Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1105
Hei!
Jeg sitter med JavaFX og prøver å få et bilde til å sprette rundt istedenfor en ball. Jeg har ikke laget de orginale kodene selv (bare gjort litt endringer etc). Jeg er veldig lite flink, og burde sikkert vite dette, men inne i klassen "LeggTilBlå()" vil jeg gjerne ha et bilde istedenfor!

Slik er kodene jeg har: (de relevante)

//Denne koden ligger i en start(primaryStage)
btLeggtilBlå.setOnAction(e -> ballPane.leggtilBlå());


//Metoden som blir kalt på i koden over
public void leggtilBlå(){
Color color = new Color (0.2, 0.2, 0.8, 0.5);
getChildren().add(new Ball(30, 30, 20, color));
}

//Den metoden som gir "new Ball(30, 30, 20, color)" i metoden over
class Ball extends Circle {
private double dx = 1, dy = 1;

Ball(double x, double y, double radius, Color color) {
super(x, y, radius);
setFill(color);
}
}

Vær så snill å fortelle hvorfor posten blir slettet hvis dette er feil å skrive her, for de to siste innleggene jeg har postet om andre ting har blitt slettet, og jeg vet ikke hvorfor

Håper noen er flinke og kan hjelpe meg!


PS: Disse kodene her fungerer veldig fint, og når jeg trykker på en knapp dukker det opp en blå ball som beveger seg på skjermen

metoden LeggTilBlå()***** ikke klassen, beklager
Sist endret av 11elikri; 2. desember 2015 kl. 20:02. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg kjenner ikke til JavaFX selv, har ikke installert de nødvendige tingene til å eksperimentere, så det kan være at jeg skyter en kanonkule ut i det blinde, men jeg så litt igjennom kode fra http://www.javacodegeeks.com/2013/10...oad-image.html.

Inkluder de relevante importene om du trenger det, og forsøk med noe slikt:

Kode

public void leggtilBlå(){
   Image img = new Image("bildetditt.jpg");
   getChildren().add(new ImageView(img));
}
Funker noe så enkelt som det?
Det funket! Tusen takk