Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  36 7466
Jeg har vært tidligere rusmisbruker, hoved dopet mitt var speed (amfetamin) litt meth en gang iblandt når jeg følte for å være gira.

men lista over dop jeg brukte å ta.
-Hashish
- Exctasy ( syreknips, osv..)
-Amfetamin
-Methamfetamin
- (cocain, men dette var blanda i amfen(for å få meg avhengig...) )

Gikk på ren amfetamin i over ett år i strekk. Veide 35-40kg når jeg slutta..
Brukte 2-5g om dagen, aldri skutt. BARE sniffa eller droppa, favoritten var å droppe

Er altså kommet til det punktet hvor jeg har mistet all kontakt med vennene mine, har sluttet på skolen, ingen jobb, å hverdagen virker bare meningsløs.. Krangler mye med familie pga jeg bruker alle mine penger på noe nytt jeg er starta med som har erstatta rusen de siste 4mnd.. Poker, begynte først å kjøpe poker chips til zynga poker før jeg kom opp med ideen til Online nett poker for Ca 3 uker siden. Å jeg har diagnosen paranoid Schizofreni, så jeg vet at det å ruse meg på hasj eller amfetamin er en dårlig ide ( får automatiske rus utløste psykoser) men savner rusen noe så inni helvette at det ikke kunne vært nokk, poker gir meg ikke det f eks amfetamin ga meg. Eller hasjen for den saks skyld. Så jeg vet ikke om jeg bare skal fortsette med poker på nett, eller begynne å ruse meg igjenn... Har også vært innlagt opptil flere ganger pga psykoser. Men er det noen spørsmål som er uklare her så er det bare å spørre.

Kan også tilføye at jeg går på medisiner etter et hav av amfetamin psykoser.

Tar alle svar/innspill/spørsmål med glede! dette er en tråd jeg håper blir aktiv..
ta deg en runk
Trådstarter
Sitat av Sunny-Den-Lille Vis innlegg
ta deg en runk
Vis hele sitatet...
Jeg å min høyre er allerede gift ;-)
Helt egentlig
Blastabel's Avatar
slutt å ta snarveier, enkelt og greit

til syvende og sist er det akkurat du som bestemmer hva du gir etter for.
jeg ville holdt meg til å kunne ta en spliff når dagen var omme, da har man noe å se frem til.
finne en hobby; f.eks: tegning, instrument, bøker. tar fokuset vekk fra fristelsen(e).

vanskelig i starten, men blir lettere for hver dag
Trådstarter
Er lenge siden jeg har ruset meg nå... Må evt ha Nobligan 100-200mg før jeg skal røyke hvis dette skal dempe noian/psykosen jeg evt vil få, er 100% garantert en av delene. Så derfor har jeg en 'frykt' for å ruse meg, men savner den fremdeles noe sinnsykt! har også gode kontakter så digge varer kan skaffes.. ren mdma, ordentlig sorting(hasj) osvosv.. så ingen problemer med pengene eller kontaktene.. eneste problemet mitt er diagnosen å psykosene/noian. Noen andre innspill her?
usertitle import
bleh's Avatar
Sitat av freaktz Vis innlegg
Er lenge siden jeg har ruset meg nå... Må evt ha Nobligan 100-200mg før jeg skal røyke hvis dette skal dempe noian/psykosen jeg evt vil få, er 100% garantert en av delene. Så derfor har jeg en 'frykt' for å ruse meg, men savner den fremdeles noe sinnsykt! har også gode kontakter så digge varer kan skaffes.. ren mdma, ordentlig sorting(hasj) osvosv.. så ingen problemer med pengene eller kontaktene.. eneste problemet mitt er diagnosen å psykosene/noian. Noen andre innspill her?
Vis hele sitatet...
Så det er lenge siden? Hvor lenge da, en uke ca?
http://freak.no/forum/showthread.php?t=265801 eller rivotriltråden din f.eks?

Og hvem ville blandet kokain (800-1600,- gr) i amfetamin (200-600,- gr) for å "få deg avhengig"? Ingen. Amf klarer forøvrig å hooke deg alene.

Syreknips..

Nei, jeg vet ikke om du troller eller hva. Vanskelig å forstå seg på dette.
Trådstarter
Sitat av bleh Vis innlegg
Så det er lenge siden? Hvor lenge da, en uke ca?
http://freak.no/forum/showthread.php?t=265801 eller rivotriltråden din f.eks?

Og hvem ville blandet kokain (800-1600,- gr) i amfetamin (200-600,- gr) for å "få deg avhengig"? Ingen. Amf klarer forøvrig å hooke deg alene.

Syreknips..

Nei, jeg vet ikke om du troller eller hva. Vanskelig å forstå seg på dette.
Vis hele sitatet...
Det jeg kan si som mitt inntrykk ang det at han blandet cola med amfen, var at han tenkte veldig langsiktig for å få meg avhengig ( han gjorde bare dette i starten.) Tror ikke det var mye cola, men den var ren. men ja amf klarer det, men han ville ha meg hooked fort av obvious reasons.. men ja Tilbake til syreknips, For de som ikke skjønner begrepet knips så er dette exctasy blandet med syre i. Det er pillen som blir kaldt ''mystery''. Utrolig rus, men noe jeg fraråder de fleste, Som f eks dobbel rollex(dette er også exctasy blandet med syre.)

Noen flere spørsmål? svarer gjerne på det meste ang meg å min rus historikk.

Å nei, denne tråden er 120% serigøs, ingen troll her. Hadde ikke giddet å bruke tid på det, Men jeg regner ikke piller som rus slik som hasj/amf/meth, siden jeg trenger benzo pga psykoser. Håper du forstår hva jeg mener.

sluttet med jevnlig rus for et og et halvt år siden. har røyka hasj i ny og ne, men ikke på 4mnd siden minst nå. Noen andre innspill til tråden? eller spørsmål?
Sist endret av freaktz; 8. mars 2014 kl. 02:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av bleh Vis innlegg
Så det er lenge siden? Hvor lenge da, en uke ca?
http://freak.no/forum/showthread.php?t=265801 eller rivotriltråden din f.eks?

Og hvem ville blandet kokain (800-1600,- gr) i amfetamin (200-600,- gr) for å "få deg avhengig"? Ingen. Amf klarer forøvrig å hooke deg alene.

Syreknips..

Nei, jeg vet ikke om du troller eller hva. Vanskelig å forstå seg på dette.
Vis hele sitatet...
Tenkte det samme.
Nobli hjelper forresten ikke det grann mot angst.
35-40kg? Du veit ikke? Er du 140cm høy?
Amf, meth i blandt..?
Sist endret av enanthate; 8. mars 2014 kl. 03:09.
Trådstarter
Sitat av enanthate Vis innlegg
Tenkte det samme.
Nobli hjelper forresten ikke det grann mot angst.
35-40kg? Du veit ikke? Er du 140cm høy?
Amf, meth i blandt..?
Vis hele sitatet...
Nobligan hjelper mot min angst når jeg skal røyke vertfall, kan være effekten av at jeg tror så sterkt på dette (???????) nei, 180cm Ca, men jeg spiste nesten ingenting, eneste jeg levde på det året var noen sjokolader i uka.. var så utkjørt på slutten at jeg klarte nesten ingenting, både psykisk å fysisk. Men ja, meth en gang iblant når jeg ville bli skikkelig gira ( angrer sterkt på dette i ettertid )
Ser div. hobbyer er nevnt før.
Du kan f.eks begynne å trene, det gjør at du må legge om til en sunn livsstil.
Det vil få deg til å føle deg bra da det frigjør dopamin og endorfiner.
Du får også en god mestringsfølelse og det er noe du kan se frem til i hverdagen.
Trådstarter
Som jeg nevnte i min første post i denne tråden så er rusen byttet ut med poker. Har også begynt å ruse meg på tabletter. Må innrømme at jeg er blitt glad i poker + tabletter, da blir jeg en racer i poker, men uten tabletter taper jeg bare.. -.-'' aner ikke hvorfor! hvis det er noen som har noen teorier så er jeg VELDIG åpne for de! men nå tar jeg kveld ettersom jeg ser skrått å klarer å bare holde ett øye åpent. Natta alle freaks derute!
Sitat av freaktz Vis innlegg
Jeg har vært tidligere rusmisbruker, hoved dopet mitt var speed (amfetamin) litt meth en gang iblandt når jeg følte for å være gira.

men lista over dop jeg brukte å ta.
-Hashish
- Exctasy ( syreknips, osv..)
-Amfetamin
-Methamfetamin
- (cocain, men dette var blanda i amfen(for å få meg avhengig...) )

Gikk på ren amfetamin i over ett år i strekk. Veide 35-40kg når jeg slutta..
Brukte 2-5g om dagen, aldri skutt. BARE sniffa eller droppa, favoritten var å droppe

Er altså kommet til det punktet hvor jeg har mistet all kontakt med vennene mine, har sluttet på skolen, ingen jobb, å hverdagen virker bare meningsløs.. Krangler mye med familie pga jeg bruker alle mine penger på noe nytt jeg er starta med som har erstatta rusen de siste 4mnd.. Poker, begynte først å kjøpe poker chips til zynga poker før jeg kom opp med ideen til Online nett poker for Ca 3 uker siden. Å jeg har diagnosen paranoid Schizofreni, så jeg vet at det å ruse meg på hasj eller amfetamin er en dårlig ide ( får automatiske rus utløste psykoser) men savner rusen noe så inni helvette at det ikke kunne vært nokk, poker gir meg ikke det f eks amfetamin ga meg. Eller hasjen for den saks skyld. Så jeg vet ikke om jeg bare skal fortsette med poker på nett, eller begynne å ruse meg igjenn... Har også vært innlagt opptil flere ganger pga psykoser. Men er det noen spørsmål som er uklare her så er det bare å spørre.

Kan også tilføye at jeg går på medisiner etter et hav av amfetamin psykoser.

Tar alle svar/innspill/spørsmål med glede! dette er en tråd jeg håper blir aktiv..
Vis hele sitatet...
Svaret på spørsmålet ditt er enkelt. Du spør: savner rusen, what to do?
Beste svaret: Ta et valg.
Sitat av zhpongl Vis innlegg
Svaret på spørsmålet ditt er enkelt. Du spør: savner rusen, what to do?
Beste svaret: Ta et valg.
Vis hele sitatet...
Helt enig, du MÅ ta ett valg! Det er enten eller....

Du må få annet å tenke på og da er det f.eks jobb,hobby,trening som gjelder.. du aner ikke hvor mye dette kan hjelpe deg til å begynne å se fremover.. ett liv med stadig jakt etter rus er ett helvete og ett liv du selv vet godt ikke noe særlig.. vil du virkelig endre ditt liv... do it!
Sitat av thundercat Vis innlegg
Helt enig, du MÅ ta ett valg! Det er enten eller....
Vis hele sitatet...
TS har jo tatt et valg. Han ruser seg ikke lengre.
Han har valgt bort rusen, men er inne i en periode hvor det er ekstra tungt og fristende, og istedetfor å gi etter så går han her og spør etter tips. Og det er jo knallbra!

Poker gir deg vel et kick, adrenalin-ish, og det er sikkert derfor det fungerte som substitutt. Har du tenkt på ekstremsport av noe slag? Noe som bryter fra hverdagen? Jeg tenker at alt fra skrekkfilmer og hele veien til fallskjermhopping, klatring og seiling er ting som gjør at man føler man har oppnådd noe i løpet av dagen.

Når man får "phew"-følelsen av å legge seg ned i sengen så føles ikke hverdagen så kjedelig. Trening er en viktig bidragsyter til den følelsen også.

Ingenting slår følelsen av å holde på med et prosjekt heller. Noe man ser fremgang i. Noe du synes er fett? Prøv å lag det! Google det du vil ha og DIY.
Utrolig mye man kan få til med litt håndverk og ting man an lære på nettet

Du kan ikke gå tilbake til rusen, det vet du, det kommer til å ødelegge deg. Igjen. Psykisk og fysisk. Ikke gjør det, prøv noe nytt :-)
Se nå hva det gjør med deg mann.

Du kan velge mellom å ødelegge livet ditt eller ikke. At folk ikke slutter når alt VIRKELIG går til helvete er meg enda en gåte.

Livet ditt kommer til å være helt forjævlig og du kommer aldri til å gjøre annet enn å angre på valget du tar hver jævla dag du ruser deg. Skjerp deg, søk hjelp, og for guds skyld - kjør deg heller på ræv med zynga poker enn å ruse i stykker hodet ditt.
Stikk i svømmehallen og utfordre deg selv med triks og flips fra store høyder. Gir et slags rush det og, men du trenger ikke være like trent som andre sportsgrener krever.
Begynn med trening. Få en PT til sette et opp greit program å til å begynne med.
Trådstarter
Sitat av DoctorGreen Vis innlegg
TS har jo tatt et valg. Han ruser seg ikke lengre.
Han har valgt bort rusen, men er inne i en periode hvor det er ekstra tungt og fristende, og istedetfor å gi etter så går han her og spør etter tips. Og det er jo knallbra!

Poker gir deg vel et kick, adrenalin-ish, og det er sikkert derfor det fungerte som substitutt. Har du tenkt på ekstremsport av noe slag? Noe som bryter fra hverdagen? Jeg tenker at alt fra skrekkfilmer og hele veien til fallskjermhopping, klatring og seiling er ting som gjør at man føler man har oppnådd noe i løpet av dagen.

Når man får "phew"-følelsen av å legge seg ned i sengen så føles ikke hverdagen så kjedelig. Trening er en viktig bidragsyter til den følelsen også.

Ingenting slår følelsen av å holde på med et prosjekt heller. Noe man ser fremgang i. Noe du synes er fett? Prøv å lag det! Google det du vil ha og DIY.
Utrolig mye man kan få til med litt håndverk og ting man an lære på nettet

Du kan ikke gå tilbake til rusen, det vet du, det kommer til å ødelegge deg. Igjen. Psykisk og fysisk. Ikke gjør det, prøv noe nytt :-)
Vis hele sitatet...
Leser det du sier her godt. Å du har helt rett! å gå tilbake til rusen vil ødelegge meg pånytt. Hjernen min har brukt en god stund på å gå tilbake til delvis der den var, å jeg vil gjerne beholde den slik, betale for å bli innlagt pga dop etc. Er ikke verdt det! Jeg holder meg til poker å tabbletter! Takker for svar, noen andre innspill her hva jeg kan finne på for å erstatte rusen med noe annet?
Upolitisk korrekt
Olympic's Avatar
Du bytter nå rusavhengigheten mot en annen ganske skadelig form for avhengighet. Spilleavhengighet er ikke til å leke med, og det at du blander det med diverse tabletter tror jeg ikke gjør det bedre. Anbefaler deg virkelig å begynne å trene. Er det noen fag du likte eller var flink i på skolen? Prøv å sett deg mer inn i det, kanskje du kan begynne å studere.
Trådstarter
Ja vet at avhengigheten av piller er mye verre, men den er trossalt bedre enn å være avhengig av amf/meth, det er nå min mening å personlige erfaring. Men sluttet på skolen pga fravær. Prøvd ut det å trene, jeg ga opp, men jeg foretrekker å tjene penger på nettet framfor store muskler helt ærlig. Noen andre innspill ?
Rehab. *titegn*
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Du kan jo vurdere å sette deg på skolebenken igjen, hvis du finner noe du interesserer deg for? Da er hvertfall ikke hverdagen din meningsløs.
Sist endret av Buddapower; 9. mars 2014 kl. 00:31.
Trådstarter
Sitat av yela Vis innlegg
Rehab. *titegn*
Vis hele sitatet...
Beklager, men rehab å slikt er ikke noe for meg, har absolutt null behov for det.

Sitat av Buddapower Vis innlegg
Du kan jo vurdere å sette deg på skolebenken igjen, hvis du finner noe du interesserer deg for? Da er hvertfall ikke hverdagen din meningsløs.
Vis hele sitatet...
Da må det bli til neste år i såfall..
Sist endret av freaktz; 9. mars 2014 kl. 00:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av freaktz Vis innlegg
Leser det du sier her godt. Å du har helt rett! å gå tilbake til rusen vil ødelegge meg pånytt. Hjernen min har brukt en god stund på å gå tilbake til delvis der den var, å jeg vil gjerne beholde den slik, betale for å bli innlagt pga dop etc. Er ikke verdt det! Jeg holder meg til poker å tabbletter! Takker for svar, noen andre innspill her hva jeg kan finne på for å erstatte rusen med noe annet?
Vis hele sitatet...
Husk at tabletter også er rus.
Ikke undervurder hva økning i sosial status gjør med selvbildet. Det samme gjelder læring og innsikt. Fravær var et problem, hva med å finne noen interessante emner og sette deg inn i disse?

De fleste fag man har på videregående (regner med det er der du droppet ut) er jo egentlig svært interessante. Historie, naturfag, matematikk, kjemi og fysikk? Begynn med å google på nettet hva som er så rått med det og hvorfor vitenskap er vikig og shit.

Nøkkelen er å finne seg et mål i livet. Målet "å være rusfri" er kanskje ikke lett å holde som et mål i seg selv. Men dersom man har et mål for livet sitt som er nødvendig å være rusfri og i en sunn situasjon for å oppnå, og målet er noe svært ønkselig, er det lettere å gå for dette

Livet er interessant, også uten rus! Prøvd programmering? Min hobby. Prøv www.codecademy.com....:)
Sist endret av DoctorGreen; 9. mars 2014 kl. 00:54.
Trådstarter
Ja vet at livet er interresant uten rus også, men jeg nevner i forrige poster er at jeg holder meg til 'piller å poker' Da mener jeg ikke overdrevent pillemisbruk. Men nokk til at jeg VERTFALL er smårusa, å holder meg til å ikke ta piller hver dag for best mulig rus når jeg først tar disse. Nei droppet ikke ut, valgte å slutte selv pga fravær.
kjedelig streiting
Prøv å spør deg selv om hvem du vil være og hva du vil bli. Vær litt ambisiøs, og husk at alt(nesten) er mulig. Jo mer ambisiøs du er jo mer vil du måtte jobbe for å komme dit, og jo mindre tid får du til å tenke på div uvaner.
Trådstarter
Joda, vet egentlig godt hvem jeg vil være, ja, vet at alt er mulig. Men å spise noen piller i forhold til å gå på amfetamin daglig er en stor forskjell vil JEG si, så jeg fortsetter med det egentlig uansett hva noen her på forumet vil si, men er glad for alle innslag
kjedelig streiting
Hvorfor poster du da denne posten når du tydeligvis er fornøyd med tilværelsen og vil fortsette med den?
Trådstarter
Kan jo ikke si at tilværelsen er slik jeg nøyaktig vil den skal være, men ja, er vell derfor jeg fortsetter, har ikke noe konkret svar til deg. Beklager! men god natt alle sammen
Sitat av freaktz Vis innlegg
Beklager, men rehab å slikt er ikke noe for meg, har absolutt null behov for det.
Vis hele sitatet...
Du er en rusmisbruker med mentale problemer som gambler ofte. Null behov er vel en understatement, forstår ikke hvorfor du lagde denne tråden når du ikke vil ta i mot noen av rådene her... ;p
Trådstarter
Sitat av yela Vis innlegg
Du er en rusmisbruker med mentale problemer som gambler ofte. Null behov er vel en understatement, forstår ikke hvorfor du lagde denne tråden når du ikke vil ta i mot noen av rådene her... ;p
Vis hele sitatet...
Jeg er en rusmisbruker som har gått over til gambling å piller. Kjører meg heller på ræva på det en på amfetamin osv. Men jeg tar gjerne imot rådene her tror du har missforstått litt?
Da har vi jo egentlig kommet til en konklusjon her. Trådstarter vil egentlig ikke ha noen råd, han vil bare bekrefte ovenfor seg selv at han har det kjempefint der han er i dag. Han er jo tross alt ikke narkoman, han bruker bare piller for å hvertfall få litt rus. I tillegg spiller han poker.

Foreslår at vi stenger tråden her. Det her blir for tåpelig.
Sitat av freaktz Vis innlegg
Ja vet at avhengigheten av piller er mye verre, men den er trossalt bedre enn å være avhengig av amf/meth, det er nå min mening å personlige erfaring. Men sluttet på skolen pga fravær. Prøvd ut det å trene, jeg ga opp, men jeg foretrekker å tjene penger på nettet framfor store muskler helt ærlig. Noen andre innspill ?
Vis hele sitatet...
Ja.

Du lurer deg selv, slik alle som missbruker substanser eller gambling for den saks skyld gjør. Dersom realiteten var at du faktisk tjente penger til dine daglige behov ved å spille på zynga poker tror ikke jeg du hadde lagt det frem slik du gjør.

Du vil innse det - og jo før jo bedre. Men det er ingen på internett som kan hjelpe deg å komme dit, du må bare forstå det selv. Håper for din skyld det skjer så snart som mulig, sjansene for at du får at brukbart liv er direkte avhengig av når denne realiseringen finner sted.

Og livet uten rus føles drittkjedelig. Ikke fordi livet med rus er mindre kjedelig, men fordi du som nøktern alltid vil trakte etter følelsen av å bli ruset. Når du først er der er det alltid en skuffelse.

Er en grunn til at alle narkomane så og si enes om en ting: Når de er nøktern vil de bare bli ruset, når de er ruset vil de bare bli clean.
Sist endret av Tøffetom; 9. mars 2014 kl. 14:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
baaah, er ikke narkoman, det var jeg en gang. Lever et straight liv nå. Men som jeg sa, så spiller jeg ikke zynga poker, men poker for ekte penger :-) Vet at jeg lurer meg selv, men jeg kan også slutte med piller, men siden jeg verken har jobb eller skole så ser jeg ikke problemet i at jeg tar et par piller når jeg føler for det for å gjøre hverdagen min bedre ?
Sitat av freaktz Vis innlegg
Ja vet at avhengigheten av piller er mye verre, men den er trossalt bedre enn å være avhengig av amf/meth, det er nå min mening å personlige erfaring. Men sluttet på skolen pga fravær. Prøvd ut det å trene, jeg ga opp, men jeg foretrekker å tjene penger på nettet framfor store muskler helt ærlig. Noen andre innspill ?
Vis hele sitatet...
Enig med at det er bedre, men du er fortsatt ikke deg selv. Du holder kroppen og hodet i gang med sterke substanser for å kunne leve å føle deg bra. Piller og Amf kan jeg sammenligne med en slags trojansk hest. Du tror du får noe bra, men in the end så er det en katastrofe. Hvis vi kunne måle negative og positive energier i tall, så er sannsynligheten stor for at du får en god dose positivitet ved inntak her og nå. MEN du må betale for det, og jeg tviler sterkt på at det veier opp for rusen som var der.

Problemet er at mange bare lever dag for dag fra hånd til munn og lever med masse problemer. Det at folk gir faen i morradagen er ofte grunnen til at dagen de våkner til føles kjip.

Å føle seg dårlig har ofte en funksjon, det betyr gjernie "get your fucking act together" eller rett og slett at det er noe med livet ditt du må endre på.

Når du ruser deg får du ikke tid til å bearbeide negative følelser som er helt normale følelser for alle mennesker.



Om du foretrekker penger som du sier framfor store muskler så syns jeg du ser på dette på en rar måte. Jeg hadde ikke bytta min gode fysikk for alle pengene i hele verden. Jeg dauer uansett engang og hva hjelper masse penger når jeg er sløv og overvektig på grunn av null trening og dårlig kosthold? Er man godt trent har man mer energi og føler seg bedre rett og slett.

Poenget med trening for mange er store muskler ja. Men det er jo strengt tatt det helseframbringende som er essensen i treningen. Du forbedrer blodsirkulasjonen, du eldres ikke like fortere osv. Utrolig mange helsebringende effekter av trening. Men trening er jo også noe som tar tid for å se resultater, så det kan jo være vanskelig å føle man får noe ut av det. hvis man bare ser en dag om gangen. Men det er uansett INGEN tvil om hvor bra trening er for helse og selvfølelse.

Jeg ser på trening som en måte å bygge opp energi lageret mitt på.

Er man godt trent har man mer energi og føler seg bedre rett og slett.

Har dessverre sett altfor mange forfalle etter fylte 25 år på utrolig kort tid. Det er skremmende. Etter fylte 20 bør man trene for å holde kroppen ungdommelig. Om han har hatt en bra kropp i ungdommen uten noe særlig trening så er det fordi kroppen er naturlig "bola" . Når man blir eldre synker disse naturlige stoffene i kroppen.
Har du prøvd laks med rømme?