Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 956
Heyo, PC'en min er ca 3/4 år og den har hele tiden vært litt for treg i forhold til det den egentlig skal være. Det er en ASUS S200E og jeg måtte kjøpe den PC'en som hadde stått modell i butikken (siden den fikk jeg så veldig rabatt på, i og med at jeg jobbet der).

Problemet er at jeg ikke fikk tregheten fikset med én gang. Jeg var for sta med å forsvare mitt PC-valg til min Mac-venninne, som mente at alt annet enn Mac var elendig.

Problem 2 er at jeg ikke kan sende den inn på garantien lenger, siden mine gjenstander har en tendens til å hoppe inn i dører etc som jeg går forbi mens jeg bærer dem, så forsiden av skjermen har en ripe i lakken.

Spørsmålene mine er da:
1. Kan dere noen enkle triks for å gjøre PC'en enda raskere?
2. Hvor mye vil det kanskje eventuelt koste å få fikset det?

PC'en er så fin, jeg har ikke lyst på ny
Har du formatert den?
11elikri's Avatar
Trådstarter
74 8
Sitat av DfenZ Vis innlegg
Har du formatert den?
Vis hele sitatet...
Kan jeg formatere uten CD, da?
Sitat av 11elikri Vis innlegg
Kan jeg formatere uten CD, da?
Vis hele sitatet...
Du kan lage en minnepenn, http://freak.no/forum/showthread.php?t=227883
11elikri's Avatar
Trådstarter
74 8
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Men det er en W8, betyr det at jeg får W7 om jeg følger den oppskriften, siden det ikke nevnes noe om W8 der?

PS: Den er IKKE 3-4 år, men rundt 8-10 mnd, altså ca tre kvart år
Sist endret av 11elikri; 29. juli 2014 kl. 21:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av 11elikri Vis innlegg
Men det er en W8, betyr det at jeg får W7 om jeg følger den oppskriften, siden det ikke nevnes noe om W8 der?

PS: Den er IKKE 3-4 år, men rundt 8-10 mnd, altså ca tre kvart år
Vis hele sitatet...
ISO her: http://windows.microsoft.com/en-us/w...oduct-key-only
11elikri's Avatar
Trådstarter
74 8
Men jeg har jo ingen produktnøkkel eller noe, for PC'en var alt installert med W8
Sitat av 11elikri Vis innlegg
Men jeg har jo ingen produktnøkkel eller noe, for PC'en var alt installert med W8
Vis hele sitatet...
Det er vanligvis et klistremerke under PCen eller så står det vel i kontrollpanelet (har ikke windows 8)
11elikri's Avatar
Trådstarter
74 8
Sitat av Fekillix Vis innlegg
Det er vanligvis et klistremerke under PCen eller så står det vel i kontrollpanelet (har ikke windows 8)
Vis hele sitatet...
Oooh, pinlig... haha! takk skal du ha
11elikri's Avatar
Trådstarter
74 8
Men altså.. når jeg skal formatere, tar jeg bare å installerer på nytt? Så blir den nesten fin igjen? Jeg har aldri gjort det før, så har ikke lyst til å gjøre noe feil

Glem det! Jeg fant det faktisk ut
Sist endret av 11elikri; 31. juli 2014 kl. 13:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.