av noen du akkurat har vekket etter nattjobb ;P

Hvor mye jobb for 5-6 lapper da tro?
Hva med tegnebrett? Da slipper du i hvert fall museklikk!

Annet enn det, så har jeg prøvd meg som telefonselger i ... 1.5 timer? Det bestod i hovedsak av å ringe rundt og selge et magasin som ingen ville ha, til kunder som tidligere hadde fått bladet gratis og syns det var bortkasta siden det ikke kunne brukes til å fyre opp i peisen med engang. Og de ble selvfølgelig også møkk sure, fordi jobben begynte rundt klokka 16-17, mens alle satt og spiste middag.

Telefonselger = skills. Noen av de som jobba der jeg jobba hadde sikkert ganske greie bonuser, men med 0 opplæring bortsett fra å høre på ei som hadde jobbet der lenge i 5 minutter, så vil jeg si at det var bortkasta 1.5 timer (litt mer erfaring, da).
150 kr timen, si 30% skatt, tilsvarer 105 kr timen utbetalt.

6000 kr, betyr da 57 timer.

57 timer / 7,5 = 7,6

Så, 7-8 dager fulle dager med arbeid.
Du kan jo prøve 1 mnd i Barnehage Det er en deilig følelse når små unger ser på deg som gud..
Ettersom unger på 5 år ikke dømmer deg (Men kan si dumme ting..) så vil jeg si at det er en super jobb.. Men det er meg da, jeg elsker jo å være med barn :P
Hva slags kompetanse har du fra før av da?
Snart julebord sesong, alle store hoteller/serverings steder trenger extrahjelper.
Går du NÅ og spør etter jobb, så har du kanskje en fast inntektskilde i helgene Nov Des.
(spør gjerne om å hospitere en helg om du ikke har vært borti resturantbransjen før)

Hardt, men gøyalt. Du får mange nye venner og kan tjene bra om du står på.

Psykriatien trenger alltid nattevakter i helgene, hør med ditt lokale sykehus.
Hvor mange timer kan du jobbe i måneden?
avisbud/postbud?
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
Hvor mange timer kan du jobbe i måneden?
Vis hele sitatet...
Ser for meg en 5 timer 3 ganger i uka, om jeg skulle få det akkurat som jeg ville det.

Tusen takk for alle tips!

Sitat av Ratex Vis innlegg
Hva slags kompetanse har du fra før av da?
Vis hele sitatet...
Lite... (nærmere ingenting, dessverre).
Synes det blir pinglete av deg å klage på smerter når du sitter stille hvis du ikke har noe større skade eller en sykdom. Tren deg opp og spis sunt, og du vil merke at smertene går vekk.

For å holde meg litt på emnet. Butikkselger er ikke så galt. Jeg er ikke veldig komfortabel med å prate med folk jeg ikke kjenner, men når man er selger så går man inn i en annen rolle. Kundene driter i hvem du er, du skal bare fortelle om produktene.
Sitat av Kalender Vis innlegg
Synes det blir pinglete av deg å klage på smerter når du sitter stille hvis du ikke har noe større skade eller en sykdom. Tren deg opp og spis sunt, og du vil merke at smertene går vekk.

For å holde meg litt på emnet. Butikkselger er ikke så galt. Jeg er ikke veldig komfortabel med å prate med folk jeg ikke kjenner, men når man er selger så går man inn i en annen rolle. Kundene driter i hvem du er, du skal bare fortelle om produktene.
Vis hele sitatet...
Jeg har smerter hele dagen, har tidligere vært på legevakten pga. dette. Har fått beskjed fra lege om å begrense den pc-bruken som gjør det verre, noe jeg har gjort så godt jeg kan. Driver forøvrig med en øvelse jeg har fått anbefalt, men den har jeg nylig begynt med.

Ang. butikkselger ja, tror da dette med å selge over telefonen kunne vært noe. Jeg er dritsjenert på telefonen med folk jeg skal ha noe med å gjøre senere eller jeg kjenner. Men som du nevner, går man inn i en rolle når man skal selge til noen helt random, så det er noe jeg muligens kunne fått til.
Sist endret av pocolocos; 25. september 2011 kl. 00:47.
Du kan jo ta truckfører sertfikat? jobbe på lagere innimellom og sånt?
Vurdert det selv, å det koster ikke allverden heller, truckfører kurs er på 4 dager

Bare noe som slo meg nå
Sitat av Luci Tristis Vis innlegg
Du kan jo ta truckfører sertfikat? jobbe på lagere innimellom og sånt?
Vurdert det selv, å det koster ikke allverden heller, truckfører kurs er på 4 dager

Bare noe som slo meg nå
Vis hele sitatet...
Har hørt at noen tjener braaaa på lagerjobber med truck, ja! Skal sjekke det ut, takk
Sitat av pocolocos Vis innlegg
..

Ang. butikkselger ja, tror da dette med å selge over telefonen kunne vært noe. Jeg er dritsjenert på telefonen med folk jeg skal ha noe med å gjøre senere eller jeg kjenner. Men som du nevner, går man inn i en rolle når man skal selge til noen helt random, så det er noe jeg muligens kunne fått til.
Vis hele sitatet...
Ikke for A vEre gledesdreper, men jeg tror neppe du passer som en salgsperson. Du mA vEre sosial og ha selvtillit, bAde i det du selger og du som person. Men for all del, motbevis meg det, digger folk som gjOr det

(Har drevet med salg i 3 Ar, i alle avdelinger. sA jeg vet hva jeg snakker om

Trucking og hvorfor ikke kansje kjOre trikk? Tror det passer bra for deg eller som nevnt tidligere, lagerarbeid! Masse kronasjer

Lykke til!
Sist endret av kongs1; 25. september 2011 kl. 02:28.
Sitat av kongs1 Vis innlegg
Ikke for A vEre gledesdreper, men jeg tror neppe du passer som en salgsperson. Du mA vEre sosial og ha selvtillit, bAde i det du selger og du som person. Men for all del, motbevis meg det, digger folk som gjOr det

(Har drevet med salg i 3 Ar, i alle avdelinger. sA jeg vet hva jeg snakker om
Vis hele sitatet...
Haha. Du har ihvertfall nok tro på egne evner og ferdigheter, ja.

Det er vel bare et spørsmål om trening før det går greit å preike dritt med fremmede mennesker på telefon. At trådstarter har litt trøbbel med dette er vel bare enda en grunn til å ta en slik jobb; da får hun utvidet komfortsonen litt i tillegg til å tjene penger.
Sitat av Staggere Vis innlegg
Telefonsalg? Møkkajobb, men ofte få timer pr dag.

Slipper du også møte folk in real life. Alt er jo over en telefon.
Vis hele sitatet...
Syns det er værre å snakke med noen i tlf en face2face
Sitat av kongs1 Vis innlegg
Ikke for A vEre gledesdreper, men jeg tror neppe du passer som en salgsperson. Du mA vEre sosial og ha selvtillit, bAde i det du selger og du som person. Men for all del, motbevis meg det, digger folk som gjOr det

(Har drevet med salg i 3 Ar, i alle avdelinger. sA jeg vet hva jeg snakker om

Trucking og hvorfor ikke kansje kjOre trikk? Tror det passer bra for deg eller som nevnt tidligere, lagerarbeid! Masse kronasjer

Lykke til!
Vis hele sitatet...
Ikke for å være positiv, men tror kanskje jeg hadde fått det til. :P

Nei men seriøst, det er noe å vurdere, som alt det andre som har blitt foreslått her, kan ikke vite før man har prøvd noe. Og jeg har fått mange nye ideer, så takk.
Hva med vaskejobb? Eventuelt sånn dere maskiner som du kjører rundt på senteret etter stengetid som vasker gulvet. Du slipper og ha noe med folk å gjøre i det hele tatt og tror ikke du trenger førerkort for å kjøre en vaskebøtte med hjul....
Om det er noe slags industriarbeidet i nærheten som går nogenlunde bra så er det store muligheter for kvelds/helgajobb der.
hos oss har vi 6 stk som kommer på deltid for og hjelpe til av og til, andre industribedrifter rundt om kring har også helga og kveldsfolk uten erfaring som kommer for og hjelpe til med no småtteri