Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3976
Noen tanker om å invistere i norwegian?

Er det lite sannsynlig at akjene vil gå opp til samme nivå som før corona?
Lite sannsynlig. Det er trykket opp plenty flere aksjer siden den gang.
Sist endret av sudo; 31. mai 2021 kl. 23:56. Grunn: Endret fra «Absolutt ikke» til «Lite sannsynlig»
Dersom du lurer på om aksjen vil prises tilvarende som før corona bør du se på markedsverdien til selskapet og ikke prisen per akjse (aksjepris x antall aksjer) Slik sudo over meg påpeker er aksjen veldig utvannet siden den gang, så aksjeprisen vil nok ikke bli den samme, dog kan markedsverdien fort bli det.

Personlig hadde jeg holdt meg unna av denne. Mener å husket at selskapet selv har sagt at mye av gjelden fortsatt skal konverteres til aksjer. Så selv om bedriften går bra fremover skal du ikke se bort i fra tapte penger pågrunn av utvanning av aksjer.
Noen andre aksjer som kan vær verdt å investere i?)
Sitat av sonofsam1 Vis innlegg
Noen andre aksjer som kan vær verdt å investere i?)
Vis hele sitatet...
Flyr
Sist endret av Polkos; 1. juni 2021 kl. 02:42.
Sitat av sonofsam1 Vis innlegg
Noen andre aksjer som kan vær verdt å investere i?)
Vis hele sitatet...
Det finnes en annen tråd her med mange tips, selv har jeg hatt god avkastning i Nordic semiconductor, atea, yara og napatech de siste 12 månedene.

Treningssentere som Sats vil nok få en grei oppsving det neste året (men her er mye av oppsiden allerede priset inn).

Med en gang verden åpner opp vil selskaper som leverer opplevelser og varer/tjenester relatert til reise oppleve ganske stor økning i omsetning.
Tek-aksjer som feks kahoot vil muligens oppleve et fall når verden skal ut i frisk luft igjen.
Axcator. John Fredriksen har nettopp ryddet opp i styret og kjøpt seg ytterligere opp. Når det åpnes opp vil denne gå som en kule.
På lang sikt skal Norwegian opp et godt stykke, de har for sterk merkevare til at nykommere som FLYR skal ta over.
På kort sikt vil det være store svingninger i aksjen, flere av investorene som kjøpte seg inn på 6.5 kr kommer til å sikre gevinst i tillegg til at det kommer flere aksjer på markedet etterhvert.

Men jeg har selv kjøpt med inn til en grei pris, og kommer nok til å kjøpe mer.
Norwegian er pr nå mer verdt enn de noen gang har vært. IKKE kjøp.
Se heller på f.eks Petronor som faktisk tjener penger.
Eller Thin Film Electronics om du liker høyrisiko, jeg sitter tungt lastet i begge, thin kan bli gull, men den kan også gå til null. Spennende aksje er det i alle fall.