Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2504
Hei, skal begynne på år 2 av en integrert master ved UiB og har et spørsmål angående studiestart. Det har seg sånn at jeg har en sommerjobb der dagslønnnen er helt vanvittig og jeg ønsker å usette studiestart til midten av september (lese meg opp på det jeg går glipp av senere.)

Som regel er det avkrysning på liste der vi krysser av selv første forelesning for å beholde studieplassen, planen er at en venn gjør dette for meg men hvis ikke det skulle gå, kan jeg da gå til legen og få en legeerklæring på sykdom og bruke den som begrunnelse på at jeg var borte?
Har fått en venn selv til og krysse av for meg, og det gikk helt fint. Var også en gang jeg kom forsent til første forelesning, de hadde fjernet listen slik at jeg ikke fikk krysset meg selv av. Dro til studieseksjonen etter forelesning, og de ordnet det for meg. Meg bekjent er ikke dette så strengt. Kanskje det til og med holder med at du sender mail til studieveileder, og forklarer det som det er, tror det lar seg gjøre!
Ja, det her er nok ikke noe å stresse med når du er så langt inn i studieløpet. Det er mer for å passe på at alle som takket ja første året skal møte opp, så dem på venteliste skal få en mulighet osv tenker jeg. Får ikke kompisen din krysset deg av så, så ringer du skolen om du ikke får møtt opp sjæl.
Okei, takk for svar!