Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3640
Hei jeg ser nå på pc skjermer og kom fram til info der det står kontrasforhold og et tall for eksempel 12000000:1 (dynamisk)
og dette kom opp på en annen en: 1000:1 / 40000:1 (dynamisk)¨

Så var er det egentlig dette er? er det jo høyere tall jo bedre? altså får jeg bedre bilde da?
Sitat av EvenBratsberg Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ja jeg var der jeg også, men lurer forsatt på om bilde kvalitet blir bedre jo høyere tall det er?
Sitat av danielsen45 Vis innlegg
Ja jeg var der jeg også, men lurer forsatt på om bilde kvalitet blir bedre jo høyere tall det er?
Vis hele sitatet...
Kvaliteten? Nei. Svartfargen blir svartere, og ikke grå.
Sitat av Glenni Vis innlegg
Kvaliteten? Nei. Svartfargen blir svartere, og ikke grå.
Vis hele sitatet...
ergo, bildekvaliteten blir bedre
Sitat av Sunny-Den-Lille Vis innlegg
ergo, bildekvaliteten blir bedre
Vis hele sitatet...
Nei, bildekvaliteten vil være den samme.
Sitat av Glenni Vis innlegg
Nei, bildekvaliteten vil være den samme.
Vis hele sitatet...
bildekvalitet går ikke bare ut på hvor mange pixler tv.skjermen består av. Det er et begrep som innbærer alt som påvirker bildet.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Støtter sunny her kvalitet går på hvor bra bildesom blir levert til deg, en720p skjerm kan ha bedre bildekvalitet en en 1080p skjerm
Bildekvalitet har da mange faktorer som spiller inn, om en skjerm har bedre kontrastforhold (dynamisk mao buzzwords) trenger den ikke gi deg noe bedre bildekvalitet overall.

OH SHIT, DER VAR DET SUPERSVART OPPE I DET ENE HJØRNET, MEN VIDEOEN ER ENDA I 320x240 FILMET MED STEADYCAM I EN KINOSAL I AFRIKA.

Svaret er vel som alt annet som har med "bildekvalitet" å gjøre :

"It depends".
Sist endret av AtXbYeA; 16. september 2011 kl. 17:40.