Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1514
Heisann folkens!

nå er tiden inne for og bygge seg en ny pc! da den jeg har nå er 4 år gammel

jeg driver veldig mye med og lager musikk "fl studio"
, den jeg har nå som er 4 år gammel lægger som et uvær i fl studio! utrolig nok
har jeg klart meg lenge med den hehe! men nå er jeg dritt lei lægging. spilling og sånt er ikke så veldig viktig for meg, jeg spiller cs en gang i blandt!

så er det noen som vil hjelpe meg og sette i sammen en pc på komplett for meg? jeg har ikke peiling på dette! men jeg kan bygge. jeg tror jeg trenger en kraftig cpu? da fl studio drar mye av det!

jeg vil ha en kraftig pc som holder en stund fremover. jeg kan maks bruke 10.000 lapper, eller gjerne billigere hvis det er mulig! kan gjerne overklokke den også, hvis jeg sparer på det!

Tusen takk for hjelpen!
Komplett har et godt tilbud som vil passe dine behov rimelig greit: http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10394
Så lenge du ikke skal bygge den selv, og en oppgraderingspakke er utelukket, så vil denne passe ganske bra. Du kan jo fjerne mus/tastatur dersom du ikke trenger dette. Hvis du driver mye med musikk kan det være fordelaktig å legge til et lydkort også (eller kjøpe separat).

Den drar iallefall FL Studio og CS lett
Sitat av Restyle Vis innlegg
Komplett har et godt tilbud som vil passe dine behov rimelig greit: http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10394
Så lenge du ikke skal bygge den selv, og en oppgraderingspakke er utelukket, så vil denne passe ganske bra. Du kan jo fjerne mus/tastatur dersom du ikke trenger dette. Hvis du driver mye med musikk kan det være fordelaktig å legge til et lydkort også (eller kjøpe separat).

Den drar iallefall FL Studio og CS lett
Vis hele sitatet...
Takk for svar du denne skal jeg ta en titt på nå! oj fin pris også
Jeg vet ikke om du har dette, men et eksternt lydkort (som Restyle nevnte) er en god investering hvis du lager mye musikk. Med et sånt kan du koble til diverse instrumenter, et ordentlig lydanlegg, og hvis du kjøper et med MIDI-muligheter, kan du bruke maskinen din som en synthesizer og til live-bruk (selv om man gjerne har en laptop når man spiller live pga. mobilitet).
Jeg kan anbefale det lydkortet jeg bruker, M-Audio FW1814, men jeg vet at det finnes mange gode billigere alternativer, f.eks. Fast Track Pro.
takker for tipset FrostSwirl! skal nå sjekke ut disse lydkorta du linket til.

men fant ut nå at jeg kunne kjøpe en pakke pris av en kompis denne - http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=396675 jeg kunne få dette for 4000 kr!
og jeg tror jeg slår til med den pakken. er dette et godt kjøp folkens?

men så mangler jeg strømforsyner og hardisk! dvd spilleren fra den gammle maskinen kan jeg vell fortsatt bruke?
Sist endret av Hydrogen; 12. desember 2009 kl. 20:07.
Macbook/iMac med Logic Studio!
hva slags hardisk burde jeg kjøpe for og installere windows 7 på? skal ha 2 hardisker en som det bare er windows 7 på
Sitat av Hydrogen Vis innlegg
hva slags hardisk burde jeg kjøpe for og installere windows 7 på? skal ha 2 hardisker en som det bare er windows 7 på
Vis hele sitatet...
De nye F3-diskene til Samsung kommer veldig bra ut av det i tester. Jeg har en på 1GB og kan anbefale den.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
De nye F3-diskene til Samsung kommer veldig bra ut av det i tester. Jeg har en på 1GB og kan anbefale den.
Vis hele sitatet...
1TB mener du Må rette deg når du en sjelden gang skriver feil Men støtter valget fullt ut.
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Lite vits i å ha en hardisk på en terrabyte om man bare skal ha OS på den, eller hva?
Det er uansett merkverdig å kjøpe en ordinær 7200rpm disk til OS. Skal man utnytte slikt bør man ha en raptor- eller SSD-disk. Det er forsåvidt like greit å kjøpe en TB-disk å partisjonere den.