Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2380
Anonym bruker
"Bekymret Villsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har behov for å få tørket noen gram ganske raskt fra en ferdig plante.

Å hurtigtørke budene gir ikke særlig god smak, men hvordan er det å ekstrahere olje fra ferske buds?

Jeg har benyttet aceton metoden tidligere med hasj, men er det noe forskjell på fersk vare?
BHO (butane honey oil). alt du trenger er en tom 0.5l flaske og en boks lightergass, google it
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har prøvd både med ferske buds og tørka med butan og jeg får mer olje med tørka. Men det funker med ferske buds, jeg klipper de opp i masse små biter før jeg putter det i røret. Med tørre buds kverner jeg de i en kaffekvern først. Aner ikke hvordan det er med aceton, det har jeg ikke prøvd.
å la det ligge i aceton vil dra med mye mer (også ting man ikke vil ha). lite aceton ikke løser opp.. krever også mer for å fordampe all acetonen, og så fremt man ikke bruker 100% ren aceton vil det ligge igjen ymse kjemikalier+aceton også.

det sagt, så har jeg lagd no eskremt potent "jurpe" av skrap med masse vasking i kaldt vann, løse opp i rent aceton, kjøre gjenom kaffefiltre, fordampe aceton, så gjenta prosessen 1-3 ganger.. fra shitty skrap bare desp folk ville røyka til noe veldig potente saker de fleste ville røkt, selv om det fortsatt smaker shit.
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Varm pressing funker fjell
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
QWISO (Quick wash Isopropanol)

1. Frys ned et norgesglass med weed og en flaske isopropanol (99% fås på apoteket).

2. Når begge deler er fryst, fyll på med iso til litt over toppen av weeden. Rist godt i 20 sekund og filtrer gjennom kaffefilter.

3. Fordamp iso ved hjelp av et vannbad. Og la det stå en stund etter at oljen har sluttet å boble, så du er sikker på at all isoen er fordampet ut av oljen.

4. Enjoy!

Ps. hvis du vil ha renere olje kan du gjøre en "winterization". Da samler du den ferdig filtrerte iso-blandingen i et glass. Deretter fryser du det ned i 24 timer. Da vil det meste av urenheter falle til bunnen av glasset. Du kan da (uten å bevege sedimentene i bunnen) flytte så mye du kan av væsken over i en annen beholder, som du da kan sette over et vannbad.

Det siste slammet kan også fordampes. Men bruk det i noe smør eller noe. Det smaker ikke særlig godt å røyke det.
Anonym bruker
"Troende Svarthå"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Stjæler denne tråden litt. Jeg har prøvd å presse buds med rettetang noe jeg syns funka dårlig. Men har god erfaring med butan. Ble nysgjerrig på qwiso nå, er det mer effektivt en butan?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Som regel lovlydig
Dr. fungitumb's Avatar
Mitt største problem med butan-ekstraksjon er for det første ganske dyrt hvis man skal gjøre mer enn 20-30 gram.
Og for det andre så inneholder de fleste produktene her i norge veldig mye luktstoffer som setter smak i den ferdige oljen.

Rettetangen er som regel ikke varm nok, og du får ikke nok press. Aliexpress har mye greie presser. Et eksempel her.

Jeg vil påstå at QWISO er minst like effektivt (uten at jeg har noe kilder til dette). Men med QWISO så kan du ende opp med litt mer klorofyll i den ferdige oljen. Men det kan igjen løses med en "winterization".

Hovedgrunnen til at jeg bruker QWISO er fordi en liter iso koster 150-200 spenn. og det holder sikkert til 50-75 gram. Mot 5-6 gassflasker for samme mengde.
i jordbruk så tørker jorden ut veeeeldig mye kjappere når det er mye vind, så kanskje gi blomstene en masse luft? bør gå vesentlig mye fortere da ^_^ ellers så ville vel cannabutter vært the way to go! grønnsaker flest smaker jo best når det er helt ferskt, så kanskje smøret får samme effekt ergo bedre smak?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Forbannet Tumler"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Dr. fungitumb Vis innlegg
Mitt største problem med butan-ekstraksjon er for det første ganske dyrt hvis man skal gjøre mer enn 20-30 gram.
Og for det andre så inneholder de fleste produktene her i norge veldig mye luktstoffer som setter smak i den ferdige oljen.

Rettetangen er som regel ikke varm nok, og du får ikke nok press. Aliexpress har mye greie presser. Et eksempel her.

Jeg vil påstå at QWISO er minst like effektivt (uten at jeg har noe kilder til dette). Men med QWISO så kan du ende opp med litt mer klorofyll i den ferdige oljen. Men det kan igjen løses med en "winterization".

Hovedgrunnen til at jeg bruker QWISO er fordi en liter iso koster 150-200 spenn. og det holder sikkert til 50-75 gram. Mot 5-6 gassflasker for samme mengde.
Vis hele sitatet...
Vil denne være ok for QWISO?
https://www.jernia.no/hjem-og-hage/r...%A5/p/66110207
Mitt tips er uten løsemidler og/eller butan gass!

Skaff en rettetang som man kan stille tempen på eller se, noen du kan se tempen på er låst men man kan skru den av og på for å regulere. Også bruker du matpapir legger buden i et bretta mat papir, holder med å brette en gang. Så klemmer du med litt styrke, så bytter du papiret til nytt papir (for å spare det du allerede har fått på papiret. Det som sitter igjen på papiret er thc olja
Anonym bruker
"Forbannet Tumler"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av 420master Vis innlegg
Mitt tips er uten løsemidler og/eller butan gass!

Skaff en rettetang som man kan stille tempen på eller se, noen du kan se tempen på er låst men man kan skru den av og på for å regulere. Også bruker du matpapir legger buden i et bretta mat papir, holder med å brette en gang. Så klemmer du med litt styrke, så bytter du papiret til nytt papir (for å spare det du allerede har fått på papiret. Det som sitter igjen på papiret er thc olja
Vis hele sitatet...
Det er noe som sier meg at det vil være mange typer canabioder som blir liggende igjen med den metoden.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er noe som sier meg at det vil være mange typer canabioder som blir liggende igjen med den metoden.
Vis hele sitatet...

Nei, du kjører den samme nugget flere ganger med nye papir for hver gang og maks temp bør være 150 grader men her må du være ekstremt forsiktig å ikke varme den for lenge av gangen da det er rimelig høy temp
Anonym bruker
"Ond Svartrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er noe som sier meg at det vil være mange typer canabioder som blir liggende igjen med den metoden.
Vis hele sitatet...
Enig, ville absolutt brukt restene til noe fornuftig, som smør.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Nei, du vil ikke ha blårens.

https://www.kjell.com/no/produkter/h...-250-ml-p18358

Denne skal du kunne benytte dog. Apotek pleide tidligere ha dette men lite i disse dager vistnok.
Anonym bruker
"Forbannet Tumler"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av 420master Vis innlegg
Nei, du kjører den samme nugget flere ganger med nye papir for hver gang og maks temp bør være 150 grader men her må du være ekstremt forsiktig å ikke varme den for lenge av gangen da det er rimelig høy temp
Vis hele sitatet...
Men én cannabis plante inneholder mange hundre forskjellige cannabioder. Thc er bare én av de.
Hva er det med varmen som gjør at majoriteten av resten av canabiodene blir liggende igjen på papiret?
Samma det vel? Er kun thc du blir høy av? Jeg mener uansett dette er en bedre måte fordi mab slipper butangass og annet drit. Jeg så en video på youtube av det og kun gjort det selv. DABS er jo rent THC ekstrakt
Anonym bruker
"Forbannet Tumler"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av 420master Vis innlegg
Samma det vel? Er kun thc du blir høy av? Jeg mener uansett dette er en bedre måte fordi mab slipper butangass og annet drit. Jeg så en video på youtube av det og kun gjort det selv. DABS er jo rent THC ekstrakt
Vis hele sitatet...
Nja, det er den som gjør deg stein, men cannabis rusen er jo my mer kompleks enn bare å bli slått ut.
Det er feks flere typer hasj som gjør deg stein men asosial og litt dempet i humøret, det kommer av en dårlig samennsetning av cannabioder.
Dette er feks tydelig når flere av trikomene blir oransje og går fra å være thc til CBN som endrer rusen.
De har forskjellig funksjon og de fleste som røyker kan si seg enig i at rusen ofte er bedre når du røyker buds og ikke konsentrater som feks hasj.