Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 875
Er ute etter et billig, og rimelig skjermkort. Sitter nå med et gammelt NVIDIA GeForce 8600GS. Har også et Radeon 3850HD tilgjengelig. Sliter med å spille av BluRay filmer på pcen med 8600 kortet, så det må være på tide med et nytt nå.

Jeg så på Radeon HD 4350, til bare kr 315,-
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=488480

Jeg vil regne med det er en verdig oppgradering fra enten 8600GS eller HD 3850.

Jeg har prøvd å google tester fra HD 4350 kortet, men intet hell.
Jeg ville hatt ett 3850 over et 4350 anyday, 3850 er bortimot highend, 4350 er lowend.
Hvordan sliter du med å å spille av filmer? Hvilket program bruker du til å spille de av med?
Vesen's Avatar
Trådstarter
Jeg brukte VLC, men etter litt googling på forums etc endte jeg opp med Media Player Classic. Når jeg spiller av 720p/1080p hakker bildet og lyden. Dette er med 8600 kortet. Har tenkt å prøve 3850 kortet for å se om det kan løse problemet.
Er det lenge siden du har reinstallert windows?
Vesen's Avatar
Trådstarter
Har ikke reinstallert det, noen gang. PCen er ca 2 år gammel. Har vært innom tanken på at hele pcen rett og slett er utslitt, men jeg vil ikke formatere før jeg har fått kjøpt ekstern harddisk, så jeg får flyttet over alt jeg vil ta vare på.
maskinen blir tregere etter hvert som du installerer nye programmer og bruker den ofte. så det er veldig lurt å reinstallere windows av og til. vil anbefale å gjøre det før du kjøper et nytt skjermkort. det du har skal være bra nok til HD.