Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 3417
har folk brukt mer amfetamin grunnet mangel av 420?
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg debuterte på heroin under hasjtørken. Rust meg ca 20 ganger på det. 1 mnd siden sist nå heldigvis
Anonym bruker
"Klein Jette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja for da varer hasjen lengre før man går tom siden man fort går flere timer uten å ha lyst å røyke
Psyaktrien ble fort fylt opp når tørka virkelig slo inn.
Anonym bruker
"Underernært Tunge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Begynte dog å eksperimentere med mikrodosering av psykedelika i etterkant som følge av coronatørken da jeg trengte den meditative effekten i livet mitt som fjodde ga
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Like interessant som økt bruk av andre, hardere eller mer skadelige stoffer, er vel også hva det gjør med de som fortsetter å bruke.
Facer de et vanskeligere marked? Foretar de av dem med dårligere råd - flere risikable handlinger? bruker de mer tid på å stresse, bruker de mer penger og tid totalt. Svaret på mange av disse spørsmålene er for meg tydelige ja, med noen forbehold.
Det er en egen mekanisme i det her, at en mer desperat og vanskelig situasjon, bærer med seg tilleggseffekter
ved siden av rusbruken som gjør totalbildet mer ille eller vanskelig.
Sitat av 420filosof Vis innlegg
Psyaktrien ble fort fylt opp når tørka virkelig slo inn.
Vis hele sitatet...
Er dette noe du antar eller har du det fra et sted? Hadde vært interessant å lese om
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Ikke opplevd tørke på thc produktet, men opplevd kraftig pris økning på småsalg, men de som selger rapporterer om dyrere innkjø (noe jeg ikke kan bekrfte)

Sitter noen å tar stor risiko eller selger ut bufferen sin og tjener stort.

Har lest de beslaglegge mer og hyppigere amf og xtc.

Disse kan jo produseres lokalt eller nærmere Norge enn hasj som regel. Polen vs Marokko.

Vil tro politiet har større ressurser til å ta innlands stoff nå. Aner ikke men ville tro det siden det skjer mindre internasjonalt...
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Flere av mine dealere gikk over til å pushe coke istedenfor ettersom tilgangen på det var urørt.. so much police effort in the name of harm reduction.. >.<
Ja, inkludert meg selv. Det ble manko på dolcontin og hasj noe som førte til mye speeding i miljøet.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Det er nok en liten gruppe som kan erstatte hva som helst med hva som helst, fyll inn din kategori her.
Hvordan dagrøykere tenker, som hovedsaklig var stonere, når de går over til speed eller benzo, lurer jeg virkelig på.
Hvis jeg vil være stein og lat på kveldene, hadde det ikke hjulpet meg noe særlig å ha benzo eller speed tilgjengelig
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Hvordan dagrøykere tenker, som hovedsaklig var stonere, når de går over til speed eller benzo, lurer jeg virkelig på.
Vis hele sitatet...
Det lurer jeg også på.

Har lagt merke til at folk skraper piper og bonger for trekk, økte forespørsler ifra randoms om produkt og stoners som drikker alkohol for å sove.
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Det er nok en liten gruppe som kan erstatte hva som helst med hva som helst, fyll inn din kategori her.
Hvordan dagrøykere tenker, som hovedsaklig var stonere, når de går over til speed eller benzo, lurer jeg virkelig på.
Hvis jeg vil være stein og lat på kveldene, hadde det ikke hjulpet meg noe særlig å ha benzo eller speed tilgjengelig
Vis hele sitatet...
De som har gått over til andre stoffer enn cannabisprodukter gjør det fordi målet deres har vært å rømme fra vonde følelser og amf og benzo oppnår lett samme mål. Da trenger de ikke bli steine for da har dem rømt fra deres vonde følelser på en annen måte.
Sitat av Door145 Vis innlegg
Er dette noe du antar eller har du det fra et sted? Hadde vært interessant å lese om
Vis hele sitatet...
Antar ikke. Kjenner mennesker i mange yrker.
Anonym bruker
"Fiendtlig Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sniffa konstant i et par mnder når tørka kom, men etter mange fæle nedturer å masse paranoia angående folk og min egen familie klarte jeg ikke mer, alt annet var bedre enn det der. RENT HELVETTE
Anonym bruker
"Viss Brisling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Amfetaminen har en jevnt høy kvalitet på gata i midt norge og går for samme lave pris som før corona. Det er snedig hvordan prisen på hasj doblet mens amfetamin holdt seg billig..

Mekanismene bak dette kan være så mangt. Uansett så er ikke amfetamin ett alternativ til hasj for de som benytter det medisinsk.
Anonym bruker
"Nervøs Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av 420filosof Vis innlegg
Psyaktrien ble fort fylt opp når tørka virkelig slo inn.
Vis hele sitatet...
Jeg etterlyser også en kilde på dette.

Jobber i akuttpsykiatri på østlandet, og vi merket en betydelig nedgang i innleggelser i forbindelse med korona. Også for problemer som har med rus å gjøre.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg etterlyser også en kilde på dette.

Jobber i akuttpsykiatri på østlandet, og vi merket en betydelig nedgang i innleggelser i forbindelse med korona. Også for problemer som har med rus å gjøre.
Vis hele sitatet...
Selv har jeg unngått kontakt med helsevesenet siden pandemien slo til i Norge.

Det er nok dessverre mange som kvier seg for å ta kontakt med hjelpeapparat nå grunnet frykt for smitte.
Flere som holder seg innendørs.
Store mørketall.

Psykiatrien kan risikere et stort etterslep etter pandemien.
R.i.p 23.04.2021
Lit ironisk og veldig trist og se at ungdommen som trudde at hasjrøyking var helt uskyldig og ikke førte med seg negative sider eller avhengighet,.så kjører dem på med heroin og amfetamin og andre harde stoffer når dem ikke får tak i den uskyldige hasjen sin.
Sist endret av Tarm; 12. september 2020 kl. 12:02.
Sitat av Tarm Vis innlegg
Lit ironisk og veldig trist og se at ungdommen som trudde at hasjrøyking var helt uskyldig og ikke førte med seg negative sider eller avhengighet,.så kjører dem på med heroin og amfetamin og andre harde stoffer når dem ikke får tak i den uskyldige hasjen sin.
Vis hele sitatet...
Oi, her hopper du til en drastisk og lite gjennomtenkt konklusjon.
Ganske trist å se...

Litt som å lese et spekulativt VG-oppslag fra 90-tallet.

Folk som vil ruse seg finner alltid noe å ruse seg på.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Tarm Vis innlegg
Lit ironisk og veldig trist og se at ungdommen som trudde at hasjrøyking var helt uskyldig og ikke førte med seg negative sider eller avhengighet,.så kjører dem på med heroin og amfetamin og andre harde stoffer når dem ikke får tak i den uskyldige hasjen sin.
Vis hele sitatet...
Som Pseudovitenskap nevner lengre opp her vil jeg også presisere skillet mellom rekreasjonelle brukere og de som bruker rus for å unnslippe vonde tanker.
Jeg var veldig vokal i flere tråder der folk snakka om hvor "vanskelig" de hadde det uten tilgang på cannabisprodukter.

Jeg og mine bekjente tok hele perioden som en pålagt rusfri ferie, jeg besøkte familie i sommer og hadde det ganske hyggelig.

Jeg er jo "voksen" nå i midten av tredveårene, og jeg oppdaget cannabis som 14-åring. Da er det en smule komisk å lese tråder om folk som har røyka "et par måneder i strekk" og "sliter som faen", jeg tror den lengste perioden noen flexa med var et år eller to som cannabisbruker?

Nå får man jo også litt bias i og med at vi hører alle historiene fra de værste her inne og i media, for jeg er ganske sikker på at mange andre også bare bet det i seg og tok en pause fra illegale stoffer.

Poenget mitt er: Cannabis kunne sluttet å eksistere i vårt univers og folk med disse problemene hadde søkt andre rusmidler.
Med DET i tankene så synes jeg absolutt det er bedre at de blir steine enn å bruke stimulanter eller overbruke alkohol.
Heads up: det er mye weed/hasj innenlands på deep web, så slipper dere å bruke piller
Sist endret av Bulldozer; 12. september 2020 kl. 13:47.
Sitat av 420filosof Vis innlegg
Antar ikke. Kjenner mennesker i mange yrker.
Vis hele sitatet...
Hva tror dere at dette kommer av? Folk som ikke takler å være edru, abstinens, eller psykiske problemer som kommer til overflaten etter endt bruk?
Alle?
Sitat av Tarm Vis innlegg
Lit ironisk og veldig trist og se at ungdommen som trudde at hasjrøyking var helt uskyldig og ikke førte med seg negative sider eller avhengighet,.så kjører dem på med heroin og amfetamin og andre harde stoffer når dem ikke får tak i den uskyldige hasjen sin.
Vis hele sitatet...
Tenker fortsatt at det er ganske uskyldig med hasj kontra hero og amf. Har vel 10 år med kronisk røyking og noen sammenhengende toleranse pauser i perioder. Skal ikke si at dette er et godt eksempel på et sunt forholdt til rus eller noe, men jeg tror det er en fordel å huske at selv om man har funnet ut at hasj ikke er så farlig som man først trodde, betyr ikke det at resten av rusmidlene er like harmløse.

Ble tilbudt ALT når det begynte å bli problemer med hasjen, men her er det viktig å være veldig tydelig med en gang, om og om igjen. Konsekvent. Nøler du, så starter masing og manipulasjon, beskrivelse av hvor deilig det er, og argumentasjon om hvor billig det er i forhold til cannabis osv osv med uskyldiggjøring.

Avhengighet går på spesifikke ting, og man trenger ikke å blir generelt rusavhengig av å røyke, samme faen hvor tett man røyker er det bare å huske at det kan være litt jævlig med søvn og svette de første dagene, så er det over. Om man ikke takler dette og derfor tyr til sterkere rusmidler legger man opp løpet for deg selv, og man kan da ikke lenger skylde på cannabis. Jeg har følt på at det kan være jævlig å slutte, men har aldri vurdert piller som erstatning(som de fleste begynner med).

Det er faktisk ikke værre enn det å ikke bli avhengig av amfetaminsøppeldopetdeluxe og andre ting. Det å være for mye rundt folk på søpplepiller som rivo og xanor, samt amf. Knasking av blandings poser med noe krystaller, blåvalium, og flak av ukjent opprinnelse mens de klager og klager og KLAAAGER over at det var for dyrt og ikke funker det gjør at jeg forstår at dette... Har IKKE noe med cannabis å gjøre...

For meg høres det ut som en slapp påstand fra en som hoppa alt for fort til sterkere stoffer og sitter med ett behov for å heve seg over hasjrøykere.
Sist endret av knert1; 12. september 2020 kl. 15:24.
Anonym bruker
"Bitter Kirkegrim"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
har selv vært mye mer borti annet med tørke og stive priser. bruker cannabis for selvmedisinering og har 'måttet' tydd til annet for å komme meg gjennom dagene. er psykisk sykdom som jeg prøver å dempe. (ja jeg vet, dum teknikk.)
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei. Ingen stonere i min krets hadde noen problemer med en måneds avbrekk. Amf er ikke akkurat et særlig godt substitutt for røykings, med mindre man er helt desperat for et avbrekk fra virkeligheten. Om man stresser såpass med å avstå fra cannabis en stund vil jeg hevde at man egentlig har et rusproblem som bør tas tak i, spesielt om det blir så vanskelig at man bytter til tyngre stoff. Slippery slope.
Dodecha:
Enig med deg. Oppdaget selv canna i '96, og har hatt flere lange perioder med STORT inntak uten noe nedtrapping eller andre bevisste avslutninger. De første dagene har det gjerne vært litt uvant, men siden jeg er blessed med et sovehjerte av gull har det aldri vært noe reelt problem.

Understreker at jeg kun sikter til bruk av cannabis!
Sitat av 420filosof Vis innlegg
Psyaktrien ble fort fylt opp når tørka virkelig slo inn.
Vis hele sitatet...
Merkelig, folk som jobber i psykiatrien sier det motsatte, og jeg har lest det samme om somtikken, at det er færre som har oppsøkt helsevesenet etter corona.

Har du noen kilder på det du sier her?
Anonym bruker
"Ulykkelig Blåkveite"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg debuterte på heroin under hasjtørken. Rust meg ca 20 ganger på det. 1 mnd siden sist nå heldigvis
Vis hele sitatet...
Shiiii, jeg aksepterte litt dyre priser og vurdere 76% ish å kjøpe oxy,rivo eller kodein. Hero hadde jeg aldri prøvd dog er de pillene nevnt teknisk sett hero men eneste "rusmiddelet(ment for nikotin" jeg bruker nå er nikotin og THC only.
VG skrev vel nettop en artikkel om økt beslag av Amfetamin og MDMA men mindre beslag av hasj
Sitat av FrigOffRandy Vis innlegg
har folk brukt mer amfetamin grunnet mangel av 420?
Vis hele sitatet...
Ganske kort svar. Men det er Ja, Som faen har folk brukt mer amfetamin. Til å med pluggen min som bare solgte hasj, nå selger han kun benzo og amf.
Anonym bruker
"Villig Griff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Men er det virkelig tørke på cannabis nå lenger? Jeg bruker riktignok bare grønt da, men det er alltid lett å få tak i.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men er det virkelig tørke på cannabis nå lenger? Jeg bruker riktignok bare grønt da, men det er alltid lett å få tak i.
Vis hele sitatet...
de bare utnytter prisene
Koser meg på det jeg finner av ting og tang som selges til en helt ok pris.
Fint å ha en bra unnskyldning for å bli rusmisbruker! Sånn ovenfor seg selv liksom. Passet sykt bra.

edit:1337 innlegg
Sist endret av TrippyKing; 13. september 2020 kl. 23:52.