Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2309
Tittel. Kanskje ett dumt spørsmål men er blitt engasjert etter å ha lest en bøker og sett videoer om entreprenørskap og bygging av rikdom. Sett at en gjenganger for å få til dette handler om nettverk og folk man kjenner.

Har mange venner, men de fleste er i utgangspunktet mest opptatt av fest, sport og gaming. (er 19 år)

Jeg ønsker å finne likesinnede der vi kan dele erfaringer, muligheter, ta risiko og jobbe oss oppover. Da tenker jeg på å starte bedrift, investering i eiendom, aksjer, tomt, kryptovaluta eller lignende.

Bor på bygda så er ingen særlige seminarer her jeg kan dra på. Jobber i dagligvarebutikk og er ingen særlige kollegaer jeg har der som er interessert i slik som dette.

Noen som har noen tips til hvor jeg kan begynne? Kan gjerne være nettsamfunn/forum og lignende, eller forslag til hva jeg kan gjøre. Trenger ikke være helt lovlig men ønsker ikke gjøre noe særlig uetisk.
BRAND ∞ STRONG
Frimureri handler vel ofte om det du etterspør, selv om de har pakket
det inn i en masse annet dill dall.
Et godt tips er å bygge personlig brand på for eksempel instagram så folk vet hvem du er. Mye lettere å komme i kontakt med slike folk da

Garyvee har mange gode videoer om å build'e et personlig brand
Har du tenkt noe på å fortsette på skolebenken da? Eller er kanskje det uaktuelt? Jeg for min del klarte aldri å stå i skole, ble rett og slett dritt lei og ville jobbe istedet.
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Frimureri handler vel ofte om det du etterspør, selv om de har pakket
det inn i en masse annet dill dall.
Vis hele sitatet...
Må må være minst 24 år gammel for å bli frimurer, og gjennomsnittsalderen for opptak er 44 år. Dette er en "gammel gubbe"-klubb, og ikke akkurat et fresht kollektiv av entreprenører som ønsker å bygge opp noe fra bunn av.

Men høres kult ut det du etterspør TS. Lykke til med å finne noe!
Et tips å begynne med om du vil starte noe, er å Google "coworking <nermeste by>". Der samles det masse folk som driver egen bedrift, oppstart, freelance osv. Utenom pandemi driver de gjerne med masse workshops, foredrag, og andre muligheter til å møte folk. De drives som regel av folk som kan hjelpe deg i riktig retning også
Psykedelisk bakverk
Nå er det jo ganske så ulike ting du etterspør. Du snakker blant annet om eiendom, er dette noe du faktisk har råd til å starte med? Et fint sted å starte er å lære deg aksjemarkedet å kjenne. Les og se videoer om teknisk og fundamentale analyser. På Instagram finnes det drøssevis av kontoer å følge, for eksempel aksjeroget og investingfun. Disse har også kurs i teknisk analyse du kan kjøpe, hvor du også får tilgang til discord for å diskutere med likesinnede.

Hva med å ta utdanning? Man trenger så klart ikke dette for å bygge seg noe selv eller være entreprenør, men et bedre sted å danne seg et nettverk med likesinnede er vanskelig å finne.
Jeg har noen tanker pm hvilke bøker du antakelig har lest, og har pløyd meg gjennom mye av det samme. Disse bøkene er fine til å gi deg rett mindset i starten, men det som gjelder er å bare hoppe i det, og leve det. Med det mener jeg at du skal ikke trenge å lete etter lettvint måter, du må bare gjøre det som må gjøres. De som får det til er de som bare gjør det.
Sist endret av FlyvendeVaffel; 13. april 2021 kl. 22:23.
Sjekk ut Clubhouse. Den ultimate plattformen akkurat nå for å møte ekte mennesker med felles interesser.

Mange business folk der.

Evt sjekk ut Grunderklubben gruppen på facebook
TS: Fra en annen tråd:
Sitat av iskaldogkynisk Vis innlegg
280k i studielån. 300k inntekt (50% jobb ved siden av studier) + 100k fortjeneste i kryptovaluta i 2020. satser på enda mer i år men vet aldri hva som skjer
Vis hele sitatet...
Hvordan har du klart å pådra deg 280k i studielån som nittenåring? Also, med ei årslønn på 600k før du har fylt 20, så må da ting sies å gå veien uansett?