Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 972
Hei, jeg er 21 år gammel, å har drukket ca 7-8-9øll hver dag siden desember, med en dag fri pr måned, jeg lurer egt på om hva slags helsevirkninger det har for framtiden, har vert fast røyker av hasj og marijuana og hasj siden 2017, men bestemte meg for å slutte ca før nyttårsaften 2020, bruker nikotin dagelig, har vert borti masse forskjellig før, men ingenting som slån weed/alkohol.
Vis du får tid til å svare, Takk
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dårlig svar, vet. Men har drukke så si det samme, borttset fra at det ofta har gått mest i sprit, myye. i et år ca, håp det går bra OK værtfall med deg, ekke no digg å må drikke såppas om dagene, litt meningsløst svar men lurer litt på det samme.
De fleste mennesker sliter, etter mange år med undertrykkelse.
Hodet tar oftest letteste vei, blant de ubevisste.

En endring tar minst 3 mnd, da må helst 2 ting kuttes ut. Samt legge til noe som er bra.
Mvh.
Hjernen din er fremdeles ikke ferdig utviklet, spesielt på områdene risikoanalyse og konsekvenstenkning. Du bør ta en lengre pause, type 5+ år, for å ikke hemme kognitiv utvikling.

Et langvarig overforbruk kan
også føre til alkoholdemens, men den gode nyheten er at eventuelle skadevirkninger er reversible.

"Det er typisk at ein har problem med korttidsminnet, og dårleg dømekraft og vurderingsevne. Ein kan ha vanskar med å forstå konsekvensen av handlingane sine, til dømes økonomisk, seier Peter Bekkhus-Wetterberg."

https://www.nrk.no/livsstil/demensty...ast-1.14950410

Du er ung, kropp og hode er fremdeles under utvikling. Hvis du kutter nå vil du få fullt utbytte av den regenerative kapasiteten til kroppen din!

Du har massevis av tid til å pådra deg et seriøst rusproblem senere i livet.
Siden de over meg nevner det psykiske så kan jeg nevne det fysiske. Du får i deg vanvittig med kalorier og legger på deg. Ølmagen vil komme! Vil tro du også er dehydrert, som gjør deg slapp, sliten, hodepine, dårlig søvn osv. Du får neppe i deg nok vann til å dekke opp 7-9 øl hver dag