Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2902
Hei.

Tiden har nå kommet for at jeg skal kjøpe meg en såkalt Netbook.
Jeg lurer da på om hvilken Netbook som har best ytelse for 4.000kr. med en skjerm på 11,6-tommer. Jeg har overhodet ingen peiling på Netbooks.
Netbook-en må ha et stilig design og vere tynnest mulig.


På forhånd takk.
Sist endret av høyttaler; 25. november 2009 kl. 22:41.
Multicom har en jeg lurer på om jeg skal kjøpe, velg, vrak og konfigurer den som du vil ha specs'ene som er tilgjengelige

EDIT: Må legge til at den er 10.1".
Merk også at du må velge med OS om du skal ha W7 eller Ubuntu
Sist endret av Deadlock Radium; 25. november 2009 kl. 22:59.
10.1" blir dessverre for lite
Da blir vel dette den kraftisgte 11-tommeren deres, men om du har muliget for å legge til to tusen kan du kjøpe Acer Ferrari One da
Ha litt is i magen, asus Eee PC 1201N er rett rundt hjørnet. Foreslått pris er ca 500 USD.

Denne maskinen er utstyrt med dual core atom, ion chipset samt en 12" med 1366x768 oppløsning.
Det eneste som er negativt må muligens være oppløsningen på det innebygde webkameraet, som er på latterlige 0.3 MP.

sjekk foresten ut : http://www.ionnetbook.com/asus-1201-1201n.php , her er det litt mer detaljert informasjon
Takk for svar.

Acer pc-en ser flott ut. Har lett etter den rette Acer pc-en. Men det som er med Acer pc-er er at visst den har 2GB+ med RAM har den som oftest veldig dårlig prosessor, viss du ikke går opp i prisklassen.

Neonlight; vet du ca. hvor tid denne er forventet i Norge?
Den er rett rundt hjørnet, så jeg vil tippe rett før eller etter nyttår

Kan google og sjekke det da
Har googlet, men uten hell.

Pc-en ser rå ut. Gleder meg til den kommer
En liten update! ha ennå litt mer is i magen, og kjøp lettvekteren som vil blåse ALT av banen.

Modellen jeg snakker om heter asus UL30VT.
Av spesifikasjoner har du :

Intel SU7300 Core 2 Duo Processor 1.3GHz
4GB of DDR3 RAM, 2 slots, 8GB Max
500GB SATA Hard Drive (5400 RPM)
NVidia G210M Graphics with 512MB DDR3 + Intel GMA 4500MHD (Switchable VGA); Windows 7 Home Premium (64 bit) Operating System
13.3-Inch Widescreen HD LED LCD Display; Wi-Fi 802.11 bgn; Bluetooth; 0.3M Webcam

Link http://www.amazon.com/UL30Vt-X1-13-3...9&sr=8-1-fkmr1

Å velge denne maskinen har fryktelig mange fordeler, den har en CULV prosessor som er mye gjerrig på watt MEN yter fantastisk bra iforhold til atom.
Du har to grafikk kort, med denne løsningen kan du få lengre batterilevetid (produsent opplyser om 10 timer på et 4400 MAH batteri.
Og til syvende og sist så er denne prosessoren dual core, men kan overklokkes med opptil 33% ved hjelp av programvare .
kommer til norge under navent UL30VT-QXNRX. og regner med den kommer til å ligge rundt 5999 med 2 års garanti og win 7 pro.
Siklet på UL30vt en stund, men vet du når den kommer til Norge, "Neonlight"? Finner ikke noe da jeg søker på nettet..
Sist endret av WenZor; 3. desember 2009 kl. 19:23.
Neonlight: Sier du at jeg bør gå for UL30vt, istede for 1201N?
Ser at UL30vt ikke har like sterk cpu som 1201N. Har dette noe å si?

Tror ikke jeg går for HP, da jeg har hørt mye om at de fort blir ødelagt.
Wenzor: Den kommer nok ikke før over jul. Amazon har enerett på den frem til januar tror jeg.
Den finnes på produktlistene til hattelco, så den kommer til landet, og pris er ca 7999.

Høytaler: ET STORT JA!
Les posten over som jeg skrev. 1201N har ingenting å stille opp med (utenom kanskje pris)
Sitat av Neonlight Vis innlegg
Wenzor: Den kommer nok ikke før over jul. Amazon har enerett på den frem til januar tror jeg.
Den finnes på produktlistene til hattelco, så den kommer til landet, og pris er ca 7999.
Vis hele sitatet...

Takk for svar!

Fant den ikke på "hattelco" jeg, da. Men har du sett det, så får vi håpe du har rett.. denne har jeg utrolig lyst på!!
▼ ... noen uker senere ... ▼
[quote=Neonlight;1570570]Wenzor: Den kommer nok ikke før over jul. Amazon har enerett på den frem til januar tror jeg.
Den finnes på produktlistene til hattelco, så den kommer til landet, og pris er ca 7999.

UL30VT høres fantastisk bra ut. Hadde akkurat bestemt meg for UL30A, som jo også er en utmerket laptop - men fordelene man har med dedikert grafikkort er jo mange!

Du skriver at pris vil ligge på ca 7999,- , er du sikker på det? Jeg så på komplett.no (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=574442) at den her vil koste litt i underkant av 6300,- Er dette bare en måte å lokke kunder til å bestille, tror du?
Høres jo vel utrolig ut, men koster den som komplett sier, går jeg for VT'en - hvis ikke, A'en.
Jeg så også at den hadde noe lavere mAH enn A-versjonen, men, kjøres VT'en på den integrerte grafikken, har du da noe forslag på hvor mange timer man vil få?

Og helt til slutt, utifra alle youtube-videoene jeg har sett, virker det bare som om man får den i svart alu. Kommer den i hvit også?

Jeah, det var mange spørsmål om en PC som ikke har kommet ennå, men det virket som om du hadde litt peiling, så
Husk, kjøper du fra utlandet får du sannsynligvis ikke norsk tastatur (dvs. æøå)
Nei, det vet jeg.
Men kommer det jeg lurte på mtp. pris, var om den med norsk import (altså med æøå) kommer på 7999 eller 6300.

Ble sykt usikker, as! Jeg skal jo kjøpe en rimelig heftig stasjonær også (2,66 intel Quad, 1TB 7200, Radeon HD 4850, 4gig RAM mm), så om jeg går for A'en eller VT'en - vel, det er et vanskelig valg!
Sitat av okols Vis innlegg
Nei, det vet jeg.
Men kommer det jeg lurte på mtp. pris, var om den med norsk import (altså med æøå) kommer på 7999 eller 6300.

Ble sykt usikker, as! Jeg skal jo kjøpe en rimelig heftig stasjonær også (2,66 intel Quad, 1TB 7200, Radeon HD 4850, 4gig RAM mm), så om jeg går for A'en eller VT'en - vel, det er et vanskelig valg!
Vis hele sitatet...
Det der er ikke en heftig stasjonær, det er en helt ordinær stasjonærmaskin for Ola Nordmann.

Uansett, å kjøpe en netbook med bra "ytelse" blir som å kjøpe en hest som ikke kan løpe, det er mot hensikten.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Det der er ikke en heftig stasjonær, det er en helt ordinær stasjonærmaskin for Ola Nordmann.

Uansett, å kjøpe en netbook med bra "ytelse" blir som å kjøpe en hest som ikke kan løpe, det er mot hensikten.
Vis hele sitatet...
Nja, det vil jeg ikke si. Den kommer på rundt 5500 spenn (eksl GFX, får kortet av en kompis) , og får mer ram etterhvert. Hovedkortet er ASUS P7P55D P55 S-1156 ATX. I5 CPU. Du får jo seff MYE bedre, men jeg vil ikke si den er helt Ola Nordmann

Anyways, ASUS UL30A/VT er jo ikke for en netbook å regne. Jeg tenker mest på om grafikken på datan generelt blir bedre med dedikert grafikk (bedre visning av film, muligheter for PS og lettere spill), om det er verdt det.

Skal jo tross alt bruke bruke datan omtrent utelukkende til skolebruk. Dvs, Octave og internett.

Hva tror du?